Ik heb een vraag voor een vriend van mij die in de bijstand zit. Hij heeft zelf helaas geen internet dus kan zelf niet zoeken. Hij vroeg zich af of ie de tegemoetkoming van de wtcg ook op moet geven bij de bijstand? En dit zelfde voor teruggave van gas water en licht? Dit lijkt me niet toch want wat hij van dat laatste terug zou krijgen heeft ie toch zelf iedere maand betaald.. hoop dat iemand dit weet.
Denk op beide antwoorden nee. Gas water en licht betaal je voor/achter af en is een soort spaar potje voor je zelf als je te veel betaald hebt. Wtcg staat er volgens mij ook los van is een tegemoetkoming voor mensen die speciale hulp en middelen gebruiken. Maar als hij het zeker wilt weten. laat hem dan naar zijn sociale dienst lopen en deze vraag gewoon stellen. Dan heeft hij gelijk ( een geldig antwoord)
Bedankt voor je reactie. Ja hij zou er van de week nog langsgaan, dacht zelf namelijk ook dat hij dit niet op hoefde te gven maar alleen als er op zijn loon iets bij zou komen.
Nee wtcg staat los van bijstand, toeslagen en dergelijke en teruggaaf gas en licht ook, is immers je eigen geld wat je terug krijgt