Haha, met dank aan de printscreen toch ook nog eens gekeken en ons inkomen is vastgesteld op 2 april, maar verder nog niets gehoord helaas. Er staat ook nog niets bij de berichten, wel al op 1 maart meteen aangifte gedaan. Vorig jaar stond het op 11 mei op mijn rekening, dus ik ben benieuwd.
HIer staat het op 9 april, maar ik heb niets gezien........ Dus het is niet voor iedereen. We wachten geduldig af....
Ik las op een ander forum dat er op 21 april ook veel brieven zijn verstuurd met dagtekening 1 mei. Helaas hebben ze ons overgeslagen
Mijn ervaring met het verdelen is dat je echt even moet zoeken naar het 'optimum' (vraag me niet waarom dit zo is...) Dus verschillende bedragen uit proberen en dan kijken welke kant het op gaat. Hier was het bijvoorbeeld zo dat alles bij mij kregen we 1000 terug, alles bij mijn man moesten we 100 betalen, en ergens bij een derde bij mij en tweederde bij mijn man kregen we meeste terug 1500 euro. Wij doen overigens wel samen aangifte, onze situatie is vrij recht-toe-recht-aan.
Even een vraag. Als ik inlog op mijn belastingdienst en dan het belastingjaar 2016 aanklik, dan staat er bij 'mijn inkomen' een bedrag wat afwijkt met het bedrag op mijn loonstrook, en dus het bedrag wat ik opgegeven heb. Bij mijn man staat wel het bedrag wat we opgegeven hebben. Veranderd dit vanzelf nog?
Volgens mij wel En ja, ik hoop ook dat onze brieven snel komen! Ik laat je meteen iets weten zodra ik wat hoor
Daar zou ik even contact voor opnemen met de BD. Je zou denken dat het inmiddels goed zou moeten staan op de site, dus even voor de zekerheid checken.
In zijn aangifte staat ook een bedrag 'eigen woning'. Na wat gepuzzel ben ik erachter gekomen dat als ik het bedrag van loonstrook min bedrag eigen woning doe, ik op het inkomen uitkom wat aangegeven staat. Bij ieder jaar is dit het geval, het zou wel kloppen dus.
Dat kan. Ik ga er vanuit dat het inkomen op je loonstrook hoger is als wat je bij de bd ziet staan. Is dit het geval dan heeft het met aftrekposten te maken waardoor je verzamelinkomen dan uiteindelijk lager is.
Ik ook! Dagtekening 2 mei, aangifte gedaan via de app op 1 maart. Geen bericht in mijnbelastingdienst maar ging kijken in mijnoverheid.
Bij m'n vriend 1 maart aangifte via de site gedaan, vandaag 25 april bericht met dagtekening 2 mei. Wat betreft inkomen vaststelling, dat was 1 april, nu: Datum vaststelling inkomen: 15-04-2017 Dit inkomen hebben wij geregistreerd op basis van uw definitieve aanslag inkomstenbelasting. Op deze aanslag heet dit uw verzamelinkomen. Kijk voor meer informatie op de definitieve aanslag die u hebt ontvangen. ------ Bij bij net voor hem aangifte gedaan via de site, nog geen bericht, en wat betreft inkomen nog op 1 april.