Als ik mijn man op 0 zet, krijgen we 200 euro minder terug. Als ik mijzelf op 0 zet,moet ik 10 betalen (oftewel onder de 48 euro, dus 0). Dus mijzelf op 0 gezet uiteraard Ik was zo stom om een verkeerd vakje aan te vinken waardoor we 0 euro terugkregen. Vond dat al raar, heel raar. Oude aangifte erbij en de aha erlebnis gehad. Verzamelinkomen toeslagen kwamen aardig overeen! Hoef maar 90 euro terug te betalen. Vorig jaar was dat 600 haha
Nou ik zag er enorm tegenop vanwege de erfenis die we nog niet hebben, maar na veel heen en weer schuiven hoeven we nu niet terug te betalen. We krijgen daarin tegen ook niet de iack maar goed liever zo dan betalen.. Heb ook geprobeerd wat hier eerder werd gezegd om onze inkomens aan te passen in mijn toeslagen. Dat heb ik gedaan maar kan nu nergens zien of we iets terug krijgen of moeten betalen.
Het was weer zo ingevuld en opgestuurd. Geen storingen oid. Hier 1 inkomen en verder geen bijzonderheden. Krijg alleen Heffingskorting terug en dat zal waarschijnlijk een van de laatste keren zijn want die gaan ze afschaffen vanaf 2023
Als je nu inlogt bij toeslagen dan zie je of je inkomens zijn verwerkt. Dan klik je op mijn beschikkingen of iets in die geest en dan moet je naar 2021. Daar kun je dan weer je aangepaste inkomens zien en hoeveel je had moeten krijgen. Bij uitbetaald kun je zien wat je hebt gehad. Dit van elkaar afhalen en dan weer je hoeveel je krijgt.
Bij ons is net vorige week die van 2020 eruit gegaan en ondanks dat we elke maand heel veel vooruit betalen moeten we een flink bedrag bijbetalen. Die van 2021 zal ergens tussen december’22 en februari ‘23 verzonden worden. Ik had de boekhouder al verzocht om ons maandelijkse bedrag weer te verhogen maar hij raad dit af gezien de economie op dit moment en toch nog zelf apart te blijven zetten voor de belastingdienst. Doet elk jaar weer pijn die aanslag
Als ik jou was, zou ik toch de voorlopige aanslag verhogen. Dat scheelt niet alleen in het bedrag dat je moet bijbetalen, maar ook in de heffingsrente die je moet betalen omdat je de aangifte zo laat in dient.
ja dat was ook mijn insteek maar de accountant raad het af. Ik kijk het nog 1 jaar aan. We betalen al ruim €1800 per maand vooruit en toch moeten we elk jaar rond de 20k bij betalen. Ik zie het te betalen bedrag liever omhoog gaan tussen de €2500 en €3000 euro maar de accountant vind het onverstandig omdat ik het nu toch al opzij zet. Gevoelsmatig betaal ik liever te veel dan dat ik de spaarrekening in 1 klap zie kelderen, dat doet gewoon pijn
Vreemd dat hij het afraad. Maar als ik het vragen mag: hebben jullie een eigen bedrijf (eenmanszaak) met een goed resultaat elk jaar? Is het dan niet aantrekkelijker voor jullie om een BV op te richten? Dat kan fiscaal aantrekkelijk zijn?
We zijn nu een VOF, daar zijn we druk mee bezig met die BV we zijn het laatste 1,5 jaar zo gegroeid en de groei blijft doorgaan dat het onvermijdelijk is. Soms vind ik het doodeng hoor. Voor mijn gevoel is kleiner blijven ook een kunst en soms moet je genoegen nemen met wat je hebt en niet altijd meer willen maar daar zitten man en ik niet helemaal over op 1 lijn. Ik heb helaas te veel bedrijven om zien gaan die te snel aan het groeien waren. Kosten worden zo snel hoger en als dan 1 of 2 grote klanten ineens wegvallen of slecht gaan betalen dan hang je. Maar soms moet je ook risico’s nemen.
Fijn te horen dat de zaken goed gaan en dat jullie bezig zijn met een BV. Dat kan belasting schelen. Maar als ik jullie was, zou ik toch aandringen op een verhoging van je voorlopige aanslag, want het is zonde van je geld om straks veel heffingsrente te moeten betalen. Maar zo zie ik het en zo te lezen denkt jullie accountant daar anders over. Succes met de zaken en ik hoop dat alles voorspoedig blijft gaan.
Hier - echt krankjorum - verschilde het net iets meer dan 2000 euro door te spelen met de verdeling! Je zou dat maar niet door hebben gehad! —————- btw… hier nog iets nader geks. We krijgen sinds drie jaar kindgebonden budget. Inkomen is niet veel gewijzigd in de laatste jaren (we hebben sinds 2011 een kind en enkele jaren later nog een paar kinderen). We hebben dus sinds 2011 kinderopvangtoeslag gehad, maar jarenlang geen kindgebonden budget. Weten jullie of die inkomensgrens idioot is opgeschoven of zouden we jarenlang onterecht niets hebben gehad?? Ik las op de site dit: https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/kindgebonden-budget/content/onterecht-geen-kindgebonden-budget-gehad-hoe-zit-het-met-mij Je zou dus vanzelf bericht moeten krijgen, maar om daar nou op te gaan wachten??? Iemand advies?? (Ja ik kan gaan bellen maandag, maar heeft iemand anders er al iets over gehoord??)
Volgens mij is kindgebonden budget ook afhankelijk van hoeveel kinderen je hebt. Wij hebben het sinds 2 jaar ook. En qua inkomen mag je nog best wat verdienen om ervoor in aanmerking te komen. Volgens mij zijn die grenzen idd verhoogd sinds een paar jaar.
Ik heb ff gechecked, maar ik heb pas sinds 2019 kindgebonden budget gehad. Ik vraag me af of ik dit niet in de jaren daarvoor ook gehad had moeten hebben idd. Onze oudste is nml van 2004 Ik kan terugkijken in de beschikkingen vanaf 2012 tm heden en tussen 2012 tm 2019 heb ik het niet gekregen.
Ik heb nog even gegoogeld , maar in 2019 is de inkomensgrens verhoogd voor paren. Lukt me niet om de link te plakken.
Ja maar wij zijn juist meer gaan verdienen de afgelopen 3-4 jaar. In bijv 2013 verdiende we echt heel weinig en nog kregen we het niet We gaan het wel zien/horen.
Afgelopen jaar voor het eerst flink moeten betalen (en allebei gewoon in loondienst). Sindsdien kijk ik er niet meer zo naar uit .
Je kunt op de website het ook van een paar jaar geleden nog een proefrekening maken, dan kun je kijken of je het had moeten krijgen en zelfs nog krijgen volgens mij?
ik ga vanaf vandaag 62943 x per dag mijn bankrekening checken totdat het bedrag er op staat. Oftewel: aangifte verstuurd.
wij hebben er gister eens even voor gezeten. vorig jaar onze hypotheek aangepast, boete rentes, notaris kosten en vanalles wat we hebben betaald en moesten checken. gelukkig stond nagenoeg alles al wel ingevuld. nu wachten tot we het geld krijgen. wel fijn een keer een flinke pot met geld terug te krijgen. overigens krijgen wij eigenlijk altijd ca. 2000 euro terug, dat is de inkomensafhankelijke combinatie korting.
Kun je dit met terugwerkende kracht doen? Ik was vergeten mijn geschatte inkomen aan te passen en meer verdiend dan gedacht. Moet terugbetalen maar wil het het liefste nu al weten in plaats van de zomer.