Man wil bij schietvereniging; ik huiverig

Discussie in 'De lounge' gestart door Miron, 2 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Mijn man is nu 2x met collega's mee geweest om te gaan schieten met echte geweren en ammunitie. Dat vond ik wel prima het is altijd zijn wens geweest om eens te schieten met een geweer.

Nu wilt hij lid worden van de vereniging en misschien in de toekomst ook een geweer aanschaffen.

Nu heb ik zoiets van nee echt niet heb niet echt een fijn gevoel dat hij zo vaak dan zou gaan schieten en ik wil al helemaal geen geweer in huis.

Nu vind hij het maar raar dat ik dat ik niet wil dat hij lid wordt en later eventueel een geweer aanschaf. Hij legt aan mij uit dat een geweer in huis in een kluis moet en de ammunitie in een aparte kluis. Maar dat boeit me gewoon helemaal niets dat dat allemaal veilig opgeborgen moet worden ik wil gewoon geen wapen in huis. En eigenlijk wil ik gewoon dat hij ook niet verder gaat met deze "hobby".

En ik weet dat het misschien raar van mij is maar wat zouden jullie ervan vinden als jullie vriend/man hiermee aan zou komen?

2. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

eerlijk:kickuh!!! zou zelf ok wel willen hihihi

3. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

@TS: denk er precies hetzelfde over als jij! Ik hou er persoonlijk ook niet van

4. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik hou ook helemaal niet van dit soort dingen, en zou ook er ook niet blij van worden..
    Dus ik begrijp je wel...

5. tulip

tulip Niet meer actief

tja, als mijn man dat zou willen zou hij mogen. Het is nl helemaal niet het type dat er iets mee fout zou gaan ofzo. Ik vertrouw mijn man daarin volledig, zit daar het probleem bij jullie??

6. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    Hier sluit ik me bij aan!!!

7. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik ook hoor!!!

Lijkt me echt wel gaaf om dat op een schietvereniging te mogen doen!

8. futuremama

futuremama Fanatiek lid

10 okt 2008
    2.507
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    lekkerkerk
    Mijn man schiet ook oftewel jaagt en wij hebben ook 2 geweren in huis ik weet niet eens waar de sleutels liggen van de kluis dus alleen hij kan erbij en ik vertrouw mijn man.. Maar als jij je er niet prettig bij voelt moet je er samen over praten!

9. Romy1980

Romy1980 Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.005
    128
    63
    Mijn man zou het denk ook wel graag willen, maar ik moet er niet aan denken dat hij dat gaat doen.
    Dus ik begrijp zeker wel waarom je het niet fijn vind.

Het heeft niet echt met vertrouwen te maken, ik vertrouw mijn man wel volledig maar ik hou niet van dat soort dingen.

Misschien kan je afspreken dat hij wel op de schietvereniging gaat maar dat hij geen geweer aanschaft voor thuis.
    Zover ik weet kan je die ook gewoon daar laten liggen.

Succes in ieder geval.

Liefs

10. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Nee ik vertrouw hem daar volledig in dat is het niet.

En ik kan ook niet vertellen waarom ik dat gevoel heb.
    Misschien door verhalen over mensen die doordraaien en kindjes die per ongeluk papa's geweer te pakken hebben gekregen en zichzelf hebben doodgeschoten. En dat die dingen gewoon ontworpen zijn om mensen mee dood te schieten.

Daarom het is niet perse logisch hoe ik me voel maar zo voel ik me wel. En ik speel ook met de gedachte dat hij niet onverstandig hoeft om te gaan met een geweer maar wat als iemand op zo'n schietvereniging dat doet en dan. Of daar draait iemand door. Dat soort dingen gaan dan door me heen. En dat heb ik hem ook al zo verteld.

In het verleden heeft hij ook al parachute springen gedaan en dat vind ik ook zoiets van liever niet zoek liever een andere hobby.

11. StarMoon

StarMoon Bekend lid

11 nov 2009
    894
    0
    0
    Tsja, het lijkt me best een toffe hobby eigenlijk.
    Maar ik snap jou ook dat je geen wapens in huis wil hebben.
    Hebben ze op zo'n vereniging geen kluisjes?
    Dan kan hij hem daar laten.

12. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Er zijn hele strenge regels voor het hebben van wapens, ze komen ook echt onaangekondigd controleren. En je moet ieder jaar een x aantal bewezen schietbeurten hebben gemaakt om je wapenvergunning te mogen houden. Wapens en munitie moeten ook in aparte kluizen bewaard worden zodat je niet in vlaag van woede naar je pistool zou kunnen grijpen. Dus daar zou ik me niet zo'n zorgen om maken.

Het is zelfs best leuk dat schieten ;)

13. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

wil zeggen dat wapen kan toch ook op de schietvereniging blijven...

14. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    haha zo denk ik er ook over

15. Liz21

Liz21 Bekend lid

9 okt 2008
    500
    0
    0
    Mijn man heeft tot vorig jaar ook bij een schietvereniging gezeten.
    Hij vond het harstikke leuk en het was echt zijn ontspanning. Vond het super dat hij er zo van kon genieten! Helaas door tijdgebrek ivm met zijn werk moest hij die hobby opgeven.
    Heb me nooit onveilig gevoeld en wist ook niet waar de sleutels lagen. De regels zijn echt heel streng.

16. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Zeker kan een wapen ook bij de schietvereniging blijven.

Maar ja voordat hij een wapen zou mogen aanschaffen ben je ook zeker een jaar verder dat heeft hij me ook allemaal uitgelegd.
    Maar dan nog blijft dat gevoel van bah geweren.

17. tulip

tulip Niet meer actief

ik denk dat je dit los moet zien van het "gewone" wapen.

18. Locusta

Locusta Niet meer actief

Broertje en vader zitten allebei bij een schietvereniging en hebben diverse wapens thuis liggen. Het is inderdaad zoals hierboven beschreven. Ongeveer 1 tot 2 keer per jaar komt de politie onaangekondigd controleren en daarnaast moeten ze hun wapenvergunning en schietbeurten laten zien op het politiebureau. Ik heb er geen seconde van wakker gelegen.

19. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

ik zou er niet zon probleem mee hebben, wij heben 2 luchtbuksen in huis, nouja 1 grote en 1 kleine, enige wat ik eis, dat ze leeg zijn en dat onze dochter er niet bij kan komen,

20. Angellove90

Angellove90 Bekend lid

2 mrt 2011
    731
    0
    0
    Student Vastgoed & Makelaardij
    Noord-Brabant
    Mijn vriend en ik zijn sinds een aantal maanden ook lid van een lokale schietvereniging. Mijn schoonvader had vroeger al meerdere geweren, waardoor er bij mijn vriend altijd een interesse voor geweest is. Hij wilde daardoor bij de schietvereniging om er zijn hobby van te maken. Ik ben toen mee gegaan, en het leek mij ook erg leuk, dus hebben we besloten om het samen te gaan doen.

Ik moet zeggen dat alles erg officeel gaat, en dat het echt goed georganiseerd is (bij onze vereniging in ieder geval). Je moet sowieso minimaal 18 schietbeurten in 1 jaar hebben om na een jaar 1 wapen in huis te mogen hebben. De politie komt voordat je je wapen mee naar huis krijgt, eerst je kluis controleren en doet ook onverwachtse huisbezoeken om te kijken of alles in orde is.

Mijn mening is dat schietverenigingen vaak negatief in het nieuws komen, terwijl alles er juist er officeel aan toe gaat. Als iemand echt kwaad wil met een wapen, nemen ze vaak niet de moeite om bij een vereniging te gaan, maar kopen ze een illegaal wapen.

Maar als jij er geen goed gevoel bij hebt, kun je misschien met je vriend overleggen dat hij wel lid wordt van de vereniging, maar dat hij geen wapen in huis neemt (na 1 jaar).

Deel Deze Pagina