En nog wel erger eigenlijk! :x Drie weken lang was ik in de waan dat ik een leuke auto op de kop had getikt. Via de vader van een vriendin van me, die moest door omstandigheden de tweede auto weg doen, en voor een spotprijs was ie voor mij. Proefritje gemaakt, niks mee loos. Hoewel het niet mijn 1e autokeus was vond ik 'm toch echt leuk en was ik er heel blij mee, al was het alleen maar omdat we 'm zo goedkoop konden kopen en alles er op en er aan zat. Voor volgende week woensdag hadden we afgesproken om de auto op mijn naam over te zetten. Hádden ja... Hij belde net m'n man op om te zeggen dat ie er bij iemand anders meer voor kon krijgen en hoewel hij het lullig voor ons vond, de koop ging dus niet door tenzij wij dat bedrag er ook voor neer wilden leggen. Tsja, nee dus! We hebben voor ons zelf heel duidelijk een bedrag in ons hoofd wat een tweede boodschappenautootje mag kosten. Omdat het écht een buitenkans is hebben we nog geprobeerd om in het midden te gaan zitten maar daar is hij niet mee akkoord gegaan. Dus nu zit ik hier kei en keihard te balen omdat ik mezelf 3 weken lang koest heb gehouden dat ik binnenkort niet meer hoefde te fietsen met dit rotweer, niet meer afhankelijk was van het OV maar gewoon lekker warm in een leuke en veilige auto. En dat alles gaat dus niet door. Tuurlijk gaan we nu wel op zoek naar een andere auto, maar toch... ik baal er enorm van en hoewel we 'm geen ongelijk kunnen geven vind ik het stiekem toch geen stijl
ooh bah dat is helemaal niet leuk!! iK snap dat je baalt! Vind het idd ook geen stijl maar dat is helaas met onderlinge verkopen dat mensen ineens anders kunnen beslissen en tja....geld is in deze tijd toch wel een twistpunt..
Dat is inderdaad geen stijl.. Verkocht is verkocht, toch!? Hopelijk vind je snel een leuk auto'tje wat wel van jou gaat worden !!
inderdaad geen stijl nee! en jou dan 3 weken in de waan laten dat je een goede koop hebt gedaan en op het laatste moment afzeggen wat een lul van een vent zeg! die vriendin zal zich ook wel lullig voelen nu
Dat is geen stijl, jammer dat jullie niks op papier hebben gezet anders had je hem er aan kunnen houden. Verkocht is verkocht namelijk. Wat zegt je vriendin ervan? Succes met het zoeken naar een andere leuke auto. zou er ook van balen.
Was er laats ook niet een topic over een gelijk soort onderwerp? Maar dan iemand die haar eigen auto zou verkopen maar er bij iemand anders meer voor kon krijgen? Hmmm maar voor jou is het mooi klo*****
Behoorlijk aso van die man! Is het trouwens niet zo dat als je een mondelinge overeenkomst hebt, dat deze ook geld? Of is dat niet zo bij particuliere verkoop?
ik kan me zeker voorstellen dat je baalt, alleen zou je hier zeker moeilijk over kunnen doen als je dat zou willen natuurlijk, want jullie hebben een mondelinge overeenkomst bereikt over de prijs (het was zelfs al in het stadium dat jullie over zouden gaan tot overschrijving) en mondelinge overeenkomst is rechtsgeldig, dus wat hij doet mag eigenlijk niet. maar ja, je moet maar zin hebben om daar achteraan te gaan enzovoorts. maar zwaar balen
Nou ja zeg, ik zou echt pissig zijn en er echt niet mee accoord gaan! Als ze dit bij mij zouden flikken hebben ze de verkeerde voor zich!
Wat een lieve reacties, dankjewel... ik voel me gelijk een stukje beter! Inderdaad, een mondelinge overeenkomst is óók een overeenkomst. M'n man heeft dat ook gezegd aan de telefoon maar hij had er duidelijk geen boodschap aan. Gelukkig heb ik geen aanbetaling gedaan. Stom he, dan doe je zaken met een relatief bekende, de vader van een vriendin en dan ga je er dus vanuit dat het wel snor zit. Flikken ze je zoiets, achteraf denk je inderdaad: had ik maar iets op papier gezet! Ik wil er ook niet te ver in gaan nee. Er is toch geen beweging meer in te krijgen, en ik bespaar me de moeite liever. De reactie van onze vrienden zei me al genoeg... Die zijn echt woest, ik kreeg van haar een 't spijt me-sms en m'n man heeft nog met hem gebeld. Waarschijnlijk krijg ik van hen een grote bos bloemen (dat wil ik helemaal niet, het is niet eens hun schuld!) omdat ze zich zo vreselijk lullig voelen. Ze hebben ook nog gebeld met haar vader, maar hij zal zich wel niet meer bedenken. Het enige wat me dan nog wel een beetje goed doet is dat hij alsnog de boot in gaat met de prijs. Het schijnt dat je via de ANWB ongezien je auto kan verkopen voor een bepaalde prijs. We hebben natuurlijk toen we de afspraak maakten gekeken wat je voor die auto kan krijgen en dat is echt nog veel meer dan wat hij er nu bij die ander voor krijgt. Ik hoop stiekem heel hard dat hij daar na de verkoop alsnog achter komt...
jeetje wat balen zeg.. lijkt me voor je vrienden ook erg lastig.. hopelijk vind je snel een leuk ander karretje