Hey meiden Ik heb van de week mijn aangifte over 2009 gedaan. Beetje laat want moet voor 1april als je t voor 1juli wilt hebben. Maar omdat ik het niet voor 1april heb gedaan, wanneer krijg ik dan mijn verlopige teruggave? En dat bedrag dat op je verlopige teruggave staat, is dat écht dat bedrag wat je krijgt of moet je bij definitieve aanslag rekening houden dat je misschien veel minder terug krijg? Groetjes
Wij deden het voorheen altijd pas in november en hadden het geld dan binnen 2 weken op de rekening. maaaar ja het blijft de belasting, dus tja er is geen pijl op te trekken :d
Mijn aangifte heb ik op tijd gedaan en deze is niet doorgekomen. Ik heb hem ergens in Mei nu gedaan en de persoon aan de telefoon vertelde me dat het nu ongeveer 3 maanden ging duren (ondanks dat ik WEL op tijd was... )
als je niet op tijd bent MOGEN ze er tot 3 jaar over doen, maar in de realiteit is het altijd veel vlotter! Tja, in principe zou de voorlopige en definitieve gelijk moeten zijn mits je alles correct hebt ingevuld...
Wij deden het voorheen ook vaak pas in augustus/september en dan hadden wij het binnen 1 maand binnen.
Als het een voorlopige teruggave is, dan moet je altijd rekening houden met een evt bijstelling. Meestal wordt het wel 1 op 1 goedgekeurd, maar er worden nog wel eens extra controles gedaan waardoor je bijvoorbeeld nog iets moet terugbetalen. Het is pas zeker als je je definitieve aanslag binnenkrijgt
Bij ons gaat deze week de aangifte over 2008 pas weg We hadden wel uitstel gevraagd (de boekhouder dan) Meestal kloppen de bedragen wel van de voorlopige teruggaaf en de definitieve. Wij hebben ook nooit maanden op het geld hoeven wachten.
dankje voor jullie reacties!! Ja wij krijgen mooi bedragje terug die wij ontzettend hard nodig hebben. En wil ene kant niet gaan wachten tot de definitieve want kan het geld goed gebruiken. Maarja idd stel nou dat het tóch net even verkeerd berekend is, dan ben ik wel de lul als ik dat geld ga gebruiken en ik moet het gaan terug betalen