decapeptyl heeft niet gewerkt

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door yasmine1974, 23 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yasmine1974

yasmine1974 Actief lid

19 jul 2009
    377
    0
    0
    Ik heb mijn eigen kleine bedrijfje
    far far away land
    Vandaag ben ik voor een scan geweest in de kliniek, en wat zien ze...2 supergrote follikels, ready to pop :(
    Met andere woorden, ik heb niet gereageerd op de decapeptyl.
    Ik vroeg of dit goed of slecht was, en of ik dan maar snel moet gaan sexen om te profiteren van mijn reuzefollikels. De dokter zei me dat het geen zin heeft want de follikels zijn dan wel gegroeid, maar volgens hem is er 99%kans dat ze LEEG zijn. Nog nooit van lege follikels gehoord, pffffft.
    Wie heeft er ook zo iets meegemaakt? Vind het een beetje raar eigenlijk dat ik een prik krijg om mijn hormonen huishouding stil te leggen en dat ik gewoon follikels produceer. Nu moet wachten tot ik mijn regels krijg zegt hij en dan terugkomen, misschien binnen 2 weken...super relax, alsof er niets aan de hand is..:x:x
    Nu vraag ik me af of ik beter niet een maandje langer gewacht had na de miskraam om met de ivf te beginnen, misschien had ik dan natuurlijk zwanger kunnen worden.

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ontzettend balen zeg!
    Lege follikels bestaan inderdaad, helaas. Bij een IVF poging komt het ook niet vaak voor dat in elke follikel ook een goed eiblaasje zit.
    Hier geen ervaring met het niet reageren op de hormonen...veel succes meid!
    Elmo

3. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    \Hoi Yasmine, wat een teleurstelling.....
    Ik heb niet zo heel veel verstand van dit stuk, weet wel dat je idd lege eiblaasjes kunt hebben.
    Heb we wat vraagjes:

hoe weet je arts het zo zeker, heeft hij dat uitgelegd? Want dat kun je neit zien op een echo.... en 99 % is dus ook 1 % over. Of is dat omdat dus je hormoonhuishouding is stilgelegd? Dus dat daardoor de kans gewoon bijna nihil is?

IS t misschien zo dat je eiblaasjes dus wel hebben gereageerd op een bep. hormoon/medicijn of juist het stilleggen ervan en dat ze juist zo zijn gaan groeien? Dat t misschien helemaal niet was gebeurd als je die medicijnen voor t stilleggen niet had gebruikt?

Heeft het zin als je een ovulatietest doet? (geen idee, missch. reageren die op het groeien van de follikels?

ik weet het niet zo goed hoor, maar dit zijn de vragen die in me opkomen. En o ja, heeft het dan zin om de komende cyclus even niets te doen/innemen om te kijken ogf je dan weer grote follikels hebt?

veel sterkte! Sas

4. yasmine1974

yasmine1974 Actief lid

19 jul 2009
    377
    0
    0
    far far away land
    De verpleegster die de scan heeft genomen zei me dat het heel soms gebeurt dat mensen er niet op reageren en net een omgekeerde reactie krijgen. Ze noemde het een "kickstart".
    Daarna tijdens het gesprek met de dokter zei hij me dat het 2 weken duurt voordat de spuit deca begint te werken, dat vind ik nu zo raar. Ook omdat hij WEET dat ik heel vroeg in de cyclus ovuleer. Dan had het misschien beter geweest om op dag 23 te beginnen in plaats van op dag 2 van de cyclus.
    Nu is het net 2 weken geleden dat ik de spuit heb gekregen, en heb al 2 weken megaveel last van acne en pijnlijke tepels. Dit zijn bijwerkingen van de decapeptyl heb ik gelezen dus ik dacht dat alles gewoon op schema zat. De dokter zei ook dat dit enkele weken uitstel van IVF is en geen afstel. Hij zei dat de decapeptyl nu wel zal werken en dus na mijn regels zouden de hormonen WEL moeten stil liggen. :(

5. Marj

Marj Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.096
    0
    0
    Noord-oost Groningen
    hoefde jij niet iedere dag deca te spuiten? Ik wel nl, tot er een punctie gepland stond.

6. yasmine1974

yasmine1974 Actief lid

19 jul 2009
    377
    0
    0
    far far away land
    Neen, hier in Dubai gebruiken ze een slow releasing decapeptyl. Weet ook niet juist hoe het werkt maar je krijgt maar 1 spuitje en dan werkt het gedurende een maand.

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

Das wel apart...hier ook elke dag Deca, op dezelfde tijd ook nog het liefste.

8. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.139
    113
    Happyland
    Ik heb het een keer gehad dat m'n lichaam druk aan het broeden was terwijl ik deca spoot.
    Maar dat was omdat ik op cd1 ofzo ermee begon en dat was voor mij te laat.Als ik een week voor verwachte menstruatie hiermee begon was er nooit een probleem.
    Misschien is jouw lichaam ook erg snel?

9. yasmine1974

yasmine1974 Actief lid

19 jul 2009
    377
    0
    0
    far far away land
    Hey Zara, wat bedoel je met broeden? Wat deed je lichaam dan allemaal?
    Bij mij zijn ze begonnen op cd2. Ik zei de dokter nog dat ze in Belgie beginnen op dag 23 maar hij zei dat het geen enkel verschil uitmaakte. Nou, bedankt, blijkt dus wel een verschil uit te maken. Dit is nu een van die dingen waarbij ik denk, wat een achterlijk land hier, was ik maar weer terug thuis, daar weten ze tenminste wat ze doen...

10. Marj

Marj Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.096
    0
    0
    Noord-oost Groningen
    Ook hier in Nederland hebben ze verschillende protocollen! Ik heb diverse ICSI-behandelingen gehad, waarbij de ene keer decapeptyl startte voordat ik ongi moest worden, andere keren de 2e of 3e dag van de cyclus. En in beide gevallen ben ik zwanger geworden...
    Groetjes!

11. yasmine1974

yasmine1974 Actief lid

19 jul 2009
    377
    0
    0
    far far away land
    Ik heb dus de 9e spuitje slow-releasing deca gekregen op cyclus dag 2, dat is net 3 weken geleden en vandaag na het trainen zag ik dat ik gebloed had. Leek alsof regels erdoor kwamen, maar nu is het weer volledig gedaan, is dat normaal?
    Ik kan de dokter niet bereiken want het is hier feestdagen tot 6 december.

Deel Deze Pagina