Mijn vriend gaat ook het gas uit de pickup halen anders betalen wij ons helemaal scheel. Even naar Scheveningen mee rijden in de cruise kunnen wij zo vergeten want dat is niet meer te betalen. Hij zit er zelfs over te denken om deze auto te verkopen. Wat hij met zijn project à ford gaat doen weten we nog niet,hij is deze nog aan het restaureren en heeft er al veel liefdedienst tijd in gestoken.
je hebt gelijk, ik was in de war met de verzekering Zat aan die groepen te denken van tot 12.000km, tot 20.000km enz. dat lijkt me wel makkelijk in te voeren toch? Niet het rekeningrijden maar in kilometergroepen, te controleren bij te apk.
ik heb ook 2 kinderen, maar ik heb geen kinderopvang nodig. Ik ben zelf thuis dus wat is noodzaak...een groot huis zodat je met zijn tweeen moet werken.
Noodzaak is voor iedereen anders, maar lijkt me niet dat we het daar in dit topic over hoeven te hebben (eneh... mijn man en ik werken zodat jouw kinderen straks fatsoenlijk onderwijs kunnen krijgen)
Ik zie het ook van de regering als niet gunnen want ze weten heel goed dat gas rijden schoner is en dat veel klassieke auto's op gas rijden.. Ze willen gewoon de "oude meuk" van de weg hebben en auto's op stroom erop gooien...er niet bij nadenkend hoeveel mensen een liefde hebben voor deze auto's,hoeveel dorpen en steden geld verdienen aan deze auto's dmv meetings,bijeenkomsten,american Days....autotron in Rosmalen zal zo flink wat mensen kwijt raken die eerst naar de klassieker evenementen kwamen kijken...
voor mij is kinderopvang geen noodzaak.. het is een kwestie van keuzes maken... mijn gasauto is stuk minder vervuilend dan de modernere diesel van de buurman.. en ik vind het nog al groot verschil maken of ik 500 km per jaar gebruik maak van de weg... of 500 km per week... beetje raar dat ik dan meer dan 1200 euro moet betalen voor 500 km... nog al scheef.
ojee...daar heb ik er ook nog 2 van staan. heel niet aan gedacht...nou ja dan maar schorsen, want die zijn al in geen 10 jaar meer van de plek geweest.
Maar degene die nu een oldtimer dagelijks gebruiken hangen nu wel. December januari februari moet de auto stil staan. En niet op de openbare weg dus veel mensen moeten ook nog eens stalling gaan zoeken
Het gaat mij er niet om het mij wel of niet iets kost, het gaat mij erom dat ik niet kan begrijpen dat de overheid een hobby moet sponsoren. Je maakt gebruik van de weg ... dus betaal je belasting. En voor die periode dat je niet rijdt, dan meld je 'm af ... ook geen belasting. Ik heb ook hobby's, en daar maak ik kosten voor. Dat is nou eenmaal het "probleem" van een hobby.
de overheid heeft jarenlang gesponserd....aan van alles en nog wat. er zal ook vast bij jullie iets zijn waar de overheid in sponsert, waar ik geen gebruik van maak! de hypotheek rente aftrek bijvoorbeeld, daar maak ik geen gebruik van, moeten ze die er ook af halen dan omdat er zoveel mensen zijn die er geen gebruik van maken Ik krijg voor het wonen in mijn huurwoning toch ook geen geld terug. huursubsidie heb ik overigens niet
Ik vind het een terechte maatregel, al zou een kilometerheffing nog veel rechtvaardiger zijn. Dan betaal je voor hoeveel gebruik je maakt van de weg. Maar ja, dat is er tot nu toe niet door gekomen. Jonger dan 40 jaar, dat zijn in mijn ogen nauwelijks oldtimers... daarbij denk ik toch echt aan auto's uit de jaren 50 en 60, of nog een heel stuk ouder. Dat is rijdend erfgoed, en daar wil ik best de wegenbelasting voor kwijt schelden.
Nou, dat komt dan mooi uit, dat wordt ook afgeschaft. Wordt dan ook de huurtoeslag afgeschaft?? want daar maak ik dan weer geen gebruik van. En dan nog vind ik wonen/opvang e.d van een compleet andere orde dan hobby ...
Geweldig dat wonen in een koophuis en het combineren van werk en kinderen als hobby wordt gezien hier... De discussie gaat toch niet over ´ik wil niet betalen voor wat ik zelf niet gebruik´, maar over ´ik vind niet dat ik hoef te betalen voor iemands hobby´. Want wat is nu eigenlijk het maatschappelijk nut van het rijdend houden van een oudere auto?