Belasting aangifte laten doen/zelf doen

Discussie in 'De lounge' gestart door Chocolat, 2 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

De belastingaangifte

1. doen wij zelf.

2. laten wij doen.

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Doe jij/jullie de belastingaangifte zelf of laten jullie het doen?

Zit een poll bij.

2. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik doe het zelf, het stelt niet zo veel voor. Voor eventuele vragen kan ik terecht bij mijn collega's (accountantskantoor), dus dat is ideaal :)

3. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik doe het zelf, vind het leuk om te doen :) En ik vind het echt een eitje, het programma leidt je er helemaal doorheen.

4. Nash

Nash Bekend lid

2 jan 2008
    522
    0
    16
    Wij doen het al jaren zelf is zo gepiept.

5. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    zelf zo moeilijk is het niet

6. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    wij laten het doen. wonen in het buitenland en dan heb je weer allemaal andere regeltjes ed. dus voor er wat fout gaat....... betaal die beste man 100 euro en hij regelt alles. hele jaar door dus ook bij problemen en weet ik veel waarvoor nog meer.

7. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Ik doe het zelf, er is bij ons ook niet veel bijzonders.

8. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Ik doe het zelf, maar mijn man doet het via een boekhouder. Ivm zijn koophuis en dergelijke.

9. tuc

tuc Niet meer actief

Mijn optie staat er eigenlijk niet bij. Onze gewone belasting doen wij zelf, maar mijn ondernemersaangifte laat ik door mn vader doen.

10. jijenikke

jijenikke Niet meer actief

Wij laten het doen, boekhouding is te groot om er zelf mee bezig te gaan.

11. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik doe het ook altijd zelf.

12. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Wij laten het doen. Weet ik zeker dat het goed gebeurd. 2 jaar terug voor het laatst zelf gedaan.. Dik gezeik gehad met de belasting. Nu laten we het doen en vorig jaar voor het eerst een flink bedrag terug gekregen dus we laten het nu weer doen

13. Eylem

Eylem Niet meer actief

Zelf. Zo moeilijk is het niet. Kwestie van de goede papieren en goed lezen. Ook in het jaar dat we ons huis kochten heb ik het zelf ingevuld. En ik ben helemaal geen rekenwonder ;)

14. Miek89

Miek89 Fanatiek lid

15 apr 2013
    1.251
    177
    63
    Wij laten het doen, hebben een eigen zaak en dan vind ik het makkelijker dat de accountant ook onze aangifte doet.

15. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ik mis anders: Als het simpel is, dan doe ik het vaak zelf, maar wij hebben ook een tijd lang een accountant gehad die het deed voor ons. Ivm met erfbelasting en successierechten en een eigen bedrijf van manlief ... en daar ging ik mijn vingers niet aan branden. Dus het is geheel afhankelijk van de situatie.

16. p1982

p1982 Niet meer actief

doen het zelf

17. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Wij laten het doen. Zowel privé als zakelijk. Ik ga mij er niet aan wagen dat er wat mis gaat en ik honderden euro's terug kan gaan betalen :p

18. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Doen het al jaren zelf,en tegenwoordig is ook het grootste gedeelte al iingevuld door de belastingdienst,succes! ;)

19. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ik ga er eigenlijk nooit vanuit dat wat de BD heeft, ook perse juist is. Ik check dat dus altijd!

20. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    Doe het nu weer zelf, maar in het jaar van aankoop huis een foutje gemaakt en dat laten oplossen door iemand anders, vervolgens uit laten leggen wat ik nou fout gedaan had. Kon het namelijk echt niet vinden. Nu begrijp ik het en doe ik het weer zelf.

Overigens laat ik ingewikkeldere zaken zoals erfbelasting of successierecht ook door iemand anders doen. Als ik een eigen bedrijf zou hebben zou ik dat ook door iemand laten doen. Een klein foutje is zo gemaakt en kan je duur komen te staan.

Deel Deze Pagina