Belasting (iack)

Discussie in 'De lounge' gestart door debke83, 24 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamma chan

mamma chan Fanatiek lid

17 aug 2008
    3.024
    242
    63
    Vrouw
    Zit in de zorg
    overijssel
    waar moet je dat invullen, ben bij de heffingskortingen bij mij staat algemene heffingskorting 2.007:(

helppp

2. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik heb het gevonden! Bij het overzicht van mijn man staat AF:heffingskortingen. Daar kan je op klikken en daar zie ik de inkomensafhankelijke combinatiekorting staan. Het is een leuk bedrag.
    Ik snapte dus al niet waarom wij geld terug kregen, maar nu iig wel van een gedeelte!

Hier overigens ook algemene heffingskorting 2.007 bij mijn man, snap ook niet waar dat voor is. Bij mij staat het ook, zelfde bedrag. Maar bij mij staat dus niks ingevuld bij inkomensafhankelijke combinatiekorting.

3. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.812
    4.193
    113
    Iedereen heeft recht op algemene heffingskorting

4. Opening

Opening Niet meer actief

Volgens mij als jullie geen fiscaal partner zijn heeft je man er evengoed recht op.

5. Manny211

Manny211 Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.905
    8
    38
    Mama
    Ergens
    Oke.. maar wij zijn dit wel. dus helaas ;)

6. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Ik geloof het zelf ook te hebben gevonden en dit is voor ons ook ingevuld. Het staat in inderdaad onder kopje heffingen en dan vragen ze ook of je kinderen hebt onder de 12 jaar die langer dan 6 maanden bij je in huis woont. Neem aan dat dat het is.
    Ik krijg zelf ook wel een aardig bedragje terug trouwens.

7. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.269
    6.179
    113
    Als je in 2009 langer dan 6 maanden samenwoont (iig met samenlevingscontract, zonder weet ik niet), ben je fiscaal partner van elkaar.

8. Manny211

Manny211 Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.905
    8
    38
    Mama
    Ergens
    :D Ja ik had al het 1 en ander gevraagd aan mijn partner :)
    Thanks anyway!

9. Opening

Opening Niet meer actief

Maar dat hoeft niet daar kies je dan voor. Toeslagpartner wel automatisch maar fiscaal partner hoeft daar kan je voor kiezen maar ben je niet verplicht

10. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.269
    6.179
    113
    Ja dat haal ik idd door elkaar. Vaak is het wel zo dat het voor het verdelen voordeliger is fiscaal partner te zijn.
    Wat ik me dan ineens wel afvraag is als je geen fiscaal partner bent, maar dus wel toeslagpartner, je dan wel recht hebt op die inkomensafhankelijke combinatiekorting als je 1-verdiener bent...

11. Opening

Opening Niet meer actief

ik heb het als voorbeeld ingevuld voor 2009. Geen fiscaal partnerschap, wel samenwonend en ongetrouwd en dan heb ik ingevuld bij heffingskortingen dat ik het minst verdien. Als je niet werkt doe je ook geen aangifte dus dan ben jij toch degene die het minst verdient? Dan krijg je wel wat terug namelijk.

Deel Deze Pagina