Belastingaangifte 2016

Discussie in 'De lounge' gestart door Angel1980, 1 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hardlopertje

hardlopertje Bekend lid

9 jul 2012
    853
    28
    28
    Ergens op de aardbol
    Misschien moet jullie eens met de boekhouder overleggen om er een vof van te maken. Ik weet niet of jij werkt en zo ja hoeveel?
    Dan hebben jullie beide de fiscale voordelen. En als je elke maand al. Een deel vooruit betaald is de schoo niet zo groot einde van het jaar. Maar goed bedrag blijft in laatste geval hetzelfde.

2. Noorie

Noorie Niet meer actief

Dat is hier nu dus ook het geval. Vorig jaar kreeg ik jet wel terug..

3. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Mijn schoonzus zegt dat het in de loonheffing korting zit. Maar dit ontving ik ook al toen mijn zoontje er nog niet was.
    Ik begrijp er echt helemaal niks van!
    Waar blijft dat geld hahaha

4. SDonya

SDonya Niet meer actief

Daar hebben we het inderdaad al over gehad. We hadden niet verwacht dat we dit jaar zo veel zouden groeien dus vandaar dat we dit allemaal niet hadden gedaan. De prognose is dat we aankomend jaar weer een groei gaan maken dus we gaan inderdaad even wat dingen veranderen.

5. vertelikniet

vertelikniet Niet meer actief

Gisterenavond maar gelijk ingevuld en verstuurd ziektekosten kwam ik inderdaad niet over de drempel heen dit keer, maar toch krijgen we bijna 300 euro meer terug dan vorig jaar, gaat weer op de hoop bij de vakantie, nieuwe auto sparen.

6. Toverbal

Toverbal Fanatiek lid

9 mei 2012
    2.715
    907
    113
    Als ik wil inloggen zegt hij steeds 'sessie verlopen. Niet dat die van mij bijzonder is, krijg niks en hoef niks te betalen, maar moet m wel opsturen.
    Van mijn vriend is een ander verhaal. Die had net de boekhouder van zn werkgever aan de telefoon en die zei dat hij een hoop terug krijgt, want hij heeft nu pas papieren van zn loonheffing ingevuld. Daar gaan we dus maar even een afspraak voor maken om in te laten vullen. Ben benieuwd, zou nu wel heel goed van pas komen. ☺

7. Verweire

Verweire Lid

13 sep 2016
    23
    5
    3
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik krijg 1412 terug en partner 476, valt tegen....

8. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.921
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Nog altijd beter dan niks of moeten bijbetalen :):)

9. Verweire

Verweire Lid

13 sep 2016
    23
    5
    3
    Vrouw
    Rotterdam
    Dat is waar. Had meer gehoopt.:(

10. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.921
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Tja, ik hoop ook elk jaar weer op een bedrag met 4 nullen, maar helaas nog niet meegemaakt :D:D

Probeer er het goede van in te zien. Er zijn zat mensen die nog minder krijgen, helemaal niks krijgen of zelf veel moeten terugbetalen.
    Dan zit je met nog net geen 2000,=- totaal niet slecht hoor!

11. Pinkblossom

Pinkblossom Fanatiek lid

29 jun 2016
    2.042
    907
    113

Ben ook benieuwd naar die kot

12. Narena

Narena Actief lid

5 jul 2016
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanwege de naderende bevalling, heb ik de aangifte ook direct gisteravond gedaan. Wij hadden geen ingewikkelde situatie vorig jaar en het invullen was meer een kwestie van alle vooraf ingevulde gegevens goed controleren en een zo gunstig mogelijke verdeling maken op het einde. Wij krijgen een lekker bedrag terug, ook wat meer dan vorig jaar.

13. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    Ja dan begrijp ik het wel.
    Mijn man is ook zelfstandige maar rekent per maand af (of per kwartaal?)
    Met de accountant maken ze vooraf een berekening maar eigenlijk moeten we altijd nog wel wat bij betalen aan het eind.
    Ja het zijn flinke bedragen die je als ondernemer moet betalen.

14. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    zo hier ook ingevuld :) , huis verkocht & gekocht dus dat is wel een lekker bedragje !

cant wait ;)

15. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Kot afrekening kom ergens tussen sept en dec. Die van afgelopen dec die je kreeg ging dus over 2015.;)

Hier ook vanavond de aangifte weggedaan. Krijgen een leuk bedrag terug terwijl ik op 1400€ minder had gerekend ivm wijziging van de hypotheek rente.

Overigens klopte de vooringevulde gegevens vanuit de belastingdienst hier niet dit jaar.

16. zonnetje4

zonnetje4 Lid

7 apr 2016
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    De kot afrekening die ik in dec heb gehad kan niet van 2015 zij toen had ik nog geen kind en dus ook geen kot😉 hij is pas vanaf mei 2016 naar de opvang gegaan.dus geen idee hoe het dan zit?

17. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    We zijn nooit zo snel. Nu deels buitenlands inkomen, dus wordt nog lastig. We laten het dit jaar maar doen door een deskundige 😁

18. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.150
    3.026
    113
    Nederland
    Hier gister ook al ingevuld. Krijgen een lekker bedrag terug, meer dan vorig jaar. :)

19. Pinkblossom

Pinkblossom Fanatiek lid

29 jun 2016
    2.042
    907
    113
    Hier precies het zelfde inderdaad!

20. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Iemand hier ook de melding gehad dat als je een hypotheek hebt die afgesloten is voor 2012, dat je dan beter geen aangifte nog kunt doen omdat ze de hypotheekaftrek nog niet goed kunnen beoordelen?

Ik wacht dus nog maar eventjes.

Deel Deze Pagina