belastingaangifte & bijstandsuitkering

Discussie in 'De lounge' gestart door Troetelbeer90, 31 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Dat is dus absoluut niet waar.
    Mijn moeder is bv. 100% afgekeurd (door ziekte) en zit daardoor in de bijstand (is ze ingekomen doordat mijn ouders gingen scheiden)en heeft geen sollicitatieplicht door haar afkeuring.

En best kan werken? tja, ook dat is niet voor iedereen weggelegt.
    Helaas liggen de banen op dit moment niet bepaald voor het oprapen.

maar goed, we gaan maar weer ontopic

2. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    nee hoor niet fout, hoor je mij niet zeggen.... maar er zijn er genoeg die eigenlijk best wat kunnen doen maar er geen zin aan hebben omdat het wel makkelijk is zo...

zeg niet dat jouw moeder zo is, ken je nieteens....

3. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    @ Mora;

Even ter informatie..
    Als je altijd huismoeder bent geweest en hebt geloofd in de liefde van je partner voor jou en je kinderen. En verder in onwetendheid bent gelaten over het doen en laten van je partner. (en vroeger ging je dan niet zomaar scheiden).. en je moet het vervolgens allemaal zelf rooien (terwijl je kids je laten stikken vanwege de streken van hun pa).. Vervolgens ga je werken en blijk je een ernstige ziekte te hebben door toedoen van je partner..

DAN BEN JE OOK BIJSTANDSGERECHTIGD.. Terwijl je nooit opzettelijk werkloos bent geweest, en niet opzettelijk komt vangen.. ;)

Weet je hoeveel mensen in zo'n situatie zitten tegenwoordig??

Hou je oordeel maar mooi voor je en ga ergens anders oorlogje zoeken.

Mijn vraag is/was of het zo is dat er aangifte moet worden gedaan en hoe dit dan ongeveer in elkaar steekt. Ik vroeg niet om een discussie over een uitkering, dus als je blijft; voeg dan iets nuttigs toe.. Zo niet, ga weg..

4. Naomi1971

Naomi1971 Bekend lid

21 okt 2010
    740
    0
    16
    woonbegeleidster gehandicaptenzorg
    home sweet home
    Zeker zelf nog nooit in aanraking geweest met de bijstand?
    Wat een onnozele reacties geef jij, sorry dat ik het zeg.
    Pfffffffffffffff

5. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Zo, ook goedemorgen....

Mijn s-moeder zit ook in de bijstand (100% afgekeurd ivm haar hart) en die hoeft nooit aangifte te doen. Je MOET alleen aangifte doen als je een T-biljet hebt aangevraagd of als je bericht hebt ontvangen dat je aangifte moet doen. Anders hoeft het niet hoor. Dat is mij toen verteld toen ik dat voor mijn schoonmoeder moest uitzoeken. Maar zij krijgt geen partner alimentatie dus ik weet daar helaas niet het fijne van...

Succes ermee!

6. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    nee gelukkig niet!

7. Naomi1971

Naomi1971 Bekend lid

21 okt 2010
    740
    0
    16
    home sweet home
    Misschien moet je dan eens niet zo hard oordelen.

8. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    tja dat bewijst wel wat voor een frustratie je er zelf mee hebt...dankje dat je mij dat toewenst..... zover zal het hier niet komen...;) niet gewild in ieder geval... in geval van ziekte word het een ander verhaal....

9. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ach ja meiden.. Sommige mensen hebben zoveel kapsones dat de rest van de wereld onder moet doen voor hen.

@ senais; Oke dan word ik al wat wijzer. De partneralimentatie heeft ze maar 1 mnd ontvangen de rest staat nu bij een instantie om gevorderd te worden. Overigens heeft ze een P????- biljet ontvangen (nog nooit van gehoord)..

10. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    @ Mora; Ik vraag het nog een keer vriendelijk, zou je met jouw veroordelende en in de grond stampende, kwetsende en beledigende mening en opmerkingen een andere grond willen gaan vervuilen ipv die van mijn topic waarin ik hulp en advies vraag?

Ik heb dit topic absoluut niet geopend om een discussie te starten want ik vind jouw gedrag hier het boekje ECHT te buiten gaan!!

Je mag maar blij zijn dat je niet om de hoek woont want anders zou mijn hoogzwangere lijf die nog weinig kan zomaar ineens de energie krijgen om eens even bij jou langs te gaan. En geloof me, dan heb je toch echt wel een bepaalde uitkering nodig:D

11. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    #31 Senais, 31 mrt 2011
    Laatst bewerkt: 31 mrt 2011
    Eeeeh...een P-biljet? Pfoe...nog nooit van gehoord haha. Anders misschien gewoon even de belastingtelefoon bellen om te vragen of ze het nu wel of niet moet opsturen?

*Edit*: Ik las dit op de belasting pagina. Een Tj biljet is voor als je jonger dan 30 jaar bent....oops. Dus Pbiljet is dus gewoon de "volwassen" versie ervan haha :D

Wat als ik op papier aangifte wil doen?
    Als u een papieren aangifte wilt doen, vraagt u een aangifteformulier aan bij de BelastingTelefoon of bij de balie van uw belastingkantoor.
    Er bestaan verschillende soorten aangifteformulieren. We noemen er enkele:

– het P-formulier
    Dit is bedoeld voor alle inkomsten (met uitzondering van winst uit onderneming), alle aftrekposten en heffingskortingen.

– Het E-formulier
    Dit bevat alleen vragen die veel voorkomen, zoals over loon, de eigen woning en heffingskortingen.
    – het T-formulier
    U vraagt dit formulier aan als u verwacht geld terug te krijgen.
    – Het Tj-formulier
    U vraagt dit formulier aan als u ongetrouwd bent, jonger dan 30 jaar en u verwacht geld terug te krijgen.

Een T-of Tj-formulier is niet geschikt als u ook andere inkomsten en aftrekposten hebt, zoals
    voor de eigen woning. In dat geval vraagt u een E- of een P-formulier aan. Als u belasting moet
    betalen en geen aangifteformulier ontving, vraag dan voor de zekerheid een P-formulier aan.
    U kunt dan altijd alles invullen.

12. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    fijne moeder zeg.. goed voorbeeld hoor...
    zo nu ben ik weg hier...

13. Naomi1971

Naomi1971 Bekend lid

21 okt 2010
    740
    0
    16
    home sweet home
    Het p- biljet is het vroegere t-biljet (de meest gebruikte), heb ff voor je gegoogled.

14. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Fijne moeder? Goed voorbeeld? Sorry.. Maar als je constant iemand iets noemt kun je ook zoveel lef hebben om de uitleg ervoor te geven..

Ik reageer op jouw vooroordelen, wie is er dan een slechte moeder?? tja ik ga niet gauw oordelen omdat iemand hier doet (je kon zomaar een slechte dag hebben of wat dan ook).. Om jouw mening over dit onderwerp ga ik je nog niet veroordelen over je (toekomstige of huidige) moederschap..

Maar wie de bal kaatst kan hem in haar gezichtje terug verwachten he;)

15. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Zeg nooit nooit, tenzij je zelf een aanzienlijk vermogen hebt opgebouwd kan het ook jou overkomen! ;) Jij bent toch thuisblijfmoeder en je man heeft een eigen zaak? Dan mag ik alleen maar voor je hopen dat je man en jij bvb nooit gaan scheiden, of dat je man ernstig ziek wordt. Klinkt misschien als "de ver van mijn bed show" maar statistisch gezien is die kans zeker aanwezig. Nu begrijp ik in het algemeen wel de frustraties van diegenen onder ons die zich helemaal suf werken en netto nauwelijks meer overhouden dan iemand in de bijstand maar je mag natuurlijk nooit iedereen over één kam scheren. Ik denk dat het meerendeel van de mensen in de bijstand met jou (of mij) zouden willen ruilen hoor! :)

16. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Een P-biljet is een Particulier biljet.
    Vroeger had je een T-biljet, dit was een simpelere versie van het P-biljet.
    Het T-biljet is echter afgeschaft

17. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ja dat hoop ik ook niet, er zijn altijd risico's met een eigen zaak, maar er is een vermogen opgebouwd om het daarmee te compenseren.... dus dat zal wel loslopen... ik begrijp het echt wel allemaal maarja ken er ook genoeg die hun hand ophouden en thuis blijven... dat is toch zonde!

en dat er hier dan iemand zich zo frustreerd en zegt dat als ze om de hoek woonde wel ffe langskwam en dat ik daarna wel een uitkering nodig had? naja lekker moeder dan he om zo aso te doen...
    maare zelfs dan heb ik geen uitkering nodig hoor...;)

18. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ja?

19. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    je kan ook met de papieren en je s-moeder naar het belastingkantoor gaan of een afspraak maken dan vullen hun het in en kan niks fout gaan moet perongeluk toch iets niet ingevuld worden komen ze daar wel achter.

20. Troetelbeer90

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    @ Mora; Ach weet je wat het is, ik was niet de enige die jouw reactie zo opvatte en waardoor het stoom uit mijn oren kwam.
    En een moeder die voor anderen op komt is niet per definitie een slechte moeder hoor.. Zeker niet als er zulke onterechte uit de lucht gegrepen onzin wordt uitgekraamd zoals door jou;)

Dus als je dan zo reageert en oordeelt over mijn moederschap dan vraag ik me echt af wat voor persoon je bent.

Maargoed, ik heb al meerdere keren gevraagd of het ontopic kan. Ik vertik het om mijn topic te laten sluiten omdat iemand zich niet netjes aan de forumregels kan houden en zich netjes kan gedragen.

als je niets toe te voegen hebt aan het topic, stop dan met je reacties alsjeblieft zeg..

Deel Deze Pagina