Wij hebben dit ook een keer gehad en konden mooi alles weer terug betalen. Nu krijgen we het ook weer. Hoeveel kinderen je hebt heeft er blijkbaar ook invloed op. Je hebt tools om uit te rekenen of je er recht op hebt. Je kan het ook sparen en pas besteden als het definitief toegekend is.
Klopt in oktober of november gaan ze je inkomen inschatten voor het jaar erna en de eerste keer krijg je dan in december. Ze schatten het bij jullie zo in dat je er recht op hebt. Je zou je inkomen van je aangiftes van vorige jaren eens kunnen invoeren bij een proefberekening om te kijken of je er recht op hebt. Je kunt het dan nog met terugwerkende kracht terug krijgen mocht je het elke keer gestopt hebben. https://www.belastingdienst.nl/rekenhulpen/toeslagen/
Je kunt een proefberekening doen om te kijken of je er recht op hebt. Gewoon op de site van de belastingdienst.
Ja hoor hij is weer verstuurd We krijgen wel elk jaar minder terug. Weten jullie hoe dat kan? Omdat de schuld op het huis minder word? Of doordat we meer zijn gaan verdienen? Nou ja, alle beetjes zijn mooi meegenomen!
Dat dacht ik wel altijd, ja. Maar vorig jaar was het bij mij als een van de eersten hier vastgesteld maar ik heb als een van de laatsten pas bericht en uitbetaald gekregen.
Even gecheckt, hier vastgesteld op 18 maart, maar na vorig jaar reken ik maar niet meer op een snel bericht
Haha als je je instelt op 1 juli, kan t niet tegenvallen. Hier is t inmiddels ook geregistreerd. Nu maar wachten. We krijgen iig een leuk bedrag terug
Hier ook op 17/3, maar wel op basis van aangifte. Laatste jaren was de vaststelling op basis van definitieve aanslag rond 18 april. En na de datum hadden we ook snel het geld.
Ben benieuwd wanneer het komt. Wij krijgen bizar veel terug, had ik niet verwacht. Maar vorig jaar huis gekocht en verkocht. Dat zal er wel mee te maken hebben denk ik. Heb er totaal geen verstand van
Precies dit, de eerste vaststelling zegt niet zoveel omdat die op basis van de aangifte is. Op basis van de definitieve aanslag is het pas interessant haha
Dan heb je ook minder betaald moet je maar denken . Je krijgt het teveel betaalde belastinggeld terug. En het kan hoor, zeker als je verder in dezelfde 'positie' zit belastingtechnisch gezien als de jaren hiervoor. Wanneer je hypotheek/schuld lager wordt door aflossing krijgen we minder rente terug. En is die aftrekpost ook al niet langzaam aan het afbouwen de laatste jaren? Hoe zat dit ook alweer?
Bij ons bleef het bedrag wat we terug kregen ook bijna gelijk. Eigenlijk is het alleen de hypotheekrente aftrek die we terug krijgen. En ik zelf moest iets bij betalen maar dat kwam omdat ik mijn baan was kwijt geraakt en ik een vaststellingsovereenkomst kreeg, in die zelfde maand houd het uwv er dan geen rekening mee en betaal je iets te weinig loon belasting
Wist ik niet. Ook niet hoe te vinden. Door dit topic dus weer wat geleerd. Het nu na kunnen kijken van vorige jaar en het kan zeker kloppen. Want een jaar geleden super lang gewacht. Kreeg het pas eind juni. En nu zie ik de vast stelling begin juni. Weet ik nu waar ik dus nog meer op kan letten. Vandaag naar een instantie die mij helpt. Al wel zelf ingevuld omdat je het daarna nog aan kan passen. Denk dat ik met mijn simpele leventje het. Volgend jaar wel zelf kan doen.
Alleen denk ik dat die vorig jaar begin juni vaststelling op basis van de definitieve aangifte was. Meestal veranderd hij 2x. één keer op basis van je aangifte en één keer op basis van je definitieve aangifte.