Belastingaangifte moeilijk?

Discussie in 'De lounge' gestart door Emama, 27 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.790
    3.912
    113
    Het verschil in inkomen tussen mijn man en mij is zo’n 55.000 euro en bij ons maakt het een enorm verschil hoe je het verdeeld... ik vind het vrij typisch. Zou het toch zelf eens proberen voordat je hem laat komen.

2. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Nou exact nu begin ik ook heel erg te twijfelen.. misschien toch maar gewoon ff proberen. Vooral vorig jaar, begrijp me niet verkeerd we kregen echt een prachtig bedrag terug! Ook ivm koop van andere woning. Maar toch dacht ik achteraf.. misschien was er nog wel veel meer uit te halen.

3. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.446
    1.843
    113
    Ik vul het altijd zelf in en bij het verdelen is het bij ons altijd gunstigste om mij op 0 te zetten en het hele bedrag bij mijn man. Bij elke andere verdeling en ik heb echt alles geprobeerd, valt het terug te vangen bedrag lager uit. Dus het kan heel goed mogelijk zijn dat het gewoon goed is verdeeld bij jullie @mam1991

4. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.790
    3.912
    113
    Ja, als hij standaard alles bij jou op 0 zet dan gaat het goed. Heb net ook weer van alles zitten proberen en het is gewoon het gunstigst om alles aan man toe te bedelen omdat alle aftrekposten dan in de 52% schaal vallen terwijl mijn salaris die schaal dus niet haalt...

5. Driessen21

Driessen21 Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.038
    294
    83
    Vrouw
    Nee hoor, maar zal wel met je hypotheek afspraken te maken hebben. Wij zijn vorig jaar ook onder de 90% financiering gezakt en daardoor konden wij bij onze hypotheekverstrekker de rente een aantal procentpunten naar beneden. Dus check het altijd als je in deze situatie zit, kan je alleen maar geld (minder te betalen rente) opleveren!

Deel Deze Pagina