Helaas moeten wij vaak voor langere periode in het Ronald mc donald huis verblijven i.v.m de ziekte en langdurige opname's van Romy. Vorig jaar zijn we bijna niet thuis geweest ( dit jaar ook maar tot 8 januari ) De kosten van het ronald mc donald huis werden vorig jaar maar tot 400,00 euro vergoed door onze zorgverzekering. 16 maart laten wij onze belastingaangifte invullen door de boekhouder. Weet iemand of wij de kosten van verblijf terug kunnen krijgen van de belasting ? We praten hier over een bedrag van +/- 2500,00 euro Ook heeft mijn man vorig jaar met goede tijden gewoon gewerkt, en reed hij dagelijks op en neer naar huis. Zijn ook de vervoerkosten op te geven bij de belasting ? M.v.g ilona
Ik zou het niet weten. Volgens mij zijn reiskosten andersom wel op te geven. Weet je boekhouder dit niet?
Lees dit eens, hier staat dat het aftrekbaar is Aftrekbare specifieke zorgkosten 2011 en 2012 | Financieel: Geld
De reiskosten zijn aftrekbaar, verblijf in het RMD huis helaas niet. Echter hebben wij het wel gewoon opgegeven (niet geschoten is altijd mis)
Je krijgt de kosten zowieso niet terug, hooguit is het een aftrekpost (maar goed, daar zit dan weer een inkomensafhankelijke drempel aan)