feiten op een rij: Aangifte verstuurd op 1 maart Inkomen vastgesteld op 15 april Definitieve aanslag met dagtekening 2 mei, vandaag bericht van gehad met mail en op mijnoverheid.nl
Mijn vriend heeft trouwens dezelfde datum aangifte gedaan en moet een niet noemenswaardig bedrag terugbetalen. Hij heeft nog geen bericht gehad
Ik heb eind maart aangifte gedaan... (lees: stond al lange tijd bijna volledig klaar, maar moest nog even wat controleren voor verzending en deed daar een aantal weken over ) Datum vaststelling inkomen: 13-04-2017 Laat die brief maar komen, want ik krijgt een leuk bedrag terug en dat is meer dan welkom!
Bleeergh. Ik moet ruim 800 euro betalen. Ik snap zelf niet zo goed waarom. Heb afgelopen jaar wel een huis verkocht en gekocht. Zou het daar mee te maken hebben? Of de vele uitbetaalde overuren bij mijn kleine contract?
Juist als je huis gekocht/verkocht heb krijg je geld terug ( notaris kosten enz.) Wij hadden afgelopen jaar ook huis verkocht en gekocht en krijgen leuk bedrag terug.
Vind het ook al zo vreemd... en wat als je je huis duurder hebt verkocht dan je aankoopprijs? Zou het dan liggen aan de vele overuren die ik maak? Heb maar een klein contract, maar werk veel extra en krijg dat uitbetaald.
Jeutje, wij hebben ook al bericht gehad! Man dan, ik nog niet. Dagtekening 2 mei. Zo vroeg hebben we nog nooit bericht gehad.
Wij hebben gister ook allebei bericht gekregen met dagtekening 2 mei. Erg vroeg dit keer, komt wel goed uit
Oeh dat zou ik je niet durven zeggen, wij hebben helaas voor wat minder verkocht. Misschien dat dat idd aan je uren ligt, ze maken een schatting van je inkomen, als je die niet wijzigt en iedere maand meer verdiend zou het daar wel (deels) aan kunnen liggen dat je nu terug moet betalen. Maar als jij standaard elke maand meer zou werken heb je er na een bepaalde tijd ook recht op verhoging van je standaard uren.