Is voor ons niet voordelig. Wij krijgen dan minder terug. Ik.zet mijzelf nu in de min door hem alle posten te geven en dan krijgt man dus meer terug. Als we 50/50 doen of apart aangifte krijgen we veel minder terug
Je bedoelt op het einde? Daar kun je bedragen zelf aanpassen en zie je wat je terugkrijgt/moet betalen. Ik vul de aangifte zelf in en probeer alle tips en trucjes toe te passen
Ja precies dat doen we altijd (deden, ik ben nu DGA en de accountant gaat t fixen, die is expert als t gaat om maximaal fiscaal rendement). Nee ik reageerde op iemand die vroeg naar apart van elkaar aangifte doen als je belastingpartners bent.
Kan je lager verdelen dan 0 euro, nee toch?? Ik hoor hier iedereen altijd zeggen dat het met verdelen echt erg veel kan schelen, maar voor het zoveelste jaar kom ik op enkel een schommeling tussen 0 en 10 euro wat het verschilt. Dus dat "grote bedrag wat het kan schelen als je goed verdeelt" gaat hier helaas niet op.
Ja als ik de posten op 0 zet bedoel ik, dan kom ik uit in de min als in: ik moet bijbetalen. Bij ons is t loonverschil de reden en ik heb geen arbeidskorting
Oooooh ja zo. Als ik mezelf op 0 zet krijgen we weer 2 euro minder terug (elke euro is er weer 1). Hier verdien ik bruto 1500,- meer dan mijn man en krijg ik dus wel de combinatiekorting.
Als je goed zoekt, scheelt het als het goed is rond de 40 euro. Ik verander altijd eerst per 100tal, daarna per 10tal en daarna per euro. 40 euro is misschien niet superveel, maar ik vind het altijd de moeite waard om toch een paar minuutjes te zoeken.
Ik dacht dat de combinatiekorting bij fiscale partners altijd naar diegene ging met het laagste arbeidsinkomen? Hier heeft verdelen ook geen nut. We vallen in dezelfde schijf, ook na aftrek van alle posten.
ooh geen idee. Niet gekeken bij wie hij is berekend hahah, met ik, bedoelde ik onze aanslag in totaal. Sorry was wat verwarrend
Hier gisteravond aangifte gedaan. We krijgen een mooie bedrag terug ivm boeterente die we betaald hebben bij het aanpassen van onze hypotheekrente. Gelijk ook onze verzamelinkomens voor de KOT ingevuld en daar krijgen we ook nog iets terug. Hier loonde het om toch wat aftrekposten bij mij neer te zetten ipv alles bij man (met hoger inkomen). Kreeg er uiteindelijk 60 euro extra door.
Het verschil wat je kan maken, komt omdat je onder de 48 euro (uit mijn hoofd) niet terug hoeft te betalen. Je moet dus zo verdelen dat 1 van de 2 eigenlijk net 48 euro zou moeten betalen. Omdat ze die "kwijtschelden" krijg je dat verschil van ongeveer 48 euro wat je meer krijgt. Het is elk jaar weer een sport om precies dat punt even op te zoeken
Als ik bij het verdelen mijn man op 0 zet en dus alles bij mij zet, scheelt dat ongeveer 400 euro met andersom (dus 0 bij mij en alles bij mijn man).
Daar ergens tussenin zit een punt waarop je het allermeeste terug krijgt. Een tip voor het zoeken naar dat punt is wanneer iemand nog maar rond de 50 euro moet betalen, dan zit je heel dicht bij het ideale punt en kun je steeds een euro verschuiven naar de ander tot je ineens ziet dat er 0 betaald hoeft te worden door diegene die moest betalen. Dát is je ideale punt. Dan moet je even nog vergelijken bij wie van de 2 het het beste uitpakt.
Ik kom nooit bij een punt dat we moeten betalen. Alleen dat één van ons minder terugkrijgt. Max is alles bij mijn vriend en dan krijg ik het meeste terug.
Ik heb er totaal geen verstand van, scheelt dat mijn man fiscalist is dus hij zal het vast wel regelen
Hoeft niet hoor, bij ons is het ideale punt vaak dat de een ruim terugkrijgt en de ander beperkt moet betalen. Netto het meeste terugkrijgen is bij ons niet hetzelfde als zo dicht mogelijk bij 0 voor eentje.
Dit is niet altijd zo, hoor! Dat ligt echt aan je persoonlijke situatie. Ik ben zelfstandig ondernemer en wij moeten alles op naam van mijn partner (die in loondienst werkt en kostwinner is) laten aftrekken, dan krijgen we het meeste terug. Het scheelt bij ons zo drieduizend euro, dus geloof me als ik zeg dat ik de meest ideale verdeling voor ons persoonlijk jaren geleden al heb gevonden