Via internet wordt ik niet veel wijzer hopelijk weet iemand van jullie dit. Wij wonen in Nederland en mijn man werkt in België. Wij krijgen ook Belgische kinderbijslag alleen nu las ik dat ze je KOT erbij optellen en dan is de Nederlandse bijslag meer dan de Belgische dus zouden we er eigenlijk geen recht op hebben.
Geen idee wat KOT is maar als je man in belgie werkt ( en jij niet )en hij is degene met de kinderen ten laste dan heb je sowieso recht op kindergeld ongeacht je inkomen. Maar ik weet niet wat KOT is dat is iets uit Nederland vermoed.ik
O sorry kinderopvang toeslag dan ga ik daar eens naar bellen want ik wordt er niet veel wijzer van... van de week kregen we een mailtje dat we geen recht op kraamgeld hebben voor onze jongste 2 dagen later staat het ineens op de rekening gelijk maar weer gemailt waarom we het krijgen maar nog geen antwoord
Ik werk op een kinderbijslagfonds in België dus kan je wel helpen. Werk jij in Nederland? Als dit het geval is kan België inderdaad enkel het eventuele verschil bijbetalen. Wij kijken dan op hoeveel je in België recht zou hebben en trekken daar van af wat je in NL reeds ontvangen hebt. En er wordt inderdaad rekening gehouden met de NL'se KB, de KOT en het KGB (wordt herleid naar een maandbedrag). In sommige dossiers kan ik effectief bijbetalen en in sommige dossiers niet. Heb jij geen prestaties in NL heb je recht op volledige Belgische KB.
Ik krijg inderdaad volledige kinderbijslag uit België. Werk zelf niet en mijn man wel (in BE dus). Vind alleen de formulieren niet altijd even duidelijk die je moet invullen. @Pink Peony: op het E401 formulier staat je verzekeringsnummer die je moet invullen. Welk nummer moet je daar invullen? Ik weet helaas niet meer wat ik 2 jaar terug heb ingevuld. :O
AH ok...sorry hoor, maar kan er soms echt geen wijs uit worden. Maandag naar de gemeente voor de krabbel en gezinsssamenstelling, maar wat een gedoe soms.