belasting?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Calimero, Sep 25, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Calimero

Calimero Fanatiek lid

Aug 31, 2006
    1,901
    0
    0
    hoi hoi

ik heb van de week gehoord dat elke vrouw die een kindje heeft elke maand van de belasting een bedrag krijgt nu is mijn vraag is dit zo? en zo ja hoe moet je dat dan regelen moet j ehiervoor getrouwd zjin?
    of geldt het gewoon voor elke vrouw met kind?

2. wendyfardo

wendyfardo Bekend lid

Jul 6, 2006
    737
    0
    16
    dedemsvaart
    ik heb geen idee maar ga het topic wel even in de gaten houden extra geld is nooit weg toch? ;)

3. maisy

maisy Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    4,859
    0
    0
  4. Calimero

Calimero Fanatiek lid

Aug 31, 2006
    1,901
    0
    0
    had al op de site gekeken maar kon nix vinden

5. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Volgens mij geldt dat wanneer je zelf onder een bepaald inkomen in de maand zit. (als ik het me goed herinner)

6. mae

mae Actief lid

Sep 12, 2006
    156
    0
    0
    de Wijk
    Volgens mij bedoel je de kinderkorting , combinatiekorting
    Dat geld krijg je maandelijks wanneer je op het minium leeft en als je dan als alleenstaande moeder ook nog eens werkt krijg je over dat bedrag weer wat extra.

7. mae

mae Actief lid

Sep 12, 2006
    156
    0
    0
    de Wijk
    o, ja

Dat geld krijg je overigens niet extra over je uitkering heen, dat bedrag wat je van de belasting dan krijgt word dood leuk weer in vermindering gebracht met je uitkering.

Eigenlijk vind ik sommige regels krom op die manier maar goed.

Net zo iets als alimentatie als je die ontvangt en je hebt een uitkering word dat ook weer op je uitkering ingehouden.

8. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    ik neem idd aan dat je de kinderkorting bedoelt?
    je hebt ook nog de combinatiekorten, en heffingskorting.

heffingskorting krijg je als je samenwoont - getrouwd bent en jouw man is de kostwinnaar (of andersom) en jijzelf zit onder een bepaald bedrag.dan krijg je € 160,- per maand terug, de kinderkorting en of combinatiekorting krijg je geloof ik eenmalig in januari uitbetaald is geloof ik iets van € 400,-? maar dat zou je gewoon even na moeten vragen.ff het nummer van de belasingdienst opzoeken en informatie inwinnen.

succes

9. Mijn moeder vult voor ons altijd de belasting papieren in, en zei spreekt ook altijd over kinderkorting geloof ik, en wij zijn geen minima, wij verdienen gemiddel en hebben een koophuis met hypotheek van 2 ton, en evengoed krijgen we kinderkorting, zal eens vragen hoe dat zit.

10. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
  11. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    tot een gezamelijk verzamelinkomen van € 28.521 heb je recht op € 924,- en des te hoger je zit des te lager wordt het bedrag, en zitten jullie gezamelijk op meer dan € 44.950,- dan heb je geen recht meer op kinderkorting.

12. Pientje

Pientje Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    4,086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Wij hebben tot nu toe elk jaar rond de €800,- aan kinderkorting gekregen.
    En we hebben een gemiddeld (modaal) inkomen.

13. Ja idd heb het ook gevonden, wij krijgen helaas niet zoveel :(
    Maar ja is ook logisch dat dat naar inkomen wordt bekeken.

14. noura

noura VIP lid

Apr 27, 2006
    8,819
    0
    0
    je hebt kinderkorting, combinatie korting, en heffingskorting

je kan of de kinderkorting plus combinatiek. aanvragen of de heffingskorting.

normaal vraagt de vader het ene aan en de moeder het andere. en het ligt aan je inkomen hoeveel je krijgt. je kan aan het begin van het jaar aanvragen, dan maak je een schatting van je jaarinkomen en krijg je per maand een bedrag uitgekeerd.

ook kan je het tegelijk met je belasting aangifte aanvragen, dan krijg je het bedrag ineens uitgekeerd. en dat is altijd wat meer dan een paar tientjes per maand. plus dat je dan weet wat je verdiend hebt, en wanneer je verkeerd inschat en teveel ontvangt moet je weer terugbetalen.

15. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    hoi dames

bedoelen jullie niet de kinderbijslag
    als je het kindje aangeeft bij de geboorte
    bij de gemeente krijg je automatish een brief
    dan krijg je 1x in de 3 maand geld dat krijg je gewoon extra bij een uitkering
    voor kleding en eten enz
    k hoop dat jullie hier wat aan hebben
    groetjes marline

16. Nee we bedoelen niet de kinderbijslag ;)

17. maisy

maisy Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    4,859
    0
    0
    ehmm dat krijgt iedereen hoor, niet alleen mensen met een uitkering!

18. annegie

annegie Actief lid

Sep 6, 2006
    102
    0
    0
    huismoeder
    heerenveen
    hai

ik ben alleenstaand, en een uitkering natuurlijk en krijg in de maand 245 euro. en het word niet ingehouden bij mij.

groetjes annegie

19. Ja dat had ik nog niet eens gelezen, iedereen krijgt kinderbijslag en allemaal hetzelfde.

20. Ivonne

Ivonne Actief lid

Apr 9, 2006
    441
    0
    0
    Jep, klopt, kinderkorting en als je alleenstaande moeder/vader bent krijg je ook nog eens 1 ouderkorting.
    En als jezelf niet werkt en je woont samen/getrouwd krijg je ook heffingskorting en combinatiekorting en aanvullende kinderkorting.
    Tenminste dat heb ik allemaal :D

Share This Page