Belastingaangifte 2024

Discussie in 'De lounge' gestart door LizMe, 4 feb 2025.

1. CroqueMadame

CroqueMadame Fanatiek lid

7 sep 2022
    1.231
    1.754
    113
    Maar dat is een hele andere situatie dan van de persoon waar ik op reageerde. Zij hadden aftrekposten waardoor het verzamelinkomen omlaag ging en ze juist extra KOT terug krijgt. Dus dan slaat die opmerking toch nergens op?

In jouw situatie snap ik wel dat het zuur voelt en op de korte termijn lijkt het wellicht weinig op te leveren maar lange termijn zul je er sowieso niet slechter van worden. O.a. vanwege pensioenopbouw bijvoorbeeld.

LizMe en JupitR vinden dit leuk.
  2. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.735
    7.260
    113
    Vrouw
    Dat is volgens mij meer iets dat mensen graag zeggen. Sowieso bouw je met werken pensioen op. Dat alleen al is meer waard dan de toeslagen die je krijgt.

Saartje33 vindt dit leuk.
  3. bababoe

bababoe Fanatiek lid

11 mrt 2011
    1.805
    781
    113
    Ik had idd niet zo goed opgelet op haar situatie, excuus.
    Wat betreft pensioenopbouw, dat geldt alleen als je in loondienst werkt. Ik werk een beetje extra als zzp-er, dus vooral belasting betalen helaas (hoe ik extra apart kan zetten voor mijn pensioen moet ik nog even nakijken, ik weet dat daar opties voor zijn).

4. SCA13

SCA13 Lid

2 aug 2024
    53
    37
    18
    Vrouw
    Dit bedoel ik. Mijn situatie is nu inderdaad anders. Maar STEL DAT mijn inkomen zelf lager was. je wordt zeg maar niet beloond met hard werken. Wel qua pensioenopbouw inderdaad.

Deel Deze Pagina