Belastingaangifte doen vanaf 1 maart, zelf of laten doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lenthe1987, 9 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. klavertje4

klavertje4 Bekend lid

15 jun 2009
    788
    5
    18
    NULL
    NULL
    zelf is echt niet zo moeilijk goed lezen en alles is al vooraf ingevuld dit even controleren en klaar is klara

2. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    Zelf. Super makkelijk tegenwoordig
    Maar hier ook niks bijzonders
    Beide baan en gegevens woning staan ook al ingevuld dus alleen controleren en versturen

3. TanteTrien

TanteTrien Niet meer actief

Wij doen het zelf

4. Pat1978

Pat1978 Bekend lid

23 aug 2015
    629
    0
    16
    Zelfstandig ondernemer
    Provincie Groningen
    Komt goed Lenthe. En anders hoor ik het wel ;)

5. Pat1978

Pat1978 Bekend lid

23 aug 2015
    629
    0
    16
    Zelfstandig ondernemer
    Provincie Groningen
    Als werkende ouders met jonge kinderen heeft een van de ouders recht op de combinatiekorting. zodra je je aangifte invult dan wordt dat berekend. Als je de voorafingevulde aangifte invult dan staan de geboortedatum van je kind(eren) al vermeld en rekent hij dat uit. De voorwaarden staan in onderstaande link.

Inkomensafhankelijke combinatiekorting 2015

ik zie dat je ook nog hebt staan, de jaaropgaven van de opvang. Doel je soms niet op de combinatiekorting (krijg je via de aangifte inkomstenbelasting), maar bedoel je de toeslag voor kinderopvang. Deze moet je via toeslagen.nl aanvragen (inloggen met je digid), denk er wel aan dat je kinderopvangtoeslag aanvraagt binnen 3 maanden nadat je kleine voor het eerst naar de kinderopvang gaat.

als je nog meer wilt weten stuur je anders maar even een pb, wie weet kan ik je op afstand dan even helpen.

6. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    Deed het altijd zelf. Maar nu hebben we een dochter en zijn dus ook toeslagpartner geworden. Geen idee hoe het dan werkt.

Schoonma doet al jaren de aangiftes, ook van familie. Maar wil het zelf doen. Ze neemt het namelijk over ipv advies geven.

7. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Wij doen het altijd zelf. Gaan even samen achter de pc met alle jaaropgaves uitgeprint en zijn dan in een kwartiertje wel klaar.

8. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Eigenlijk werkt het gewoon hetzelfde maar doe je in 1 keer met zijn 2en aangifte. En je kunt aftrekposten (hypotheek) zo verdelen dat het het gunstigst uit komt.

Als je gewoon het programma volgt en de vragen beantwoordt, kan het bijna niet fout gaan.

9. tuc

tuc Niet meer actief

Onze prive aangifte doen we zelf. Mijn zakelijke aangifte laten we doen (wel door een familielid overigens.

10. Channes

Channes Fanatiek lid

24 jul 2008
    3.170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    We laten het doen door onze boekhouder ivm eigen bedrijf.. Hiervoor deden we het altijd zelf.

11. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    wij laten het door de boekhouder doen.
    ml heeft ook eigen zaak dus die paar papiertjes die ik verzamel kunnen er ook nog wel bij.
    dan weet ik zeker dat er geen fouten worden gemaakt en elke cent waar we recht op hebben gevonden wordt.
    en ik heb er zelf ook eigenlijk helemaal geen zin in om dat uit te zoeken

12. 1986Lynn

1986Lynn Fanatiek lid

3 sep 2009
    2.636
    379
    83
    ..
    Normaal gesproken zelf, maar we hebben een huis gekocht, dus deze keer laten we het doen.

13. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    Laten doen natuurlijk :p sorry ben voor mezelf aan het beginnen als boekhoudster haha.:D

Ik zal gewoon als je er vertrouwens in hebt zelf de aangifte doen :)

14. anne19791980

anne19791980 Fanatiek lid

9 dec 2008
    1.518
    229
    63
    ik doe het al jaren zelf en tegenwoordig staat salaris van ons beiden al ingevuld, net als het saldo van de spaarrekeningen en de hypotheek staat ook al ingevuld. volgens mij alleen nog de woz waarde zelf invullen en op het laatst alles bij mn man invullen om af te trekken dan krijgen we het meeste terug.
    verder hebben we nergens recht op en we hebben geen toeslagen etc. dus vrij makkelijk ieder jaar.

15. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.718
    113
    Ik doe het altijd zelf, is geen hogere wiskunde en zo gepiept (twee keer loondienst, koophuis maar geen gekke belangen of buitenlandse inkomsten ofzo). Met het invullen door de belastingdienst is het helemaal eenvoudig. Ik maak er een sport van zoveel mogelijk af te trekken, maar dat wordt de laatste jaren steeds minder...

Ik ben "jong" genoeg om alleen met digitale aangiften gewerkt te hebben. Dat enorme papieren formulier waar mijn moeder vroeger mee bezig was, vond ik altijd erg indrukwekkend.

16. Lenthe1987

Lenthe1987 Actief lid

20 aug 2012
    477
    33
    28
    Hahaha nou als ik ooit nog eens een boekhoudster nodig heb weet ik je te vinden :D Veel succes!

17. Minigirl

Minigirl Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.036
    12
    38
    Vrouw
    lawyer
    Den Haag
    zelf, maar ik ben ook fiscaal jurist.

18. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Doe het al vanaf dat het moet zelf voor zowel man als mijn. Ook ja het kopen van het huis. Nu is het helemaal simpel ;)

19. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Hier net zo.
    Liever elk jaar 50,- betalen, dan eenmalig 1000,- mislopen door m'n eigen domme fout.

20. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Altijd zelf, vinden we niet zo moeilijk gelukkig :)

Deel Deze Pagina