belastingaangifte!

Discussion in 'De lounge' started by linda81, Apr 1, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Het is niet erg als je dit jaar wat later bent met de aangifte, aangezien de belastingdienst een 'foutje' heeft gemaakt en ruim 700.000 aangiftes 'kwijt' is.
    Mijn belastingmannetje zei dat het nu 1 mei was geworden.

Desalniettemin hebben wij de hele handel gisteren geregeld en we krijgen echt een megabedrag terug.
    Maar dat hebben we te danken aan het feit dat wij die maandelijkse teruggaaf niet hebben, zo krijgen we alles in 1 x terug, leuk spaarcentje.

2. linda81

linda81 Fanatiek lid

May 7, 2007
    1,407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
    Wij krijgen iedere maand 260 euro terug en daar bovenop dus nog een dikke 3000,
    Dat is samen 6000,lekker hoor! :p

3. Lientje

Lientje Fanatiek lid

Nov 24, 2005
    4,063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Dat klopt niet. De peildatum was 1 januari 2005, maar is nu 1 januari 2006, dus dat is 1 jaar (staat op de beschikking). Misschien dat het per gemeente verschilt, maar hier is dat zo,.

4. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Dan verschilt het inderdaad per gemeente, want op mijn beschikking staat peildatum WOZ waarde 1 januari 2007.

5. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    Elmo, kosten voor kraamzorg die je niet vergoed krijgt van je ziektekosten verzekering mag je idd aftrekken, net als huisapotheek (oke, dat is niet zoveel maar toch 23pp).

Lientje, als je veel belasting hebt moeten betalen kan het idd zo zijn dat je heel veel terug krijgt!

6. MirandaT

MirandaT Niet meer actief

Klopt en dit moet op alle beschikkingen in NL staan (peildatum 1 jan. 2007 voor de aanslag die je in 2008 ontvangt), want dit is zo in de wet geregeld.

Zie ook: http://nl.wikipedia.org/wiki/WOZ-waarde

7. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Ok dankjewel Miranda.

8. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

Aug 18, 2007
    1,383
    24
    38
    Nou, daar komen wij aan met onze E 1500... wat een hoge bedragen hier allemaal zeg! Maar goed, geen huis gekocht en een lage hypotheek en hypotheekrente. Hadden aan het begin van 2007 nog wel de VT maar konden onze hypotheek makkelijk bruto betalen (ik ben toen afgestudeerd en aan het werk gegaan, dus met opeens een tweede inkomen erbij werd 't erg ruim) dus dat hebben we veranderd. Maar goed, 1500 terug is altijd beter dan bij moeten betalen

9. Lientje

Lientje Fanatiek lid

Nov 24, 2005
    4,063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    @ daphne, ja tuurlijk kan dat, maar als dan moet je ook wel een grote aftrekpost hebben, anders gaat dat hele verhaal niet op. Ik heb de laatste tijd echt veel aangiftes de deur uitgedaan op het werk, en voor een belastingteruggaaf heb je toch aftrekposten nodig (of er moeten nog heffingskortingen zijn die je niet hebt gekregen)

10. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    1,461
    0
    0
    Groningen
    Ah, hier ook een huis gekocht in 2007
    Dus lekker veel terug dit jaar!
    Iemand enig idee vanaf wanneer ze beginnen met uitbetalen? :oops: :)

11. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    Lientje, in mijn persoonlijke geval is het zo dat ik te veel geld van het UWV heb gehad, dit heb ik in 2008 terug betaald. Ik dacht zelf dat dit nadelig was over 2007 maar is dus voordelig, heel raar maar waar! Ik heb overigens ook 4x nog de aangifte nagekeken, want ik geloofde het niet.

O ja, voor de WOZ waarde moet je dus niet dat blaadje gebruiken wat je dit jaar hebt gehad maar wat je vorig jaar hebt gehad (en dus moet opzoeken hihihi, want ik ben hem elk jaar weer kwijt). (en dat is volgens mij dus ook peilwaarde datum 2005)

12. Elmo

Elmo Niet meer actief

Oke dan, die huisappotheek kan ik er nog wel even aan toevoegen!
    Ik had alles goed ingevuld (volgens manlief!) alleen bij de WOZ ga ik dan toch twijfelen.
    Maarja, het staat er eigenlijk ook wel bij ;)

We wilde hem meteen versturen (te laat maar oke) doet mijn DigiD het weer niet...
    Weer een nieuwe aangevraagd.

Ik ben niet zo tevreden over DigiD!

13. daantje07

daantje07 Bekend lid

2 keer geprobeerd het in te vullen... aangezien wij ook een huis hebben gekocht in 2007.
    Eerste keer 9000 terug, dus vast iets verkeerds gedaan...
    Tweede keer kregen we niets terug... dus klopt ook niet.
    Ik snap er niets van! Weet ook niet wat ik verkeerd doe...

14. Lientje

Lientje Fanatiek lid

Nov 24, 2005
    4,063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Als je op de vraagtekentjes klikt wordt alles heel duidelijk uitgelegd in de aangifte

15. Morrighan

Morrighan Bekend lid

Nov 21, 2006
    611
    0
    0
    Utrecht
    Of op F1 drukken

16. daantje07

daantje07 Bekend lid

Heb ik dus ook al gedaan, maar met dat huisgedoe kom ik echt niet uit!

17. Elmo

Elmo Niet meer actief

Wat snap je niet dan?

18. daantje07

daantje07 Bekend lid

WOZ-waarde kon ik terugvinden in de papieren, dus dat heb ik.

*Betaalde rente en kosten eigen woningschuld? (Tja wat kan ik aftrekken van de notariskosten.. en heb ik nou wel of geen rente betaald?)

*Eigen woningschuld op 31 december 2007? (we wonen er vanaf september. We hebben voor die maand natuurlijk betaald, maar dat wordt opgespaard en aan het eind van de rit natuurlijk afgelost.. dus dat is nog mijn totale hypotheekbedrag?)

hier zitten dus mijn fouten in... verder kan er niets mis gaan.

19. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    Hoi meis. Dat wil ik ook wel.
    Ik heb vorrige week al mijn papieren weg gebracht en ik kan ze morgen halen wij zijn ook heel erg benieuwd hoeveel we terug krijgen.
    Hopelijk al die gereden km naar dokters en alle voeding die niet vergoed werd door het ziekenfons.
    Hou je op de hoogte

20. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    Mag ik vragen waarom jullie zelf aangiften doen.
    Tenzij je er verstand van hebt.
    Ik spreek uit ervaring wij dachten het ook zelf te kunnen doen we kregen toen 600 euro terug hadden we 1 fout gemaakt gevolg die 600 euro en een boete moeste terug.
    Kun je voor die 60 euro het niet laten doen die er wel verstand van heeft.

Share This Page