Belastingaangifte gedaan,jippie!

Discussie in 'De lounge' gestart door Smurf1985, 1 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Desert

Desert Fanatiek lid

18 jul 2008
    3.216
    0
    0

Ik heb een Wao uitkering en loop de post, de post houd geen loonbelasting in. Mja erg vervelend, want dat bedrag wat ik moet terug betalen is over vier en halve maand. Erg veel dus. Ik heb m ook nog niet verstuurd hoor. Ga zo afspraak maken bij een belastingadviseur. Just in case.

Mijn man is afgelopen jaar twee keer van baan overgestapt, een keer binnen t zelfde bedrijf en een keer van hotel naar centerparcs. Zou dat t zijn?

2. Blays

Blays Niet meer actief

Ik krijg wel 16 euro terug en mijn man moet 249 betalen! Balen dus.. Hoe dat kan weet ik ook niet, vorig jaar kregen we allebei veel terug?

3. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Ik heb 'm ook zelf ingevuld ( mede omdat de hulp mijn gegevens niet wilde inladen ) en krijg zowaar terug. Ik had er geen rekening mee gehouden en moet eerlijk bekennen dat ik van al die cijfertjes geen kaas heb gegeten en ik dus eigenlijk ook niet begrijp waarom ik dat ( erg fijne! ) bedrag terugkrijg :D.
    Ik heb tot maart vorig jaar gewerkt, toen ontslag genomen. Nog een klus in loondienst gedaan, maar verder niet meer in loondienst geweest in heel 2012.

Ik ben dus blij! Het is ook wel eens anders geweest. Twee jaar terug moest ik betalen, afgelopen jaar kwam ik op nul uit en nu krijg ik dus een paar honderd euro terug.

4. mammievan2

mammievan2 Fanatiek lid

31 mrt 2012
    1.207
    0
    36
    krijg een mooi bedrag terug werd er weer erg vrolijk van

5. Ik werd er ook erg blij van! Ik had nog nooit gehoord van zelfstandigenaftrek en startersaftrek, maar heb over 2012 recht op beide :D Geen idee waar het bedrag precies op uit gaat komen, maar ik krijg sowieso geld terug!

6. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Ja wij hebben de belastingadviseur die het voor ons doet. We krijgen een leuk bedrag terug en dat komt heel goed uit met de verhuizing in het vooruitzicht.

7. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

11 feb 2013
    973
    0
    0
    wij krijgen elk jaar geld terug.
    in elk geval maandelijks al voor het huis. en dan nog 1 keer per jaar zo'n 400.

maar waar ik altijd echt vrolijk van word is mijn teruggave.
    dit jaar 1500!!!
    normaal zit ie rond de 1000 of 1300 nu dus 200 meer.

helaas zal er niet echt van kunnen genieten. we hebben een doorlopend krediet waar we nu echt vanaf willen dus alles wat extra binnen komt gaat daar heen.
    we willen hem dit jaar weg hebben.

en nemen er dan nooit weer 1.

8. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    misschien kan iemand hier me helpen.
    Ik ben mijn aangifte aan het invullen.
    Mijn dochtertje is afgelopen jaar naar PSZ gegaan en daar heb ik kinderopvangtoeslag voor aangevraagd en ook gekregen.
    Maar moet ik dit nu ook invullen in mijn totale aangifte? en zo ja waar?

Eerste keer dat ik hier mee te maken heb dus heb geen idee waar ik het in moet vullen.

Het lijkt er nu op dat we wel een leuk bedrag terug krijgen, hope so!

9. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Ik word altijd pas blij als het bedrag ook daadwerkelijk op de rekening staat bij ons..
    al 4 jaar ellende met de belastingdienst.. ZELFS als we het met hulp van de belastingdienst invullen!

vorig jaar zou mn man 1600 terug krijgen, werd dus 1600 betalen.. klein verschil eh...

10. zustertje

zustertje Niet meer actief

Ik heb ook al zitten puzzelen... Alleen krijg het niet voor elkaar jammer genoeg mijn man ook niet wij wonen in Nederland en mijn man werkt in België.

Breng straks alles maar even naar de belastingadviseur...

11. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    die vul je niet in op je aangifte, dat loopt apart

12. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Toeslagen hoef je niet in te vullen.

13. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    a oké, dank je wel voor je antwoord!
    Dan ben ik klaar met invullen :D

Merkte inderdaad dat als je beetje aan de verdeling gaat zitten sleutelen, wat iemand hier als tip gaf, dat dat inderdaad nog scheelt.
    Toch 50 euro meer zo als bij mijn eerste verdeling

14. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Kun je het ook invullen en dan kijken wat je terug krijgt en dan weer afsluiten, zonder op te sturen?

Mijn zwager doet het voor ons, zondag, maar ben nu zo nieuwsgierig. Kan ik het zelf proberen en dan gewoon afsluiten? Zodat hij het zondag kan 'nakijken' en dan alsnog verzenden als het niet correct is ingevuld?

15. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Zodra je niet verzend kan dat gewoon...

16. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    #76 Loesie1982, 4 mrt 2013
    Laatst bewerkt: 4 mrt 2013
    Nog een vraagje...ik ben nu bij verdelen...

Maar hoe ik het ook verdeel, er staat totaal ongeveer -3968...
    Dat kan toch nooit...wat hebben wij nu gedaan dan?
    Dat krijgen we dus terug?

Ik weet wel dat we maar weinig terug krijgen per maand voor de hypotheek op de 15e...maar vorig jaar waren we over de drempel van zorg en toen kregen we ook €3900 terug...

Ik zal wel iets niet goed gedaan hebben...of moet er daarna nog een onderdeeltje verder?

17. Desert

Desert Fanatiek lid

18 jul 2008
    3.216
    0
    0

Uh voor psz krijg je geen kinderopvangtoeslag hoor, alleen voor kdv..

18. baby2011

baby2011 Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.884
    398
    83

ligt eraann hoe het in.je gemeenten is geregeld

ps beetje proberen bij verdelen is erg nuttig keam 500 beter uit nu als hoe ik eerstcdeed!!!

19. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik ben errug blij :D

20. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Ik zit een beetje met het volgende stukje:

Op een gegeven moment staat er een stukje dat gaat over verrekenen.
    'Bedrag ontvangen via voorlopige aanslag inkomstenbelastig en premie volksverzekering 2012.

Daar stond al automatisch een bedrag bij mijn mans naam. Zijn vinkje was aangevinkt en die van mij niet.
    Daar stond een bedrag en dat komt overeen met wat wij maandelijks terug krijgen op de 15e van de belastingdienst. (als je dat bedrag dus door 12 deelt:D)

Is dat het enige wat wij dus moeten verrekenen? Want verder krijgen wij niks terug...ook niet voor zorgverzekering enz...en ik krijg ook verder niks terug...

Deel Deze Pagina