Dames, ik wil dat hij die klussen afmaakt, help!

Discussion in 'De lounge' started by Minny, May 10, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

Sep 26, 2007
    4,647
    2
    0
    We wonen nu bijna 4 jaar in ons eerste koophuis. Er moest heel veel aan gedaan worden. In principe is alles klaar, maar er zijn nog een paar dingen die afgewerkt moeten worden. Ik zelf kan de rust en het plezier niet vinden zolang die dingen nog niet afgewerkt zijn. Het gaat dan bv om het afwerken van de keuken, wat latjes langs de koof en kitwerk. En een wasbak in de wc... dat soort dingen.

Nu is mijn man altijd erg hard bezig. Hij is echt geen luie man die de vrouw alles laat doen. Soms zelfs doet hij meer dan ik, dus daar ligt het niet aan. Maar als ik denk, nu is het een mooi moment om 1 van die klussen aan te pakken, gaat hij ineens de container schoonmaken of vegen ofzo.. Ik kan er zo erg de kriebels van, ik wil gewoon dat alles af is en dat schoonmaken komt later wel!

Nu was hij dus net ook met iets bezig en ik vroeg waarom hij dan niet de keuken af ging maken, het is echt bijna klaar. Maar daar had hij geen zin in.

En nu zit ik dus zwaar geirriteerd boven op bed dit bericht te typen.

Hoe moet ik dit nu aanpakken? Ik heb hem al eens gezegd dat ik er echt enorm van baal en het huis niks aan vind als het niet gezellig gemaakt wordt. Dan zegt hij dat hij dat ook vindt. Maar het duurt allemaal zo ontzettend lang voordat het klaar is!!

2. Yukl

Yukl Niet meer actief

Zeg hem dat je een klusser inhuurt die alles in 1 of 2 dagen afmaakt. ;) Dat zou ik denk ik serieus overwegen trouwens, dan ben je ook in 1 keer van het gezeur af.

Heb je geen vader of oom (of moeder of tante ;)) die handig is en even een weekend kan helpen?

3. nessa88

nessa88 Bekend lid

Sep 3, 2010
    891
    57
    28
    Den Haag
    Latjes en afkitten zou je zelf kunnen doen? En verder even met de agenda's naast elkaar en dan meteen een datum en tijd plannen waarop jullie een bepaalde klus af gaan maken? En het dan ook daadwerkelijk doen op die dag? Succes ermee!

4. Tamale

Tamale Niet meer actief

Zo zou ik het ook oplossen!

Succes, lijkt me heel frusti!!

5. Minny

Minny Fanatiek lid

Sep 26, 2007
    4,647
    2
    0
    Mijn vader wil per direct wel komen helpen. Maar dat wil mijn man niet, want hij werkt niet netjes genoeg. Hij is nogal precies!!

En ik heb ook al eens aangeboden om een klusser in te huren. Maar dat wil hij ook niet en hebben we het geld ook niet voor!

6. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik krijg een mijn-man-is-klussen-dejavu ;) Daar zie je deze argumenten ook altijd voorbij komen :D

Hm lastig hoor. Ik zou hem toch wat meer voor het blok proberen te zetten. Maar ik vrees dat die hardnekkigheid moeilijk te veranderen is. Heb er ook geen ervaring mee...

7. Jetje76

Jetje76 Bekend lid

Feb 15, 2009
    617
    0
    0
    Het gaat er toch niet alleen om wat je man wilt? Ik zou je vader vragen en als je vent dat niet trekt, moet ie zelf lekker aan de bak!

8. Ladymistique

Ladymistique Bekend lid

Mar 5, 2008
    516
    0
    0
    Fulltime huismama
    Uithuizen
    Dan heel makkelijk, voor de keuze stellen.. mijn vader komt hier per direct of jij gaat het doen.. this kiezen of delen.. ja this het laatste en nu even doorzetten.

9. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

lijkt mijn man wel.... hier helpt het dus wel als ik zeg dat mijn vader dan end an langskomt. Dan moet ie zich ineens 'bewijzen' haha.
    Ik probeer me er maar niet aan te ergeren, als hij nou niks zou doen was het wat anders. Maar hij werkt keihard en heeft zijn ontspanning ook nodig. En als dat is door buiten de container schoonmaken *lees: met de buurmannen kletsen....* dan is dat maar zo. Maar anderzijds mag ie ook geen commentaar hebben als dan net die ene blouse of broek niet is gewassen of gestreken

10. Mayon

Mayon Niet meer actief

Echt ik zou het geschreven kunnen hebben, alleen moet er bij ons wel IETS meer gebeuren..Man ik kon mn draai niet vinden, maar inmiddels heb ik die wel.. Manlief werkt 40 uur en studeert erbij en is inmiddels bijna overspannen, maat hij geeft dat niet uit handen, dan is toch een beetje vernederend he.. Ach so what het komt cast nog wel eens. Liever een lelijk huis met een gezonde man dan andersom..

Mannen zitten soms vreemd in elkaar. Dat van dat vegen is meer als afleiding denk ik, klussen vraagt energie en nadenkwerk. Succes!

11. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

Nov 20, 2009
    1,130
    3
    36
    Je vent opgeven voor: Help, mijn man is klusser!

12. tulip

tulip Niet meer actief

Hellp mijn man is klusser???;)

13. Minny

Minny Fanatiek lid

Sep 26, 2007
    4,647
    2
    0
    Het zijn gewoon die laatste paar klussen. Ik snap niet dat hij die niet afmaakt, dan is het toch mooi klaar? Ik krijg er serieus echt stress van! Vaak gaat het een tijd goed en dan ineens besef ik me dat het nog niet af is en dan begin ik spontaan te janken. Ik hoef echt niet alles perfect te hebben, maar kan wel een beetje jaloers zijn op mensen die het huis netjes afgewerkt hebben.

Als we nou geld genoeg zouden hebben dan konden we iemand inhuren, maar dat is nu juist het probleem.

Hij heeft ook weleens toegegeven dat hij tegen een bepaalde klus opzag, maar vragen of iemand anders het wil doen doet hij dan ook niet. Terwijl mijn vader vaak aangeboden heeft om iets te doen. Maar dat hoeft niet zegt ie dan..
    Misschien moet ik me harder opstellen, maar het is ook niet zo dat hij niks doet. Hij doet juist teveel, zodat deze klussen altijd blijven liggen!

Ik herken ook veel van mijn man in de 'help mijn man is klusser' types. Alleen ziet ons huis er gelukkig niet zo uit.

14. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

Nov 20, 2009
    1,130
    3
    36
    ja, das dat tv programma met Die John Williams! Google maar ;) over kerels die hun huis maar niet afmaken en vrouwen die dat spuugzat zijn

15. tulip

tulip Niet meer actief

suzannes, zelfde gedachte. Ik zie wel in dat programma dat die types echt hopeloos zijn en dat ze alleen door zo'n confontatie wakker geschud worden.

16. Minny

Minny Fanatiek lid

Sep 26, 2007
    4,647
    2
    0
    Hoho het is hier niet een help mijn man is klusser situatie hoor! Er moeten alleen nog een paar dingen gedaan worden, kan gelukkig nog wel normaal leven!!

Dus jullie tips zijn: gewoon confronteren of zeggen dat mijn vader anders komt? Dat werkt niet, heb ik al eens geprobeerd.

17. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

je moet al een afspraak met je vader maken en je man gewoon mededelen dat hij op die datum komt....:cool:

18. Minny

Minny Fanatiek lid

Sep 26, 2007
    4,647
    2
    0
    Nou ik denk niet dat dat een goed idee is. Wil liever geen gezeur met mijn ouders....

19. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

Jul 8, 2009
    7,504
    139
    63
    Samen rondje door het huis lopen, klusjes opschrijven, lijstje maken met benodigdheden, en een datum plannen, en in de ochtend naar de bouwmarkt.
    FF de zweep erover, en de druk opvoeren.
    Laat merken dat t een kleine moeite zou zijn voor m, en dat t nu inmiddels na 4 jaar wel eens een keertje kan.
    Een zaterdag of zondag, en dan is t gebeurd.....

Ik ben ook met zo een figuur getrouwd, de meest kleine simpele klusjes duren t langste, en heeft extra motivatie nodig van mij kant uit.

20. Tania

Tania Fanatiek lid

May 13, 2008
    1,240
    0
    0
    Ik zou het gewoon zelf doen.

Share This Page