Jaja weer een belastingvraag omdat ik dit nog niet eerder heb gezien. Ik kreeg zelf de voorlopige aanslag, hierin stond: Te ontvangen xxxxx euro Het bedrag of het deel dat overblijft na verrekening, wordt overgemaakt op rekeningnummer....... Oke dit snap ik allemaal want zo krijgen wij het ieder jaar, maar mijn partner heeft dus een andere tekst waar wij niet helemaal uit komen wijziging van de voorlopige aanslag: 1430 euro meer terug te ontvangen. Dit bedrag word aan u uitbetaald Berekening voorlopige aanslag terug te ontvangen bedrag vorige aanslag: 1766 Terug te ontvangen bedrag nieuwe aanslag: 3196 Verschil: meer te ontvangen: 1430 Wat ik nu niet snap : wat krijgen we nu?Die 3196 euro of gewoon die 1430 euro? Achterop staat beschreven: Nieuw bedrag van de aanslag (teruggaaf): 3196 euro Maar we hebben over het bedrag van 1766 helemaal geen bericht gekregen? Dus lijkt het mij dat we nu gewoon die 1430 krijgen?Dat is wat we met de aangifte van 2010 zelf ook hadden berekend.. Of is het zo dat we intotaal die 3196 terug krijgen?Maar dan zouden we toch ook over die 1766 bericht moeten hebben gekregen? Ik dacht misschien is hier iemand die alvast mijn vraag kan beantwoorden, dan kan ik weer rustig slapen hoop ik. Want ik kom er zelf niet uit
Hij krijgt idd 1.430 terug Heeft hij geen VA eerder gehad over dat jaar? Wij hebben een VT lopen over 2010, dan doen we begin 2011 aangifte over 2010. Daaruit komt dat we meer geld terug hoorden te krijgen (om het maar makkelijk te zeggen). Dan krijgen we het verschil nog uitbetaald. In jullie geval 1.430.
dit hadden wij ook op onze aanslag staan,volgens mij is dat het bedrag wat je vorig jaar heb ontvangen,maar weet het niet zeker hoor.
@lianda: ja dat ga ik morgenochtend doen, en als we het geld ontvangen zien we het ook snel genoeg. maar ben gewoon nieuwsgierig. Het lijkt mij ook dat we die 1430 terug krijgen. Maar ik snap niet waar die 1700 weg komt, want dat heeft hij vorig jaar niet terug gekregen,
Nee dat wordt meegenomen. Als je aangifte doet vul je ook de gegevens van jouw eigen woning weer in. Dus zodra je aangifte doet wordt het al ontvangen bedrag ook verrekend. Je geeft toch ook bij de aangifte het al ontvangen bedrag in (totaal ontvangen bedrag aan VT over dat jaar)?
Jaaa zo ! Waarschijnlijk krijgen we dan met die verrekening net iets meer dan onze aangifte, vandaar denk ik dit keer die berekening erbij