belasting teruggave..

Discussie in 'De lounge' gestart door linda81, 1 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dahlia

    Dahlia Niet meer actief

    Ik hoop het ook. Je zit er toch mee in je maag.
     
  2. Marieke1983

    Marieke1983 Niet meer actief

    ik moet 1600 bij betalen ;)

    maar dat klinkt erger dan het is. ik heb via pgb gewerkt en kreeg mijn salaris bruto uitbetaald. ik heb daar zelf een percentage van gespaard om af te dragen aan de belastingdienst (dus het bruto/netto verschil)

    ik had 3500 gespaard en hoef dus nog niet eens de helft af te dragen! dus hier feest!
     
  3. kleinesam

    kleinesam Fanatiek lid

    15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    Dit jaar controleert de belastingdienst volgens mij alle aangiftes. Ik heb al van heel veel mensen gehoord dat ze een ander bedrag hebben gekregen dan ingevuld....Bij ons klopte het gelukkig als een bus
     
  4. kleinesam

    kleinesam Fanatiek lid

    15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    Als ik je een tip mag geven: maak een map aan voor alle papieren mbt de belastingaangifte. Hierin stop je alle papier die te maken hebben met de je aangifte van dat jaar en als eerste pagina doe je een overzicht van je aangifte. Als de belastingdienst dan komt met een ander verhaal, dan kun jij ze de map laten zien en uitleggen hoe je aan de bedragen komt.
     
  5. marline1983

    marline1983 VIP lid

    11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    k zou 400 terug krijgen maar nog geen brief gezien of geld ontvangen
    ze moesten het toch voor 1 juli uitbetalen?
     
  6. miss mimi

    miss mimi Actief lid

    12 sep 2007
    222
    0
    0
    ik heb ook nog steeds helemaal niets gehoord en ik zou ook geld terug krijgen.
    zijn er meerdere?begin nu te twijvelen of er misschien iets verkeerd gegaan is.

    groetjes
     
  7. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Ik heb ook nog niks gehoord en mijn vriend ook niet :(

    Wel een bevestiging dat ze 't hadden ontvangen van onze boekhouder, maar dat is alweer een hele tijd geleden.
     
  8. marline1983

    marline1983 VIP lid

    11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    nou kreeg vandaag een brief van de belasting dienst
    en zou 400 terug krijgen staat er in de brief dat ik even 1,093 bij moet gaan betalen:$
     
  9. Dahlia

    Dahlia Niet meer actief

    Weet iemand hoelang het duurt dat ze je belastingpapieren checken nadat je een bezwaarschrift hebt ingediend? Het duur ons eigenlijk veel te lang en we zitten best in onzekerheid of we die 4273 euro nu moeten betalen of niet. We staan net voor een verhuizing waar we flink voor gespaard hebben. Wie heeft het antwoord?
     
  10. Dahlia

    Dahlia Niet meer actief

  11. Tesske

    Tesske VIP lid

    24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Barbara, het beste kun je even naar een regio kantoor in de buurt gaan met je vraag. Daar kunnen ze de eventuele status zien en je in ieder geval een vast contactpersoon geven.
     
  12. Dahlia

    Dahlia Niet meer actief


    Dankje voor je reactie. Het dichtsbijzijnde is alleen 25 km verderop. Dan zou ik even moeten bellen denk ik.
     
  13. Dahlia

    Dahlia Niet meer actief

    Mijn man en ik kregen een brief van de belastingdienst dat we de 4273 euro (waar ik het al eerder over had in dit topic) moeten overmaken, anders krijgen we een aanmaning. Maar heb ze daar allang een bezwaarschrift over gestuurd, dat we waarschijnlijk een foutje hebben gemaakt. Reactie op het bezwaarschrift hebben we nog niet gekregen (behalve dat die in behandeling is dan) en nu verdorie een acceptgiro dat we het bedrag moeten overmaken.
    Wie heeft enig idee wanneer de belastingdienst controleerd wat je hebt ingevuld over het jaar 2008? We hebben waarschijnlijk echt een grote fout gemaakt en vinden het een erg groot geldbedrag wat we in één keer moeten betalen. HELP!!!
     
  14. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Als je bezwaarschrift loopt hoef je niet terug te betalen.

    Gewoon even met ze bellen en dan zien ze ook dat het niet klopt.
     
  15. Dahlia

    Dahlia Niet meer actief

    Ok, dankje Bosi333. Want ik sta ook niet te wachten op een aanmaning.
     
  16. Dahlia

    Dahlia Niet meer actief

    Inmiddels heb ik gebeld met de belastingdienst en ben er inmiddels achter dat zij een fout hebben gemaakt met de acceptgiro die ze toestuurden, terwijl er een bezwaarschrift in behandeling was/ is.

    Maar ook zijn we erachter dat wij een grote fout hebben gemaakt. (Godzijdank, we schrokken al helemaal van het te betalen bedrag, 4273 euro).
    We hebben op één formulier onze beide inkomens ingevuld. Dat had niet gemoeten.
    Nu word alles rechtgezet en hersteld door de belastingdienst. Pfff...... dat lucht op.
     
  17. anniek

    anniek VIP lid

    5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    barbara... pieuw!
    ben blij voor je dat het opgelost is! valt een last van je schouders!


    Ik sta echt te kijken van de belastingdienst...
    Onze aangifte was echt laat en heb het geld nu al terug! had ik noooiiittt verwacht.
     
  18. Dahlia

    Dahlia Niet meer actief

    Ja er valt echt een last van onze schouders. We zeiden ons gespaarde geld al helemaal vaarwel.

    Wat hebben jullie het geld al snel binnen...
     

Deel Deze Pagina