Wie herkent dit. Gisteren had ik EHBO cursus voor kinderen. En uiteindelijk ging het goed hoor. Maar in het begin klapte ik telkens dicht. Leek wel of ik een soort black out kreeg, waardoor ik niet meer wist wat ik moest doen, terwijl ik 5 minuten daarvoor nog precies wist wat ik wel moest doen. Over 3 weken heb ik de uitgebreide versie van EHBO. Maar wat als ik dan weer dichtklap? Daar wordt je toch wel beoordeeld. Dit heb ik overigens wel vaker hoor bij examens of bij handelingen die beoordeeld moeten worden. Hoe ga je hier mee om?
Klinkt als faalangst.....heb je hier vroeger ook last van gehad bij toetsen enz en altijd zo hoog mogelijk Willem scoren?!
Erg herkenbaar, wat hier hielp was me van te voren af te vragen wat is het ergste wat er kan gebeuren, nouja in dit geval dat je hetniet haalt, en dan? Nouja dan doe je herexamen en dan slaag je dan heb je alleen je papiertje 2 weken later is dat een ramp vergaat de wereld er van? Nou nee dan hoef je ook niet bang te zjn . Het klinkt zo heel simpel en kort door de bocht maar voor mij was het echt een kwestie van anders er over denken en anders er mee om gaan dus niet van ik moet het goed doen en ik moet het halen maar meer van ja en dan haal ik het niet en dan? En dan bleek vaak dat het rsultaat daar van geen megaramp was. Ik moet heel eerlijk zeggen voor mij was het wel zo dat ik altijd de eerste keer zakte, ik wist niet wat ik kon verwachten hoe het er uit ging zien en daardoor maakte ik me mega druk erom en de tweede keer wist ik wat er kwam en rolde er zo door heen. Dus voormij was echt de gedachte veranderen de sleutel naar het in 1x dingen kunnen halen en kalm blijven
Klopt dit heb ik altijd al gehad! zo erg dat ik mijn droombaan/opleiding niet durf te doen. Bang dat ik het niet kan. Het examen niet haal.... Bedankt voor je tips Blaine!