Je kan het proberen nog. Maar anders moet je het schriftelijk doen voor je vader met een F formulier. Irritant, maar wel te doen, net als vroeger Je kan ook een machtiging krijgen, ik kon dat toen volgens mij nog niet, ik deed de aangifte bijna een jaar na het overlijden van mijn vader. Op google heb ik toen onderstaande niet gevonden, dus misschien is dat nieuw? https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/na-een-overlijden/content/inkomstenbelasting-hoe-aangifte-doen-voor-overledene#:~:text=Met%20een%20nabestaandenmachtiging%20kunt%20u,hoe%20u%20de%20nabestaandenmachtiging%20aanvraagt.
Voor mijn gevoel is dat al wel weer een aantal jaar terug en gaat het de laatste 2/3 jaar vrij soepel. Maar ik kan er naast zitten hoor.
Neehoor, eens. Ik heb de afgelopen jaren probleemloos aangifte kunnen doen op 1 maart. Kwam er vlot doorheen en alle ingevulde gegevens waren kloppend.
Wij krijgen het ook niet meer sinds 2 jaar, mijn man is arbeidsongeschikt en ontslagen dus hij heeft geen werkgever meer. Wel jammer van die 1700 euro.
Ook wij gaan er op of vlak na 1 maart voor zitten. Hopelijk horen we dan gauw iets. Dit jaar gaan we verhuizen dus de aangifte volgend jaar zal leuk zijn!
Ik wacht altijd nog een weekje ofzo. Denk volgende week het weekend. Het is toch niet zo dat als je op 1 maart aangifte doet, je eerder wat trrug krijgt, dus ik kijk wat me qua tijd uitkomt.
Ik heb het vorig jaar voor het eerst op de eerste dag al gedaan en we hadden echt snel bericht. Echt veel sneller dan wanneer ik het later pas deed. Misschien toeval maar ik ga het morgen alvast doen!
Ik ga het ook morgen (of vanavond laat) proberen. Ben zo benieuwd wat we terug krijgen ivm het oversluiten van onze hypotheek vorig jaar (boeterente die we kunnen aftrekken). Heb gister eea uitgezocht dus ben er klaar voor vanavond!
oké, ik kom er op terug. De eerste datum is wanneer ik de afgelopen jaren m’n geld terug kreeg en tussen de haakjes de belastingaangifte datum 28 april 2022 (2 maart) 28 juni 2021 (15 mei) 4 juni 2020 (10 mei) 7 mei 2019 (13 april) 8 juni 2018 (3 maart) Laatste keer was dus echt mazzel haha
Dat is echt toeval. Wij doen het áltijd op 1 maart, krijgen vaak echt vlot uitbetaald, als 1 van de eersten van dit terugkerende topic. Vorig jaar bijv in april al. Maar in 2020 bijv was het in juli pas
Pffff ik wilde de aangifte meteen 1 maart doen. Heeft mijn man zijn jaaropgaaf nog niet ontvangen. Vorig jaar had hij hem pas op 2 maart dus stiekem beetje balen want elk jaar als ik hem voor mezelf vroeg doe had ik ook eind april of begin mei het geld al.