ik stort de kinderbijslag ook helemaal op Luca zn rekening, dan heeft ie als ie 18 is ruim 18000 euro!
Die 160 euro is de heffingskorting die je ook krijgt als je werkt, dus omhoog doen is wat lastig. En de overheid wil juist dat moeders ook blijven werken (wie klaagt er over tweeverdieners?) en ze zaten (zitten?) er juist aan te denken om het af te schaffen. Ik vind het wel een luxe eigenlijk dat je het betaald krijgt.
Ben 't helemaal met je eens Snoopy, vond die andere reactie ook een beetje apart. Als je meer wil hebben, dan zul je moeten gaan werken.
Als je thuisblijft voor de kinderen heb je recht op heffingskortingen enzo, in belastingtermen ben je dan 'fiscaal huisdier'. He, ik heb het niet verzonnen :-s
helemaal mee eens, 'lousy 160,-' ? ik vind persoonlijk dat je blij moet zijn dat je iets krijgt! Dit word namelijk betaald door de mensen die wel werken! Als je dat te weinig vind zal je moeten blijven werken.
ik ben het met anne eens. als het te wienig is lekker gaan werken verdien je wat meer, wij krijgen 173 euro per maand.
Nou nou..sommige vrouwen KUNNEN niet werken ook al zouden ze willen....tegenwoordig kun je niet zomaar de WAO in hoor, terwijl je er eigenlijk wel in hoort Dus zomaar roepen; als je meer wilt, ga je maar werken...die vlieger gaat niet altijd op.
nee, want ik wil graag werken hoor. Don't get me wrong, ik geniet van het mama zijn en lekker altijd thuis te zijn voor mijn meisje en straks voor ons zoontje, maar soms zou ik ook wel meer geld willen, niet hoeven nadenken bij alles wat we doen/kopen, en wel sparen (wat ons voor onszelf nu gewoon niet lukt)......mja, mijn gezondheid laat dat niet toe, maar voor een wao is het niet erggenoeg (tegenwoordig moet je half dood zijn geloof ik)
Moet wel zeggen, dat ik blij ben met die 170 euro per maand van de belasting omdat ik niet werk. Sommigen vinden het te weinig, ik zelf heb zoiets van; je mag blij wezen dat je het krijgt, ze hoeven het niet te doen he.... Dus nee, het mag van mij best omhoog (duhh haha) maar vind het niet nodig.
Vind inderdaad ook dat als je uit eigen vrije keuze niet werkt, dat je dan blij moet zijn met alles wat je krijgt.
@joepies woon je in nederland? zo ja krijg jij ook algemene heffingskorting, krijgt iedereen die (parttime/fulltime)werkt of niet werkt in nederland. Het is alleen aan je zelf of je dat per maand krijgt of 1 x per jaar bij de belastingaangifte.
ze kijken ook naar wat je partner verdiend geloof ik toch? Misschien verdiend haar man wel teveel, ja dan is het al helemaal niet nodig.
Ik krijg ook zoals mijn man het voor de grap noemt "luie huisvrouwen geld" 173,- per maand, maar als ik nu lees dat het inkomensafhankelijk is, denk ik oh ooooh, mijn man is dit jaar voor zich zelf begonnen en dus flink omhoog gegaan, ben benieuwd of we straks terug moeten gaan betalen?
Ik weet niet precies eigelijk of het inkomensafh.is, want mijn man verdient best wel goed en ik krijg het ook al een aantal jaren...dus als het inkomensaf. zal zijn zal de top daarvan wel hoog zijn.....
Dat klopt, en dat keur ik ook absoluut niet goed. Ik vind dat er nog regelmatig verkeerd met onze belastingcenten word omgegaan waardoor mensen zoals jij niet in de WAO kunnen, maar mensen die er zelf voor kiezen thuis te blijven geld toe krijgen. Ik kan daar echt met mijn verstand niet bij! Begrijp me niet verkeerd, ik begrijp de mama's die thuis willen blijven bij hun kinderen echt wel. En als je dan nog eens Eur 170,- toe krijgt van de balasting.. wie zegt daar nu nee tegen! Ik wil dus niemand voor het hoofd stoten maar ik vind wel dat het als een luxe gezien mag worden. En mammakitty; sterkte!
algemene heffingskorting is niet inkomensafhankelijk. kinderkorting etc wel. ik ga niet reageren op de mensen die hier posten en zeggen dat je blij mag zjn met wat je krijgt en dat de belastingbetaler, zij die werken, er voor opdraaien. dan eh.. leasewagenrijders, eigenhuisbezitters.. zeg maar dank je wel dan voor mijn bijdrage eraan
ik heb ook die rommel en ben er blij mee. Ik ben aan het studeren en kan er niet naast werken. Lichamelijk ben ik niet sterk, maar dan nog. Ik wil graag thuis blijven als mijn kind klein is. Huismoeder is zijn ook een beroep. Helaas krijg je er niet voor betaald... owh ja wel... hihi door de belasting. Als mensen er moeite mee hebben dat is jammer... dit is mijn keuze en welke keuze de ander maakt moeten ze zelf weten. Ieder zo zijn dingen.