betrouwbaar? (marktplaats)

Discussie in 'De lounge' gestart door mamazeyad, 14 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

hoi allemaal,

ik heb sinds een paar dagen mijn auto op marktplaats staan en nu kreeg ik een bod die erg dichtbij lag bij wat ik er graag voor wil hebben, dus ik had in een mailtje geschreven dat ik akoord ging met het bod. nu kreeg ik dit terug in een mailtje:

GoodDay,

Thanks for the mail and it been nice to hear from you,i am really interested in buying the car and i the car is in good condition and if there is any more pics of the car you can send them to me..i am am out of the state now due to my Job i am and i will want to pay you with PAYPAL. i want you to get back to me with your PAYPAL account email address so i can contact PAYPAY for you...i will also contact my shipping agent in Uk for the pick up of the car...

Regard

mijn engels is niet enorm goed maar volgens mij van de verzender ook niet;).
    damens weet iemand wat paypal is? en waarom iemand uit de UK een auto uit nederland wil? ik vind dit nogal raar, meestal wilt diegene die de auto koopt toch even een ritje maken en de auto zelf zien?

2. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    nee niet doen! via paypall kunnen ze hun geld terug krijgen als ze het artikel al hebben
    sowieso engelse mails doe ik nooit wat mee. zijn veel te vaak oplichters

3. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Ik zou het niet doen, paypal is wel veilig maar ik zou persoonlijk eht niet mn auto de deur uit doen zonder dat ze zijn wezen kijken of hem persoonlijk op kwamen halen maar dat ben ik

4. 2xtantein1week

2xtantein1week Fanatiek lid

15 dec 2011
    2.166
    1
    0
    Nee, zou het ook niet doen. ZIjn kunnen achteraf de betaling annuleren.. DUs dan ben je je auto al kwijt en heb je ook geen geld... ALs ze er zo om gaan vragen krijg ik argwaan..!

5. mamazeyad

o oke, ik ben blij dat ik het even eerst hier plaats want ik was zo enthosiast over het bod dat ik gelijk toe wilde stemmen:) hij is pas 1 dag actief op marktplaats en hij bood gelijk 1500 meer dan het laagste bod:(

6. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    gewoon bod verwijderen! en normale mensen de kans geven

7. Channes

Channes Fanatiek lid

24 jul 2008
    3.170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    Nee niet doen hoor. Dit mailtje komt mij wel heel bekend voor. Wij hadden vorig jaar onze rubber boot erop staan daar reargeerde iemand op met bijna dezelfde mail als deze. Ik vertrouw het ook helemaal niet.

8. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    Heb vaker bij wat duurdere dingen slecht Engels getypte mailtjes gehad. Zijn super onbetrouwbaar.

Heb ook regelmatig van marktplaats mailtje gehad dat de koper was gemeld door anderen en dus verwijderd was.

9. mamazeyad

ik heb het bod verwijdert en geschreven dat als hij de auto wilt hebben, hij hem binnen een week mag ophalen en cash betalen.

bedankt meiden:)

10. Channes

Channes Fanatiek lid

24 jul 2008
    3.170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    Goed gedaan.. Hopelijk verkoop je hem snel.

11. mamazeyad

dankje:D

12. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wij hebben heel veel auto's op marktplaats staan, we hebben een autobedrijf, dit soort mailtjes krijgen we regelmatig en worden gewoon verwijderd. Is echt een oplichter..

Niet alle engelse mailtjes zijn trouwens oplichters, er komen bij ons ook regelmatig Polen en die mailen ook altijd in slecht engels of duits. Maar die komen dan wel de auto zelf ophalen!

13. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Oef, ik begon dat mailtje in het Engels te lezen, toen wist ik al genoeg... En als ik dan lees dat die persoon ook nog maar 1 dag actief is op MP..... Goed dat je het hier effe hebt gecheckt!!! Anders was je je auto kwijt en geen geld waarschijnlijk!

14. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    ff helder nadenken.... wat moet een engelsman met een auto waar voor hem het stuur aan de verkeerde kant zit?

wij zitten ook in handel (jeetje dat klinkt meteen weer zo duister....maar is t niet!)
    en krijgen ook regelmatig dat soort mails of zulke reacties als wij reageren op een voertuig, zijn oplichters!

15. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    niet doen en de mail even melden bij MP.
    Gaan ze het account checken en blokken

16. mamazeyad

haha klinkt misschien heel stom maar hoe moet je dat checken op MP:)

17. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Dat kun jij niet, dat doen de medewerkers van MP als je de mail naar hun toe stuurt. Zij kunnen dan de ip traceren en weten dan genoeg

18. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    op help en contact klikken onder op je mp site, en dan kan je een mailtje sturen...

19. mamazeyad

oke bedankt, ik heb het gemeld!

20. mamazeyad

weet iemand misschien nog een andere manier om een auto te verkopen. ik vind dat op marktplaats mensen wel erg weinig bieden:( behalve de oplichters dan:p?

Deel Deze Pagina