Ervaring PABO LOI?Windesheim?

Discussion in 'De lounge' started by Life in Pink, Apr 12, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Hallo Meiden,

Is er iemand die ervaring heeft met de Lerarenopleiding Basisonderwijs via het LOI in samenwerking met Windesheim?? (verkort traject HBO/WO)

Zelf ben ik de PABO nog via een reguliere hogeschool aan het volgen (verkorte deeltijd) maar zou eigenlijk graag willen overstappen, zodat ik het beter kan afstemmen met mijn eigen vrije tijd.

Zijn jullie er tevreden over, zowel het contact als de inhoud?
    Hoe is de belasting? Hoeveel tijd ben je er per week ongeveer aan kwijt?

Eerst maar eens kijken of hier reactie op komt, dan heb ik vast nog veel meer vragen :D

Groet Snoozie

2. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

Sep 20, 2008
    3,539
    0
    36
    Ik lees ook even mee, wil de opleiding misschien ook gaan volgen ;)

3. Life in Pink

Niemand hier op het forum??

4. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

Jan 9, 2010
    3,656
    0
    36
    had hier zelf nog nooit van gehoord. Is dit nieuw?
    Heb je al eens gegoogled? Weet niet of je op die manier nog wat info kan vinden?

5. Life in Pink

Via Google een aantal vrij overzichtelijke fora's waar ik niet helemaal mijn antwoorden kan vinden.

De opleiding wordt geloof ik sinds september 2006 aangeboden via LOI/Windesheim. Omdat Windesheim er aan gekoppeld is, krijg je dus een erkend HBO diploma. Maar ben erg benieuwd hoe het mensen bevalt die deze studie volgen....

6. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

Aug 18, 2007
    1,383
    24
    38
    Collega's van mij hebben de lerarenopleiding VO gevolgd aan LOI/Windesheim, maar waren hier niet tevreden over en zijn allemaal overgestapt naar andere, deeltijd, opleidingen. Totaal een stuk of 5-7 collega's, van verschillende vakken. Is wel een paar jaar geleden, dus misschien zijn de kinderziektes er nu uit. Het ging voornamelijk om slechte begeleiding (weinig contact met begeleider), nog minder contacturen dan in eerste instantie gemeld was en veel chaos en onduidelijkheid in het programma. Ik denk dat je dus het beste kunt zoeken naar recente ervaringen (al ging dit dus niet over de pabo, maar de lerarenopleiding).

7. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    Ik heb de Pabo windesheim gedaan en weet er toevallig iets van.
    zo is de coordinator van de opleiding van mijn ligting. Wat ik belanchelijk vind, want wat hij nou meer dan een student, hij heeft nooit in het basisonderwijs gewerkt...
    Ten 2e verzwaren ze de opleiding, je krijgt meer modules dan de reguliere studenten.

8. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,771
    18,916
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Ik heb er geen ervaring mee, maar misschien wel een tip: vraag even na hoe het is geregeld met stages. Moet je zelf een stageplek zoeken of doen zij dat voor je? Steeds meer (basis-)schoolbesturen hebben een contract met een bepaalde PABO en nemen helemaal geen 'losse' studenten meer aan. Als je dus zelf je stageplek moet regelen, loop je het risico dat je achter het net vist.

9. Life in Pink

Dat over de slechte communicatie was ik inderdaad al tegengekomen, maar dat ging ook om een reactie van een jaar of 4 geleden. Al moet je er denk ik ook echt het type student voor zijn om zo zelfstandig aan de slag te kunnen.

Bedankt Tup, voor je tip. Dat is inderdaad een ding, hier in de regio hebben alle basisscholen bijna al een contract met de PABO waar ik nu bezig ben. Dus dat zal ik nog eens goed navragen als ik besluit over te stappen.

10. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

Aug 18, 2007
    1,383
    24
    38
    Twee van de collega's waar ik het over had (van de anderen weet ik het zo niet) waren al wat ouder en hadden al diverse opleidingen (op o.a. hbo niveau) met twee vingers in de neus doorlopen... ik zou dus echt goed informeren, want enkele jaren geleden was het echt een groot drama daar.

(voorbeeld: om een bepaalde stage af te kunnen sluiten moest de begeleider op school komen kijken, maar met de begeleider was geen contact te krijgen, kwam dus niet op school en collega kon de stage niet afsluiten en liep dus vertraging op terwijl verder alles echt tot in de puntjes verzorgd was door deze collega, echt zo iemand die aan het begin van het blok het werk voor het einde al bijna af heeft)

Share This Page