Belastingaangifte 2016

Discussie in 'De lounge' gestart door Angel1980, 1 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noorie

Noorie Niet meer actief

Word combinatiekorting genoemd in de aangifte?
    Kon me herinneren dat ik het woord vorig kaar bij de aangifte zag staan en dit jaar niet (op het laatst ofzo bij de berekening)

2. Mamalove2014

Mamalove2014 Bekend lid

9 okt 2014
    649
    384
    63
    Ik zag t staan op laatste pagina onder de heffingskortingen (arbeidskorting, loonheffingskorting, combinatiekorting). Heb t wel via mijn belastingdienst ingevuld en niet via een app ofzo

3. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Ja meteen gedaan gisteren en weten ook al wat we terug krijgen. Bedrag is hoger dan verwacht dus altijd mooi meegenomen :D

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dat zeg ik ook niet, maar netto is het hoop ik een stuk meer dan onze 38000 euro netto per jaar lijkt me? En rijk is ook relatief natuurlijk, ik persoonlijk vind dat wij het heel erg goed hebben, dus alles wat daarboven zit gaat al richting rijk ;)

5. Noorie

Noorie Niet meer actief

Bedankt! Ik ga nog even kijken.

6. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Yeah!! Hier is hij ook al de deur uit! Meer terug dan ik dacht dat we dit jaar zouden krijgen! Superfijn weer!

7. ffff

ffff Bekend lid

9 okt 2012
    911
    545
    93
    Jeetje ik krijg nooit wat terug.. Altijd alleen maar bijbetalen.. We verdienen allebei een modaal salaris. Dit jaar zelfs met aankoop van woning dus de daarbij behorende kosten die je kunt aftrekken én hypotheekrenteaftrek alsnog bijbetalen :(

8. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.231
    6.092
    113
    Dan gaat er toch iets niet goed lijkt me, of je moet zelfstandige oid zijn..

9. zonnetje4

zonnetje4 Lid

7 apr 2016
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wordt die combinatiekorting automatisch berekent?
    En wanneer berekenen ze de uren van de kinderopvang en of je bij moet betalen of terug moet krijgen? Ik dacht dat dit gelijk ging met de belastingaangifte en is dus niet zo? Ik heb in december al n brief gehad dat ik wat bij moet betalen terwijl ik dacht terug te krijgen en in december weten ze nog niet eens de definitieve uren van het hele jaar en het salaris wat er verdiend is.

10. SDonya

SDonya Niet meer actief

Als wij alle belastingen betaald hebben dan houden we nog een stuk minder dan de helft van onze jaarcijfers over. Dat is ook minder dan jou 38000 euro op jaar basis. Het is werkelijk waar belachelijk. Meer dan de helft van wat er bij mijn man binnen komt gaat de belastingdienst ;)

11. tumtummetje

tumtummetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    1.844
    1.585
    113

Dit kan bijna niet. Weet je zeker dat je het goed hebt ingevuld??

Als zeggen meer dames dat ze dit jaar meer terug krijgen dan vorig jaar, dat is bij ons niet zo. Maar tot nu toe wel altijd geld terug, nog nooit bij hoeven te betalen.

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Oh echt :$

Het zal er wel aan liggen dat hij het in zijn eentje verdient en wij met z'n tweeën. Maar dat is inderdaad heel zuur ja...

13. Marjonn

Marjonn Lid

12 dec 2016
    65
    0
    6
    NULL
    NULL
    Wat is/lijkt t eenvoudig via de app. Is de verdeling al zo gunstig mogelijk weggezet in de app?

14. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Hier vandaag ingevuld. Krijg een lekker bedrag terug. Krijg geen reiskosten van werkgever dus een deel via de belastingdienst terug.

15. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Hier ook ingevuld en we krijgen ook meer terug dan vorig jaar. Jeeej komt goed van pas want we gaan volgende maand verhuizen.
    Gaat hier dus op de spaarrekening om weer een buffertje op te bouwen na het klussen/nieuwe meubels etc.

16. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Even een vraag over de combinatiekorting.
    Als wij het invullen staat hij wel in de lijst, maar hij is niet te zien in de eind berekening.
    Weten jullie wat er mis gaat?

Er staat dat ik een combinatie korting krijg van 1200 euro en onder aan de streep heb ik maar recht op 300 ......
    Vullen wij het nou zo verkeerd in?

17. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Ik krijg het per maand dus ik heb het allergrootste deel al gehad. Ik dacht terug te moeten betalen, maar krijg nog 142€ :)

18. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Het enige wat wij per maand terug krijgen is van de hypotheek. Dus ik begrijp niet waar die combinatie korting blijft.

19. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    Is je man zzp-er?
    Dan kan ik me de grote bedragen iets meer voorstellen.
    Zoniet dan zou ik eens een gesprek aan gaan met de werkgever

20. SDonya

SDonya Niet meer actief

Hij is zelfstandig ondernemer.

Deel Deze Pagina