Peuteropvang dicht wel doorbetalen?

Discussion in 'Oppas en kinderopvang' started by autumn86, Mar 16, 2022.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. autumn86

autumn86 Bekend lid

Sep 3, 2014
    790
    532
    93
    De peuteropvang is dicht geweest ivm ziekte leidster en geen vervanging. Nu moeten we deze dag wel gewoon doorbetalen, net als de dag dat zoontje 4 wordt en alle vakantiedagen.
    Is het normaal dat de opvang als ze geen opvang kunnen bieden wel vragen om door te betalen.
    Ik weet dat we een deel terug krijgen, maar dat is net de helft van wat wij betalen. Vroeg mij alleen af of , het normaal is om in dit geval door te betalen. In de voorwaarden staat hier niks over.

2. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

Oct 15, 2015
    3,445
    1,129
    113
    Vakanties werden hier niet mee geteld in de uren, wel werd de betaling over 12 maanden uitgestreken.
    Incidenteel een keer psz dicht was hier wel doorbetalen, dit is hetzelfde als kind ziek en dat hij/zij dan niet gaat. Soms konden dagen worden ingehaald als de bezetting het toelaat.

3. Catou

Catou Fanatiek lid

Oct 11, 2013
    3,683
    1,860
    113
    Bij een gastouder niet, bij een Kdv e.d. Wel.
    De leidster moet betaald krijgen, de kosten van het pand blijven ook hetzelfde als op een gewone dag, etc

4. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

Jul 5, 2016
    4,696
    4,304
    113
    noord holland
    Betaal jij de kapper, huisarts of tandarts dan ook gewoon door als zij de afspraak die dag afzeggen? Bij hen gaat t salaris en de kosten van het pand ook door als de klanten niet komen als ze zelf afzeggen door bijv ziekte.

5. Catou

Catou Fanatiek lid

Oct 11, 2013
    3,683
    1,860
    113
    Dan wordt de afspraak verzet en krijg ik de behandeling later nog een keertje en zij de betaling.
    Op het Kdv valt nu de dinsdag uit, week later is er al weer een afspraak en kan het niet ingehaald worden.
    Soms mag zo’n dag later op een andere dag ingehaald worden, maar dat moet maar net passen.
    Kortom bij een gastouder voelt het eerlijker in deze situatie.

6. 3musketierseneengirl

3musketierseneengirl Fanatiek lid

Jan 6, 2021
    2,369
    1,760
    113
    Female
    Dat ligt eraan wat in contract staat. Vaak als er doorbetaling is moet er wel mogelijk van inhalen zijn. In praktijk is dit dan wel weer lastig want vaak geen plek.

7. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

Oct 15, 2017
    4,151
    4,681
    113
    Female
    Hier was laatst iets soortgelijks. De dag bleef staan in de planning en is gefactureerd maar ook wel compleet terugbetaald door de organisatie.
    Wat ik begreep, was dit voor hun overzicht wie er dan niet konden komen maar wilden ze ons daar niet voor laten betalen. Die dag was alleen niet te ruilen maar dat vond ik oke.

autumn86 likes this.
  8. autumn86

autumn86 Bekend lid

Sep 3, 2014
    790
    532
    93
    Dus ik betaal KDV en gastouder nu, omdat ik deze uren wel opvang nodig had.
    Mijn kosten lopen natuurlijk ook door. En we kunnen het betalen.
    Maar het is 12x2 vakantie, een paar vrije dagen. Allemaal doorbetaald en nee niet verrekend in de jaarnorm, het is gewoon 52x8 uur. Over een heel jaar vind ik dat best wel veel. Helemaal omdat het tarief ook een stukje boven maximale vergoeding zit.
    Mijn jongste gaat hoe dan ook hier na een zomervakantie starten, vind het wel goed zo, hoef de opvang niet te spekken.

Share This Page