belastingaangifte

Discussie in 'De lounge' gestart door ch11, 3 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ch11

ch11 Bekend lid

19 apr 2011
    928
    0
    0
    Studie recherche
    Een week geleden heb ik belastingaangifte gedaan, omdat ik geld terug kreeg. Maar heb nog geen antwoord gehad.
    Hoe lang duurt het voordat je het geld binnen hebt?

2. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Kan wel even duren. Normaal gesproken doe je voor 1 april aangifte over het voorgaande jaar en krijg je (uit mijn hoofd) voor 1 juli bericht. Ik dacht niet dat er nu een termijn aan vast zit om uit te betalen.

3. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Dus je doet te laat aangifte maar verwacht wel binnen een week een reactie? Helaas, ze hebben nog een flink aantal weken om je aanslag te beoordelen. Dus reken er begin volgend jaar op, februari - maart.

4. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.665
    1.426
    113
    In principe mogen ze er 5 jaar over doen om je aan gifte te verwerken als je zelf na 1 april aangifte doet zonder uitstel aan te vragen dus kan wel even duren ;)

5. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.256
    6.154
    113
    Ze hebben in inderdaad tot 5 jaar om te reageren.

6. ch11

ch11 Bekend lid

19 apr 2011
    928
    0
    0
    Studie recherche
    Oh oké.
    Nou ik zelf doe het nooit .. ons hypotheker wou het gelijk doen omdat hij er achter kwam dat ik nog aardig wat terug moet krijgen.
    Dus dat ik te vroeg of te laat ben, maakt me niks uit..

7. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Maar reeel gezien zal de Belastingdienst "coulant" zijn en de aangifte binnen een paar maanden een reactie geven. Vooral als je terugkrijgt, zullen ze het geen 5 jaar laten liggen ivm rente ook.

8. ch11

ch11 Bekend lid

19 apr 2011
    928
    0
    0
    Studie recherche
    En nee ik verwacht niks ..
    was alleen benieuwd hoe lang het ongeveer duurt .. omdat ik het nooit gedaan heb, weet ik dat niet.

9. ch11

ch11 Bekend lid

19 apr 2011
    928
    0
    0
    Studie recherche
    Oké .. ik zal het afwachten:D

10. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.256
    6.154
    113
    Maar waarom heb je nooit aangifte gedaan?
    Heb je nooit gewerkt en nu wel?

11. Yuk

Yuk Actief lid

30 mei 2013
    105
    6
    18
    Vrouw
    Nederland
    Wellicht dat het een voorlopige teruggave over 2013 betreft? Dan heb je binnen 8 weken antwoord, maar de ervaring is dat het in de praktijk ongeveer 1 maand duurt. Zeker in deze periode.

Als het een aangifte betreft over voorgaande jaren, kunnen ze er veel langer over doen en zullen ze dat ook doen. 5 jaar duurt het in de praktijk bijna nooit, maar een half jaar mag je wel vanuit gaan dan.

12. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Als je daadwerkelijk te laat aangifte doet, kun je nog een boete verwachten ook.

De vraag is dus eigenlijk, wat voor aangifte heb je gedaan? Over welk jaar? En inderdaad, hoe komt het dat je nu pas voor het eerst aangifte doet? Of bedoel je dat je het nu voor het eerst zelf doet?

13. DenDQT

DenDQT Actief lid

29 jul 2013
    129
    0
    0
    als het een voorlopige aangifte is dan zou je binnen 6 weken een reactive moeten krijgen

14. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Niet iedereen die werkt hoeft aangifte te doen. Mijn ouders hoeven ook al jaaaaren geen aangifte te doen van de belastingdienst en die werken ook gewoon ;)

15. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.665
    1.426
    113
    Ik ben zelf 1x te laat geweest en heb 4 jaar op mijn geld moeten wachten ;), de rente er bij was inderdaad wel lekker. Maar het kan dus echt wel zo lang duren.

16. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Wij doen ook nooit aangifte. Zou niet weten waarvan haha
    Maken geen gebruik van kinderopvang, hebben geen huis/auto/spaargeld/studiekosten..

Wel kregen wij bericht dat we geld terug konden krijgen,
    we hebben in juni aangifte gedaan en begin november hadden we alles binnen.

Ts, anders even bellen met de belastingtelefoon, zij kunnen je iig vertellen of alles in goede orde is aangekomen. En misschien ook wel hoe lang het duurt.

17. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Krijg je dan wel je combinatiekorting, of heb je geen kinderen?
    Ik vind het altijd vreemd, werkende mensen die geen aangifte doen.

18. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Scheelt misschien, ik werk niet.
    We hebben 1 dochter, die gaat niet naar opvang.
    Inkomen van man is zodanig laag dat hij overal onder zit, nergens recht op en loonbelasting betaald hij gewoon.

Ik hoorde idd dat ik recht heb op combinatiekorting, dat krijg ik nog terug van vorig jaar.

19. Eriva

Eriva Niet meer actief

Volgens mij heb je alleen recht op combinatie korting als je allebei werkt?

20. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Wij hebben met uitstel (vanwege bank te laat) eind september aangifte gedaan.. 2 weken geleden stond het erop.. maar wij hadde. Wel uitstel aangevraagd en gekregen..

Deel Deze Pagina