Man door de weeks weg, vrouw wisselende diensten

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door MoederK, 30 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MoederK

MoederK Fanatiek lid

19 jan 2009
    1.833
    46
    48
    Vraag namens mijn zus.

Haar vriend is vrachtwagenchauffeur en door de weeks bijna nooit thuis.
    Zij werkt wisselende diensten. Dus ook avond-, en nachtdiensten.

Ze vraagt zich af als ze kinderen zouden krijgen of zij dan nog wel zou kunnen werken?
    Hoe is dat te regelen met opvang als ze 's avonds zou moeten werken?

Iemand hier ervaring mee??

Alvast bedankt

2. suuuus

suuuus Actief lid

21 dec 2010
    244
    2
    18
    Er zijn ook creches met avond en nacht opvang, hier in de buurt bij het ziekenhuis. Of gastouders ook avonds en snachts oppassen weet ik niet. Oud collega van mij is in de flexpool gegaan dus doet alleen diensten wanneer ze oppas kan regelen, meestal de avonden dus. Succes met het uitzoeken :)

3. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Lol dat kunnen wij zijn :D man ook chauffeur, ik werk in de zorg.
    Ik heb een flexibele go, met avonddienst breng ik haar, man haalt haar op, altijd tussen 17.00 - 18.00

Ik heb aangegeven op werk dat ik door de week geen nachtdiensten doe, want dan moet ze ergens logeren. Kan voor later, nu nog niet. Dan moet ze naar mijn ouders, 60km verderop. Dat vind ik prettiger dan een oppas.

4. tuc

tuc Niet meer actief

Sowieso is een gastouder voor hen het beste denk ik omdat die het meest flexibel zijn. Verder ligt het eraan of papa s avonds nooit thuis komt doordeweek of een paar avonden niet. Als het dat laatste is zou ik op werk van moeder proberen te regelen dat zij de dagen dat hij s avonds niet thuis komt een dagdienst draait.

als hij doordeweek helemaal niet thuiskomt zou ik persoonlijk stoppen met werken om de stabiele factor in het gezin/voor de kinderen te zijn.

5. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Wat ze alvast zou kunnen bekijken is of ze 1 dag in de week vast kan werken. Als ze in de zorg werkt, kan ze volgens de CAO VV&T 1 vaste aanvraag per week doen. De meeste mensen kiezen dan voor een vaste vrije dag, ik heb gekozen voor een vaste werkdag. Ik werk op donderdag altijd een dagdienst, of van woensdag op donderdag een nachtdienst, zodat ik overdag kan slapen.

Ik werk 8 dagen in de 4 weken, dus dan zijn er al 4 dagen opgevangen door het KDV. (nu BSO) Daarbij werk ik eens in de maand een weekend, soms 2. Dat wil zeggen dat er in mijn geval in de 4 weken (4 donderdagen en 2 weekenddagen) nog maar 2 dagen overblijven waarvoor we iets anders moeten regelen. In ons geval was het makkelijk, mijn man kon op die 2 dagen thuis blijven omdat hij een eigen bedrijf heeft en heel flexibel is. Nu gaan de kinderen naar school en laat ik ze op zo'n dag overblijven en haalt mijn man ze uit school.

6. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Steeds meer kinderdagverblijven bieden flexibele opvang aan omdat er grote vraag naar is en steeds minder kinderen naar een kinderdagverblijf gaan.
    Dan kan je van vaak maandelijks doorgeven wanneer je opvang nodig hebt.

Deel Deze Pagina