hoe komt het dat jullie zoveel terug krijgen,misschien krijg ik da ook wel hoor. de boekhouder komt volgende week. komt het dan doordat jullie ook de rente van de hypotheek terug krijgen? of hoe zit dat dan. snap er maar weinig van. hoop in ieder geval ook een mooi bedrag terug te krijgen
klopt het dat; hoe hoger de hypotheek rente is, hoe meer je terug krijgt? {of vraag ik nu iets heel doms?}
Nee hoor, je WOZ waarde is alleen van belang bij je eigen-woning forfait en die is 0,55%, dus je hebt dan 11,- te weinig als inkomen eigen woning opgegeven. Valt dus reuze mee.
Het gaat om het rentebedrag dat je zelf betaald hebt, dus als je geen variabele rente op je hypotheek hebt, maakt het niet uit, want dan betaal je een vast bedrag.
hihi snap er geen sodejuu van hier een rente percentage van 6 komma nog wat...... en ik hád 3.9 {vóór de verhuizing} {ik ben het afgelopen jaar verhuisd} edit; volgens mij begrijp ik jou antwoord maar ik had me vraags dus niet duidelijk gesteld, sorry
Teruggave van de hypotheek rente heeft ook te maken met de belastingschaal waarin je valt. Dus zit je in een relatief hoge inkomensklasse dan krijg je naar verhouding ook meer belasting terug over de betaalde hypotheek rente.
hey nazli , ging dat over het mbiljet? Dat je dat in 2007 terugkreeg, sorry dat ik het vraag. Hier moet ik vanavond maar eens de man bellen wat altijd alles voor ons invult, dan ook de verlopige teruggave weet niet hoe dat ingevuld moet worden. Aangezien het woz waarde komt op onze belgische papieren niet voor. ben eens benieuwd
weet iemand dit? Ik ben november 2008 bevallen poli-klinisch, ik heb daardoor kosten die ik mag aftrekken. Maar de rekeningen zijn betaald in 2009.... moet ik dit aangeven in 2008 of 2009? of mag ik kiezen?
Maar... in 2009 zijn ziektekosten niet meer allemaal aftrekbaar. Ik zou er dus even over bellen met de belastingtelefoon of dit er in 2009 nog onder valt.
dat klopt idd. maar mij werd verteld dat je het het jaar erop pas terug kreeg wanneer je de rekening voldaan had. zou balen zijn, want dan valt ze buiten de boot. al die regels..om gek van te worden, elk jaar veranderd er weer iets.
Truus; dat kan via het programma van de belastingdienst maar je kunt ook de papieren versie aanvragen. Hier een linkje: http://www.belastingdienst.nl/particuli ... ragen.html Je kunt dus aangifte doen t/m 2004.
zijn bjzondere ziektekosten ook niet meer aftrekbaar dan? ik dacht alleen van brul en hulpmiddelen niet...
pffffffff ik snap helemaal niks van die belastingaangifte terwijl het voor mij heel simpel is want heb geen eigen huis maar een huurwoning Ik snap niks van al die boxen...waar vind ik dat op mijn jaaropgave?