Belastingaangifte topic

Discussie in 'De lounge' gestart door MyMiracle, 28 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Ik snap er geen drol van hahaha ik heb schulden bij de bd ( toeslagen teveel gehad ) die schijn je te mogen aftrekken maar hoe dan? net zoals studieschuld...

dus ik ben er mee bezig maar er nog niet uit hahaah

2. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.108
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Ik heb hem ook al verstuurd! Mijn man staat op 0 en ik moet een klein bedrag betalen. Had er al een beetje op gerekend na alle chaos rondom het faillissement van mijn werkgever in oktober.

3. Toverbal

Toverbal Fanatiek lid

9 mei 2012
    2.715
    907
    113
    Ik heb hem ook gedaan. Bij ons stelt het niks voor. Krijgen een fijn bedrag terug. Schrok alleen wel heel erg van het feit hoeveel belasting mijn vriend betaald over zijn inkomen. Is me blijkbaar de voorgaande jaren niet zo opgevallen :|:roflmao:

4. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Nee hoor, ik heb hem vorig jaar op 1 maart verstuurd en had het toen heel snel op mn rekening?
    Altijd eigenlijk....

5. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Lag vannacht wakker en heb hem dus maar meteen ingevuld. Krijg ook een aardig bedrag terug:thumup:

Gisteren ook toeslagen over 2018 aangepast en aangevraagd, o.a. kinderopvangtoeslag en ook daar krijg ik een aardig van terug. Dat staat meestal binnen 6 weken op de rekening. Ook aardig bedrag dus blij mee:)

6. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Vanmorgen gelijk gedaan en we krijgen een leuk bedrag terug:)

7. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Heb m ook verstuurd. We krijgen maandelijks al de voorlopige teruggave, dus het grootste gedeelte hadden we al gehad. Krijgen nog een paar honderd euro terug.

8. Neilia

Neilia Niet meer actief

Ik ga er vanavond eens voor zitten.
    Krijgen meestal een leuk bedrag terug.

9. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    ben er toch uitgekomen en krijgen wel een leuk bedragje :)

MyMiracle en luca75 vinden dit leuk.
  10. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Onder het kopje hypotheek en overige schulden kun je zelf een nieuwe schuld aanmaken. Je zet dan bij verstrekker belastingdienst, in het vakje eronder omschrijf je de schuld bv kinderopvangtoeslag en je vermeld het bedrag.

11. Williie

Williie Fanatiek lid

2 jul 2016
    1.190
    1.038
    113
    Assen
    Ook ik heb hem al verstuurd. Krijgen ook een leuk bedrag terug :)

12. Neilia

Neilia Niet meer actief

Iemand enig idee?
    Zit net even vlug te kijken en volgens de berekening heb ik geen recht op combinatiekorting? Terwijl ik qua inkomen wel op het minimale bedrag zit.

13. sammy26

sammy26 Actief lid

14 sep 2011
    103
    25
    28

Hoe doe je dat aanpassen? Ik heb denk ik ook te weinig toeslagen gekregen over 2018. Had een hoger inkomen ingevuld dan ik uiteindelijk heb verdiend.

14. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Als je je verzamelinkomen hebt en de jaaropgave van de opvang kun je het aanpassen via mijn.toeslagen.nl

15. Neilia

Neilia Niet meer actief

Never mind hij staat er wel tussen.
    Maar er word ineens een voorheffing afgetrokken?.
    Geen idee wat dat inhoud? Iemand die me dit in jip en Janneke taal kan uitleggen want ik kom er via Google ook niet uit.

16. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Inloggen op mijn toeslagen.
    Dan eerst je inkomen aanpassen. Rechts staat een kopje:" wijzigingen doorgeven > inkomen en vermogen > er wijzigt iets aan mijn inkomen.

Dan kan je 2 dingen doen. Je sluit het af en wacht totdat de belastingdienst de jaaropgave van de opvang gekregen en verwerkt heeft. Dan krijg je vanzelf te horen dat je geld terug krijgt of dat je moet betalen. Dit duurt wel heel lang. Kan wel 2 jaar duren. Nou ja, voor het geld wat je van hun tegoed heb dan... als jij teveel ontvangen toeslagen terug moet betalen zijn ze wel heel vlot...:roflmao:

Of je past het meteen aan. Ik had bijv een te hoog inkomen en meer uren afgenomen dan geschat. Als je dit nu aanpast dan wordt het vrijwel meteen verwerkt en kan je het geld (of de rekening voor nabetaling) binnen 6 weken terug verwachten!

Via wijzigingen doorgeven> er veranderd iets aan de kinderopvang.
    Vervolgens gewoon overnemen wat er op je jaaropgave staat. Afsluiten en versturen.
    Mijn inkomen stond veel te hoog en hierdoor had ik te weinig kot en kgb gekregen en geen recht op zorg en huurtoeslag.
    Inkomen aangepast en vervolgens blijkt dus dat ik een aardig bedrsg terug krijg EN ineens wel recht had op een jaar huurtoeslag en zorgtoeslag (nou ja, 25 euro ZT over een heel jaar:roflmao:)

Ik zorg altijd dat loon te hoog is.. dan hoef ik iig aan eind van het jaar nooit bij te betalen maar krijg ik juist flink terug. :thumup:

Madeliefke vindt dit leuk.
  17. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Kun je als je begint met je aangifte hem opslaan en daarna weer aanpassen? Als ik ergens niet uitkom bv en het later wil invullen.

18. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    Hoe kan je dat aftrekken dan?
    Bij schulden invullen ofzo?

19. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Misschien @pippa26?

20. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Ik was inderdaad erg snel. Wij gaan een weekend weg, dus wilde het alvast gedaan hebben:o:

Deel Deze Pagina