Misschien weet een van jullie dit: Ik had wat besteld maar na 60 dagen nog niet binnen. Track en trace liet zien dat het nog in China was. De protection liep af dus een dispute geopend. Nu zegt Ali dat de reden invalid is omdat het pakketje bij de local post office zou hebben gelegen voor 3 weken, niet is opgehaald en retour is gestuurd. Ik heb geen briefje van post NL gehad dat ik een pakketje op moest halen. En dus ook niet bij track en trace gezien dat het in NL klaar lag. Een print screen heb ik al bewijs toegevoegd. Nu zegt Ali dat ik de shopping cost moet betalen. De order was in eerste instantie zonder bezorgkosten. Zou ik nu het terug sturen moeten betalen? Hoeveel is dat? De bestelling was maar €8. Zometeen krijg ik niet alleen m'n geld niet terug maar moet ik ook nog bijbetalen?
Ik zou helemaal niets betalen, laat hun maar bewijzen dat het daar heeft gelegen. En als ze bewijs hebben dan moet je TNT aansprakelijk stellen voor eventuele kosten want die hebben niet laten weten dat het op het postkantoor lag.
Wat trouwens ook raar is De bestelling bestaat uit meerdere artikelen van dezelfde verkoper, het is als 1 pakket verzonden. Per artikel moet je een geschil openen. Bij sommige artikelen heeft Ali wel in mijn voordeel besloten dat de verkoper het geld moet terug storten aan mij???
Dat is zeker raar ik zou dat ook als verweer in het dispute vermelden. Ik heb nog nooit meegemaakt dat een dispute nadelig voor mij is afgelopen.
Ik heb een tijdje geleden ongeveer hetzelfde gehad. De verkoper zei dat het afgeleverd was en stuurde als bewijs de melding van aflevering bij het postkantoor. Via Internationalparceltracking kon ik zien dat dat de aflevering bij het postkantoor betrof en dat het daarna teruggezonden was. Toen ik een printscreen naar hem toezond heeft hij alsnog de kosten vergoed. Het komt op mij dan ook over alsof je (nog) niet met Ali te maken hebt maar met de verkoper. Als dat zo is zou ik aangeven dat je niets hebt ontvangen, hij de artikelen terug krijgt en jij daarom het geld terug wilt. En je dispute reden aanpassen naar de echte reden. Dus niet dat het in China is maar dat het teruggezonden is naar de verkoper.
Nou kwestie is afgehandeld Geld terug gekregen En de verzendkosten hoef ik toch niet te betalen Dit omdat de heen reis gratis was en het terugsturen heeft de verkoper niet geaccepteerd Vraag me wel af wat er dan in zon situatie met de spullen gebeurd eigenlijk?