Wij hebben geen maandelijkse teruggave voor ons huis dus krijgen nu een lekker spaarpotje. DAarnaast had ik vorig jaar heel veel extra ziekekosten voor de tandarts, dus ik ben wel blij met het uigekomen bedrag... Nu nog even indienen en dan op ons geld wachten
Hebben jullie allemaal gisteren bij Kassa gezien wat je allemaal extra af kan trekken ivm ziektekosten? Als je meer dan 355 euro (of zoiets) hebt uitgegeven aan medische kosten voor 1 persoon, mag je voor die persoon nog 821 extra aftrekken! Dat had ik eerst helemaal niet begrepen. Ik heb vorig jaar een bril gekocht en twee paar halfjaarslenzen en ik kom daar dus aan. Gevolg: meer dan 500 euro terug! Even nakijken dus! (Ook even kijken op fiscalert.nl)
huh.. meen je dit nou? mijn man draagt ook een bril en lenzen en hij had onlangs een dure bril aangeschaft (380) en 2 keer half jaar lenzen.. kan hij dit terugkrijgen? Ik heb de vt al toegezonden.. hoe moet ik dat nu doen dan?
Wij krijgen iets van 1200 terug! Nog nooit zoveel terug gekregen. Ik geloof er eigelijk niks van, eerst maar even afwachten....
Je kan gewoon nog een keer aangifte doen. Er moet dan wel zoveel uur tussenzitten geloof ik. Maar het gaat om de aangifte van 2008, dus als hij de bril in 2008 heeft gekocht, mag hij die kosten inderdaad aftrekken, plus die 821 extra aftrek. En je mag ook de premie van je aanvullende verzekering aftrekken, 23 euro huisapotheek per persoon. Als je dan boven een bepaalde drempel uitkomt, wordt dat afgetrokken en krijg je vaak wat terug. Even invullen dus en kijken of je inderdaad wat terugkrijgt en dan gewoon opnieuw insturen!
Als je de defintieve aanslag binnen hebt kunen ze dan later niet geld terugvragen? Ben altijd zo bang dat als je het geld wat je krijgt van de belastingdienst opmaakt je ineens maanden later bericht krijgt dat je iets of alles moet terugbetalen. Dus mijn vraag, als je de brief van de definitieve aanslag hebt ontvangen mogen ze dan geen geld meer terugvragen? En hoelang duurt het als ze het geld gestort hebben tot je de brief van de definitieve aanslag binnen hebt?
gelukkig, als de definitieve binnen is kan je altijd nog een herbeziende rekening krijgen dat heb ik dus een paar maanden geleden gehad over 2006 nou ik zou dit jaar ook veel terug krijgen aan heffingskortingen, heeft me oude baas te weinig belasting betaald dus ik moet nu nog een klein beetje bij betalen, ene kant blij dat ik zoveel heffingen kreeg anders had ik nu een groot probleem gehad dan had ik ff 2000 kunnen op hoesten..
Het bedrag wat je terugkrijgt (of moet betalen) reken je zelf uit bij het doen van je aangifte (of degene die dat voor jou doet rekent dat uit). Vervolgens krijg je dat bedrag voor 1 juli uitbetaald en daar krijg je rond die tijd ook een brief over. Het is dus niet zo dat je nu bericht krijgt, de mensen die hier hun teruggave posten, hebben dat zelf uitgerekend (of laten doen). Als het goed is staat het bedrag wat jij terugkrijgt dus ook in de aangifte die je hebt liggen. Nadat je je geld ontvangen hebt gaan ze het pas controleren en volgens mij kan het wel tot 5 jaar duren voor het helemaal definitief is. Wij kregen onlangs nog een brief over mijn aangifte van 2006.
Als jij je bedrag per maand krijgt uitbetaald, dan krijg je een Voorlopige Teruggaaf (VT) Dit is eigenlijk een voorspelling, want er wordt uitgegaan van wat je denkt te gaan verdienen. Je kunt je VT stopzetten en dus gewoon per jaar aangifte doen (in april), dan krijg je het bedrag in één keer uitbetaald. Nu doe je ook wel aangifte, en misschien hou je daar wat aan over of moet je terugbetalen, maar daar is het bedrag wat je per maand krijgt al mee verrekend. Er wordt dan als het ware gecontroleerd of je voorlopige teruggaaf klopte en dat wordt, samen met eventuele aftrekposten, allemaal verrekend. Wij hebben ervoor gekozen om onze hypotheek bruto te betalen (altijd handig als je al gewend bent aan hogere lasten wanneer ze misschien ooit wat met de hypotheekrenteaftrek gaan doen) en krijgen dus het bedrag in één keer (verrekend met andere aftrekposten enzo) uitbetaald rond juli. Mocht mijn verhaal niet helemaal kloppen of onvolledig zijn, vul me maar aan, want ik ben geen belastingexpert.
Ik heb besloten dat ik geen lid meer wil zijn. Hier een voorbeeld voor degene die zich ook willen uitschrijven Geachte Heer/Mevrouw, Hierbij wil ik U laten weten dat ik mijn abonnement op uw "Belastingdienst" op wil zeggen. Na een jarenlang lidmaatschap is mij gebleken dat de voordelen duidelijk niet opwegen tegen de nadelen. De kosten van het lidmaatschap zijn doorgaans erg onvoorspelbaar en eerlijk gezegd heb ik het meestal ook te druk om de door U toegestuurde lectuur, die veelal niet echt duidelijk is en bijzonder veel tijd en energie van de abonnee vergt, te lezen. Mede hierdoor lijkt een continuatie van een dergelijk abonnement in deze toch al dure tijden voor mij eigenlijk ook niet langer zinnig. Hierbij verzoek ik U dan ook vriendelijk mijn gegevens per direct uit Uw bestanden te verwijderen en mij niet langer te vervelen met uw duidelijk herkenbare enveloppen. Eventueel toch nog toegestuurde facturen voor de periode na 01-01-2009 zullen dan ook niet meer worden voldaan. Abonneenummer ( door U ook wel sofinummer genoemd ) 123.45.678. Met vriendelijke groet, Groetjes Jewe
7000 euro , maar ja wij hebben maandelijks geen voorlopige teruggave. Op deze manier sparen we dus. En dan ook nog een thuisblijfpremie voor mij, dus dat tikt lekker aan!
ik heb een paar weken in het ziekenhuis gelegen een paar keer. en daarvan krijgt mijn man wel de reiskosten terug. en dat is met de eigen auto. maar als je je je eigen bijdrage van de zorgverzekering op heb gemaakt, dan kan je die terug krijgen van vorig jaar? of snap ik het verkeerd?