Ik heb het inkomen op 1 maart aangepast, gelijk na de aangifte en op 1 april heb ik het geld gekregen op de rekening
Ik hoop dat t hier ook zo snel gaat. Omdat we veel aftrekposten hadden, had ml een veel lager toetsingsinkomen. Zodoende krijgen we veel meer KOT terug en zelfs KGB..
Dit is de 2e keer dat ik aangifte doe als alleenstaande. Daarvoor met mijn ex en toen kreeg ik ook altijd wel terug, maar nooit zoveel als nu. Ik ga er iemand naar laten kijken voor de zekerheid. Zou jammer zijn als ik ooit toch alles moet gaan terugbetalen, omdat ik nu een fou heb gemaakt.
het is vast al gevraagd hoor maar ben aan het werk en heb geen tijd om te zoeken. Waar kan ik ook alweer die datums zien dat het is vastgesteld etc? Ik zie nu alleen de melding dat het is ontvangen als ik op mn aangifte klik.
Nou zeg ik misschien dan iets wat niet netjes is maar stel dat dat zo is dan zou ik geen slapende honden wakker maken over voorgaande jaren. Als dat al definitief is.
Volgens mij kan het te maken hebben met de inkomensafhankelijke combinatiekorting alleenstaande ouder. Maar iemand laten meekijken is altijd goed.
Ik heb zelf de KOT 2 maart aangepast. Moest 200 terug betalen. Vorige week de acceptgiro op de mat (beetje ouderwets trouwens )
Dit is het. Ik krijg ook best wel veel geld terug per jaar. Voor nu meer dan 2600 euro. En ik heb een huurhuis. Nu vermoed ik dat mijn vakantiegeld en eindejaarsuitkering wat te zwaar belast worden door mn werk. Dus dat dit hiermee te maken heeft.
Dit klopt inderdaad. Afhankelijk van de hoogte van je inkomen kan het best kloppen dat jij 4000 terugkrijgt @Sassie1981 Omdat je alleenstaande bent, is je inkomensafhankelijke combinatiekorting inderdaad hoger, waardoor je minder belasting verschuldigd bent. Je werkgever houd hier geen rekening mee, waardoor er teveel belasting door hen wordt ingehouden. Zeker op vakantiegeld, bonussen en eindejaarsuitkeringen is het ingehouden percentage meestal behoorlijk hoog, en dat krijg je via de aangifte dus weer terug. Edit. Maar iemand een keer mee laten kijken is sowieso een goed idee natuurlijk!
Waar had je het gevonden? Voorgaande jaren wist ik het maar ben momenteel ziek en mijn geheugen is echt blanco.