zo ook ingediend. dit jaar erg vroeg met indienen omdat we het geld wel kunnen gebruiken meer dan dat ik verwacht had. kunnen we mooi gebruiken voor de verhuizing
Deze week ga ik alles van ons invullen. Even alle papieren er bij pakken. Huis gekocht ect. Dus even alles goed bekijken en invullen. Vorig jaar had ik het direct ingevuld en 17 mei ofzo terug gekregen. Toen waren ze vrij vlot met uitbetalen!
ik heb niets gehoord van mijn hypotheek verstrekker over dat de jaaropgaaf niet klopt, Kan ik dan de aangifte wel alvast doen?
Ik heb net aangifte gedaan, anders had ik hetzelfde probleem gehad waarschijnlijk . Nu kon ik aanvinken dat we wel recht hebben of aftrek ondanks dat we de hypotheek niet in 30 jaar aflossen (door aflossingsvrij deel).
Yeah net aangifte ingevuld, leuk bedrag voor de vakantie, zeer welkom extraatje. Zonder dit bedrag redden we het ook om te sparen maar met deze 2800 euro wordt het net wat leuker. Leuker kunnen we het niet maken, maar toch wel een beetje nu. Is het al juli?
Ik heb net de aangifte van mijn ex partner gedaan en hij moet 1100 terugbetalen Snap er niks van. Iemand een idee waar dat aan kan liggen?
Haha sorry 🙈🙈 Hij werkt fulltime. En heeft de laatste maanden van 2016 ook voor een ander bedrijf gewerkt op de zaterdag. Dus 2 banen. Wij zijn in november uit elkaar gegaan. Verder geen koophuis oid. Had juist verwacht dat hij iets terug zou krijgen. Eat voor info kan ik je nog geven?
Wij laten het de 15de invullen. Ik ben zeer benieuwd of het weer zo leuk is als vorig jaar. Fingers crossed. Kan dan mooi naar de spaarrekening. Heb nu geen werk en zal ook een tijdje niet werken ivm de zwangerschap. Al zul je nu zien dat we moeten betalen. 😝
Misschien kan iemand mij helpen 😬 Met ingang vanaf 1 januari 2016 ontvangen wij onze hypotheekrenteaftrek Jaarlijks ipv maandelijks. Dit zal dus de eerste aangifte wezens waarin wij dit terug kunnen vragen. Maar welke info moet onze adviseur allemaal hebben om dit terug te vragen? Normaal gesproken weet ik exact welk stapeltje papierwerk hij wilt hebben. Alleen dit is even nieuw haha. Had al even snel de aangifte doorgeneusd en zag oa anderen staan dat het nummer van de bank ingevuld moet worden. Maar welk nummer? 😂
Volgens mij gewoon hetzelfde toch? Wij hebben het in 2016 per maand gekregen en nu per jaar, maar de belastingdienst heeft uiteindelijk dezelfde info nodig. En welk nummer, neem aan rekeningnummer?
Oké fijn, niet dat hij ineens toch meer info nodig heeft en ik moet gaan zoeken haha. Hmm ik heb geen rekeningnummer van de bank. Ook op de afschriften van de hypotheek staat geen nummer
Oh dat nummer bedoel je, ik dacht dat je ergens een veld bedoelde met je Eigen rekeningnummer, vond het al raar. Ik heb ook geen rekeningnummer, maar wel het nummer van lening (of bouwdepot, weet ik niet meer), die heb ik opgegeven. Later stond er bij de leningdelen ook dat je een rekeningnummer daar neer kon zetten, maar het nummer van de lening was ook goed. Ik heb dus 2 leningdelen; 123456.101 en 123456.102. Maar die nummers staan als het goed is op je renteoverzicht van je hypotheek.
ahh dan zal dit hem zijn inderdaad. Er staat leningdelen van hypotheek 12.34.56.789. Zal dat het nummer wezen dankje
Vraagje aan jullie dames. Ik heb net geprobeerd de aangifte in te vullen. Ik ging ervan uit dat we een leuk bedrag zouden terug krijgen, maar dit is helaas niet het geval (nog). We zouden voor 2016 voor het eerst gebruik mogen maken van de inkomensafhankelijke combinatiekorting. Maar ik kan het in mijn aangifte nergens terugvinden. Ik werk zelf fulltime, en mijn man sinds begin 2016 partime. Hij verdient meer dan 4800, zoals in de voorwaarde staan. Waarom pakt hij de combinkorting dan niet automatisch? We hebben een kind van bijna 3, en onze inkomens staan netjes ingevuld. Wat doe ik nu fout? Kunnen jullie helpen?
Je kunt dat nergens aanklikken. Je beantwoordt de vragen en dan wordt het automatisch berekend. Kijk maar eens als je alles hebt ingevuld en je het overzicht kunt zien.