Hoe bedoel je deze? Wij hebben in 2022 huis gekocht met bouwdepot en hebben daar nog geen rente over betaald maar wel ontvangen (heel weinig maar) maar als ik de aangifte wil invullen vragen ze alleen of ik rente betaald heb. Dus misschien kun jij het mij uitleggen hoe het precies zit.
Zie printscreen van de site van de bekastingdienst. Bij de aangifte stond dat dit apart op het jaaroverzicht van de hypotheek zou staan, maar dat was bij mij niet zo.
We hebben voor dit jaar echt eens gekeken naar de zorgkosten en ben echt verbaast hoeveel het scheelt. We hebben al jaren veel kosten hieraan. Denk nu wel dat we gecontroleerd gaan worden hierop haha! We krijgen fijn bedrag terug en op de toeslagen doordat het effect heeft op verzamelinkomen ook nog weer wat
En? Iemand al de definitieve beschikking? Zo, eindelijk zelf ook verstuurd. Meestal doe ik dat 1 maart 's ochtendsvroeg. Had verwacht (op basis teruggave andere jaren) zo'n 5 a 700 euro terug te krijgen, maar dat is 2980 geworden. Fijne meevaller. Als het goed is krijgen we ook nog kinderopvangtoeslag terug. Gaan we de auto mee aflossen zodat we hopelijk eindelijk een huis kunnen gaan kopen
Hier hebben we de eerste check gedaan. Het zal voor ons een aanvulling zijn voor de aanschaf van een auto. Ik vind het altijd irritant dat ze alles weten, behalve de startdatum van de hypotheek. Dat moet ik ieder jaar weer opzoeken. (Dit jaar maar in een document opslaan). Je zou toch denken met alles wat ze van ons weten, dat dit ook geen probleem is om alvast op te nemen. Ik vind het ook altijd nog opmerkelijk dat je zelf die verdeling moet maken voor de meest optimale teruggave. Er is toch wel een programma te ontwikkelen die dat voor de mensen doet, of hopen ze op deze manier dat mensen daar niets in wijzigen en dat ze een paar 100 euro minder hoeven uit te betalen?
Bij ons was het dit jaar automatisch op de beste manier verdeeld. https://www.consumentenbond.nl/belastingaangifte/zelf-aangifte-doen/de-optimale-verdeling
Hele aangifte ingevuld in de app, kunnen we de dividendbelasting daarin niet terugvragen. Oftewel het moet via de website die er vorige week uit lag vanwege de DigiD storing. Zo irritant
Onze papieren zijn net opgehaald en de aangifte wordt zo snel mogelijk ingevuld. Ik ben ontzettend benieuwd hoeveel we terug gaan krijgen.
De aangifte die je hebt ingevuld zie je volgens mij wel terug als je inlogt bij de website. Inmiddels ligt die er allang niet meer uit hoor, dus waarschijnlijk ben je alsnog snel klaar. Irritant is het wel idd!
Onze is vorige week vrijdag ingevuld en we krijgen ook weer een leuk bedrag terug! nu gaat het lange wachten beginnen…..
Wij hebben m net gecontroleerd en aangevuld, en krijgen ruim 1500 terug, mooi meegenomen! En gelijk even gekeken bij toeslagen, volgens de proefberekening krijgen we nog ruim 4000 kindgebonden budget, leuk om de spaarrekening even een boost te geven, fijn hoor!
Weet iemand hoe het zit omtrent vervoer - zorgkosten? Wij zijn bij CZ verzekerd en daar kun je vanaf 1000km enkeld reis per 12 maanden declareren. Maar hoe zit het dan precies? Want je kunt ook vervoerskosten e.d. opgeven bij de belastingaangifte. Kun je er ook voor kiezen niet te declareren bij CZ en gewoon via de aangifte de kosten op te geven? En moet er een minimum bedrag aan kosten zijn gemaakt?
Wij hebben vandaag alle dtukken opgestuurd naar de boekhouder. Krijgen wss een leuk bedrag terug omdat we vorig jaar onze hypotheek hebben omgezet ivm verbouwing. Het gedeelte wat mijn man moet betalen laten we even buiten beschouwing.
Voor de aftrekker van zorgkosten bij de belastingdienst is er een minimale drempel, dit gaat van je bedrag af wat je af mag trekken en is afhankelijk van je inkomen. Dit geldt wel voor alle aftrekbare zorgkosten samen die je zelf betaald hebt (dus niet vergoed zijn door de zorgverzekering of wmo). Dus wat gunstig is is afhankelijk van alle aftrekbare zorgkosten die je hebt (denk ook aan tandartskosten die je zelf betaald bijvoorbeeld, op de site van de belastingdienst staat een lijstje wat je wel en niet mag aftrekken) en je inkomen. Ik zou even beide opties berekenen wat het meest gunstig is in jullie situatie.
Ik heb onze inkomens naar aanleiding van de belastingaangifte aangepast voor de kinderopvangtoeslag en als ik het zelf bereken dan krijgen we nog terug. Zie na wijzigen alleen weinig veranderd in mijn toeslagen, hebben jullie dit ook en klopt dat? Krijg ik dan met een paar weken gewoon bericht daarover? Heb nog geen definitive beschikking gehad dus volgens mij hoef ik geen bezwaar te maken..
Alleen als uw kosten hoger zijn dan € 1.360, kunt u belastingaftrek krijgen. dus als het minder is hoef ik op zorgkosten niet te klikken? en combinatiekorting hoe zit dat? Wordt dat automatisch ingevuld ook of moeten we het zelf doen? Voor eerdere jaren heb ik het volgens mij nooit gedaan. We hebben natuurlijk van die jaren een definitieve beslissing gekregen dus die zijn we dan wel allemaak kwijt, niet erg maar ik wil weten hoe het nu zit
Wat betreft de combinatiekorting, dit gaat automatisch. Werken je partner en jij allebei? Dan zou dit automatisch moeten worden berekend (ik zie in je onderschrift dat je kinderen in de betreffende leeftijd vallen). Kregen jullie in het verleden nooit iets terug?