belasting teruggave verekend met openstaande bedrag

Discussie in 'De lounge' gestart door marleentje231, 10 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marleentje231

marleentje231 Actief lid

4 jun 2008
    290
    1
    18
    Hoi
    had deze vraag ook vanmiddag gesteld bij belastingopgave 2010, maar kreeg geen reactie, dus doe het maar even zo.
    Ik krijg als goed is ook een leuk bedrag terug, maar heb vorig jaar teveel zorgtoeslag gekregen, maar die betaal ik nu per maand terug. kan het zo zijn dat ze openstaande zorgtoeslag verekenen met het geld wat ik krijg of mag dat niet?

2. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Dat verrekenen ze niet. Hebben ze hier in ieder geval niet gedaan.

3. Yukl

Yukl Niet meer actief

Zou wel slim zijn om het wel te doen lijkt mij. Tenzij je het geld dringend nodig hebt voor belangrijkere zaken.

4. marleentje231

marleentje231 Actief lid

4 jun 2008
    290
    1
    18
    Ja er gaat er wel wat heen als ik het geld krijg.
    Maar vroeg me af of hun dat gelijk doen of dat je dat zelf moet doen?

5. zustertje

zustertje Niet meer actief

Het zou wel logisch zijn als ze het gelijk verrekenen lijkt mij. Maar of dat zo is geen idee misschien staat het op de site?

6. Yukl

Yukl Niet meer actief

Nee volgens mij koppelen ze dat ook helemaal niet aan elkaar. Want bijv. het toetsingsinkomen wordt ook niet centraal geregeld en overal aangepast.

7. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

in de kantlijn van de voorlopige aanslag staat:

te ontvangen of verrekenen:

Als er aanslagen zijn die u nog moet betalen, KAN de belastingdienst het te ontvangen bedrag met deze aanslagen verrekenen. Blijft er na verrekening nog een gedeelte van het te ontvangen bedrag over, dan wordt dat naar uw rekening overgemaakt.

Lijkt me dat het dus wel kan, maar daar zul je dan vast wel bericht van krijgen.

8. sapje

sapje Fanatiek lid

6 sep 2009
    1.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja dat doen ze zeker, toevallig bij de aanslag van mijn man gebeurt , hij moest ook iets terug betalen ook een gedeelte zorgtoeslag en dat hebben ze van de voorlopige terug gave afgetrokken,

9. marleentje231

marleentje231 Actief lid

4 jun 2008
    290
    1
    18
    Ja maar kan dat ook als je al een betalingregeling heb om je zorgteoslag te betalen. Heb net op de site gekeken en daar staat Voor het verrekenen van toeslagen gelden afwijkende regels..

10. marleentje231

marleentje231 Actief lid

4 jun 2008
    290
    1
    18
    en dit stond er ook bij

Ja, dat mag. Wij verrekenen uw openstaande aanslag(en) met belastingteruggaaf. Dat doen wij echter pas als de betalingstermijnen voor de te betalen aanslag(en) zijn verstreken. U krijgt daarover binnen 4 weken bericht.
    Hebt u uitstel van betaling voor een belastingaanslag? Dan kunnen wij de teruggaaf verrekenen voor zover de termijnen van de te betalen aanslag zijn verstreken. Dit is ook het geval als u uitstel van betaling hebt, omdat u nog een uit te betalen bedrag verwacht.

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

Volgens mij mag dat wel, dus als je belt dat je dat graag zo wilt regelen, dan verrekenen ze dat gewoon :)

12. Ladymistique

Ladymistique Bekend lid

5 mrt 2008
    516
    0
    0
    Fulltime huismama
    Uithuizen
    ja ik heb bij de belasting gewerkt, en toevallig is dit ook bij mij gebeurt vanwege mijn zorgtoeslag met mijn voorlopige teruggave, als het op jouw sofinummer staat, wordt het gewoon verrekend, hier krijg je netjes een nota van, van de belasting.
    wel is het zo, krijg je geld terug van de huur, zorg of kindgebonden budget en je hebt een schuld bij de inkomsten belasting of auto. wordt dit niet verrekend omdat huur en zorg toeslag namelijk belagrijk is voor sommige mensen en eventuele financieële problemen kunnen optreden.
    dus als de inkomsten belasting op jouw sofi staat en jouw zorgtoeslag schuld ook, wordt dit gewoon verrekend en hier krijg je netjes samen met je definitieve beschikking een overzichtje van.
    Moet je even kijken naar de beschikkingsdatum.. vaak krijg je 3 weken later de brieven hiervan.

13. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Het gebeurd zeker wel, ik moest nog een flink bedrag kindgebonden budget terugbetalen. Had mijn brief voor de aangifte 2010 al binnen, en gisteren kreeg ik een brief dat het verekend is. Ik krijg dus niks meer. Maar ben wel van mijn schuld af.

14. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    als jij al aan het afbetalen bent volgens mij niet

15. marleentje231

marleentje231 Actief lid

4 jun 2008
    290
    1
    18
    Was je toen al wel begonnen met maandelijks overmaken van je kindgebonden budget?

16. fopspeentje

fopspeentje Bekend lid

17 apr 2011
    562
    0
    0
    huismoeder
    In ons paleisje
    zo zeker doen ze dat dus niet, want hier is het niet gebeurd hoor!
    ik kreeg gisteren een brief binnen met de mogelijkheden.

17. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik zou dat uit mezelf al doen. dan ben je daar mooi vanaf.

18. marleentje231

marleentje231 Actief lid

4 jun 2008
    290
    1
    18
    Ik heb net gebeld en het word niet verrekend, je kan wel als ik het gelf ontvang zelf een bedrag overmaken. En gelijk ,maar me dagtekening gevraagd en die is 12 mei

19. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Het zijn twee aparte takken van de belastingdienst, dus verrekenen doen ze idd niet. Wij hebben zelfs gehad dat bij de toeslagen mijn inkomen wel stond vermeld en bij de andere tak niet. Hadden ze niet gezien, zo gescheiden is dat.

20. gaab27

gaab27 Fanatiek lid

30 dec 2010
    1.585
    1
    0
    Den Haag
    Volgens mij verrekenen ze het wel hoor als je nog een openstaand bedrag hebt. IK heb al bericht ontvangen en staat een bedrag wat ik terug krijg daaronder staat in iets kleinere letters dat het bedrag verrekend kan worden met een ander nog openstaand bedrag.
    Hou hier rekening mee! Aan de ene kant vervelend voor je als je een lekker bedrag terug krijg wat je kan spenderen maar aan de andere kant je bent dan wel gelijk van die andere schuld af :)

Anders even voor de zekerheid bellen?
    0800-0543

Deel Deze Pagina