kunstgras

Discussion in 'De lounge' started by Sensea, May 11, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sensea

Sensea Niet meer actief

wij hebben inmiddels ook ons doosje kunstgras stalen binnen.

wij neigen naar het type Decor, omdat het mooi fijn is mooi van kleur en er geen spul tussen gedaan hoeft te worden. ik vind het geen fijn idee met een peuter van net 2 dat je er "iets" tussen moet doen. en wat dat "iets" dan wel is.

welke hebben jullie om wat voor reden?

en hebben jullie er val demping onder zitten of alleen de stabilisatie/drukverdeling spul? of misschien allebei zelfs?

2. 1234

1234 Niet meer actief

Ik heb totaal geen ervaring met kunstgras hoor, en heb ook geen antwoord op je vragen.

Maar ik vraag me het volgende wel af: is het niet vreselijk onhandig? Want het zijn toch van die harde borsteltjes? Als je ergens mee knoeit of je kind spuugt er op (met stukjes erin ;) ), hoe maak je dat dan weer schoon? En als er blaadjes en pluisjes etc.... in waaien, kun je het dan aanvegen?

Ben gewoon even benieuwd.

3. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    drukverdeling stabilisatie?? oh moeilijke woorden...whaha hier ligt er grondzeil onder...dat was het.....

En schoonhouden..lekker makkelijk! Met een doekje natte zooi opvegen als er gespuugd word ofzo...rest trekt er wel doorheen als het drinken is....en stofjes met de stofzuiger ff erover!!

4. Sensea

Sensea Niet meer actief

l4ever @ die bedenkingen had ik ook allemaal. inmiddels hebben we 5 soorten in huis liggen en sommige voelen behoorlijk zacht aan. spuug kun je met water weghalen er kan water doorheen. troepjes enzo met de stofzuiger of bezem misschien? ik hoorde hier dat mensen het gewoon stofzuigen. je hebt allerlei soorten maten en kleuren. die wij op het oog hebben hoef je niks tussen te strooien is best zacht en geschikt met huisdieren en goed schoon te maken claimen ze.

antaris@ ja hihi, dure woorden die ik gewoon van het papiertje overtyp. dacht anders snappen jullie niet wat ik bedoel.

5. 1234

1234 Niet meer actief

Ah, ok, dus het gaat gewoon naar onderen. Maar kun je die grasmat dan ook makkelijk even wegtrekken dan of zo, om daronder ook schoon te maken? Want anders word het een vieze stinkende zooi en bende eronder lijkt me. :)

6. Sensea

Sensea Niet meer actief

je moet hem met haken vastzetten dus neem aan van wel
    maar denk dat ik gewoon soms even flink de tuinslang erop zet ofzo.

7. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    haken vastzetten...weer een ander iets....hier ligt ie gewoon los erop...geen probs.

En schoonmaken eronder..........huhuhuhl...hoeveel rotzooi denken jullie dat erop komt hahaha. Regen erover is genoeg..hier is alleen zand eronder hoor, met dat worteldoek dan erover....en het ziet er goed uit!

8. Sensea

Sensea Niet meer actief

antaris@ volgens mij komt er niet veel rotzooi onder daarom zei ik ook soms even afspuiten ofzo. de regen zal ook wel wat doen. ja hier op de uitleg werken ze met haken. ik weet het verder ook niet. er staat zelfs kit op en lijm en tape. maar dat hoeft allemaal niet van mij hoor.

9. Bri

Bri Niet meer actief

Wij zitten volop tussen de stalen nu.... keuze is bijna gemaakt, maar vraag me even niet naar merk en type, want ik ben het overzicht kwijt (vriendlief gelukkig nog niet)

Wij leggen het op onze dakterrassen. Daarop ligt nu hardhout, maar van dusdanig belabberde kwaliteit dat het voortdurend splintert. Kunstgras lijkt ons een stuk comfortabeler, zowel voor onszelf als voor onze kinderen.
    Wij kiezen voor de soort die het zachtst aanvoelt. Heb net met blote knieƫn op al die staaltjes gezeten :D dat zegt meer dan met je hand of voeten voelen vond ik.

Wij willen ook liever niet instrooien, al schijnt het wel beter te zijn. Instrooien gaat overigens gewoon met kwartszand, dat wordt ook gebruikt in zandbakken, dus ik vermoed dat mijn kinderen daar toch al een en ander van binnenkrijgen :D

Het grootste nadeel vind ik dat de planken onder het kunstgras langer vochtig/nat blijven na een regenbui, en het dus langer duurt voor je weer op je sokken naar buiten kunt.

10. Sensea

Sensea Niet meer actief

bri@ kunnen die planken niet weg dan.

vraag straks is aan manlief welke jullie hebben gekozen als je wilt.wij gaan ook voor zachtst en niet instrooien namelijk.

11. Bri

Bri Niet meer actief

als ik die planken weghaal, heb ik betonnen dwarsliggers, met daartussen grote, grote gaten.
    die kunnen niet weg dus.

vriendlief heeft de stalen meegenomen.... het is type Robin, die wij tot nu toe het fijnste vinden, maar welk merk??? (ze hadden ook Tommie, dat is hetzelfde maar iets korter gras en daardoor ietsje harder)

12. Sensea

Sensea Niet meer actief

robin en tommie staan allebei niet op mijn lijstje. zal wel een ander merk zijn dan.

13. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    moet eerlijk zeggen, hier moet het gras wel ingestrooid worden hoor met rubberen balletjes ofzoiets..

Hebben dat niet, gras is heel zacht....maar toch dochterlief is vorig jaar gevallen met gezicht op gras, en gleed een stukkie door...ze had meteen lange snijwonden op har snoet....

14. Sensea

Sensea Niet meer actief

antaris @ daar ben ik ook wel wat bang voor eigenlijk. mijn dochter is keeper en die wordt niet vrolijk als ze op kunstgras voetballen. nu heb ik begrepen dat dat ander gras is maar toch. ze ligt altijd helemaal open op de schouders en benen en ellebogen als ze niet uitkijkt dan. maar goed mensen hier waren in een ander topic allemaal heel enthousiast over kunstgras dus zijn we overstag gegaan.

15. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    ooh daar niet van....is maar 1 keer gebeurd! verder nooit problemen....en alleen maar lof! heel fijn om op te spelen! Enkel word het wel warm in de felle zon....dus parasol erboven gezet!

16. Sensea

Sensea Niet meer actief

ja zo'n grote. we hebben voor het raam al een partytent over het terras waar zijn zandbak staat komt ook en stukje over het gras.

17. Evelien74

Evelien74 Nieuw lid

May 11, 2011
    1
    0
    0
    Medewerker Sacha
    Amersfoort
    wij hebben 'spring' liggen van kunstgrasvoordelig. Met valdemping eronder. Met spelende kinderen kan het het het beste instrooien met van dat speciale zand.
    ff zoeken
    kunstgras spring en instrooizand.

Het was best prijzig maar nu hoeven we er niets meer aan te doen en is het veilig. x

18. Bri

Bri Niet meer actief

Kunstgraswebshop.nl
    en dan Tommygrass. Daar kom je zowel Tommy als Robin tegen.

Share This Page