belastingaangiftevraagje

Discussie in 'De lounge' gestart door Sann, 30 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sann

    Sann VIP lid

    27 jan 2007
    16.307
    1
    38
    Brabant
    Ik ben met mn aangifte bezig en nou wordt er bij de hypotheek naar het rekeningnummer van de hypotheek gevraagd. Dat staat op de jaaropgave. Nou zie ik wel het rek.nr van de bank staan. Bedoelen ze dat of bedoelen ze het hypotheeknummer? Vind het zo raar het reknr van de bank
     
  2. Leentje21

    Leentje21 Bekend lid

    1 feb 2011
    690
    0
    0
    Volgens mij bedoelen ze het rekeningnummer waar de hypotheek van af word geincasseerd.
     
  3. limmeke

    limmeke VIP lid

    28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    yup, rekeningnr waar de hypotheek van word afgeschreven
     
  4. Sann

    Sann VIP lid

    27 jan 2007
    16.307
    1
    38
    Brabant
    maar bij de toelichting staat dat het op de jaaropgave moet staan en dat van de bank is het enige reknr wat er op stond. Heb dus dat ingevuld na overleg miet iemand.
    Damn, wat nou als ik het niet goed heb gedaan. Het staat er ook zo onduidelijk. Als jullie gelijk hebben denk ik zeg dat dan gewoon het reknr waarvan de hypotheek wordt afgeschreven:x
     
  5. Miesee

    Miesee Actief lid

    5 apr 2010
    157
    0
    0
    Je hebt het wel goed gedaan hoor. Je pakt de jaaropgave van je bank en dat rekeningnummer is van de hypotheek. Die zie je bijvoorbeeld ook staan als je maand rente boekt. Het is de tegenrekening.

    Het is gewoon het rekeningnummer van de hypotheek.
     
  6. mroos

    mroos Niet meer actief

    Ik heb het reknummer van de hypotheekbank opgeschreven, dat werd gevraagd toch?
     
  7. Troetelbeer90

    Troetelbeer90 Fanatiek lid

    11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Klopt wat bovenstaande 2 dames zeggen. Rekeningnummer waarnaar je de rente+hypo overboekt (of waardoor hij wordt geïncasseerd uiteraard).

    Wij vonden het ook al vreemd maar na contact met de belastingdienst (die het zelf eerst ook niet snapte) kwamen ze met bovenstaande uitleg;)
     
  8. vive2

    vive2 Fanatiek lid

    Nee, het rekeningnummer van de bankrekening die je hypotheekverstrekker je heeft gegeven. Naar dat rekeningnummer stort je je aflossing. Je hypotheek IS eigenlijk een rekening.
     
  9. limmeke

    limmeke VIP lid

    28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    waar vind ik op de aanslag ook alweer dat waar je dat rekeningnr moet invullen?
     
  10. limmeke

    limmeke VIP lid

    28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    al gevonden

    belastingdienst zegt tegen mij: vul je hypotheeknr maar in.. want op de vraag welk rekeningnr, kreeg ik alleen veel ehmm.. te horen.
    ga de bank maar bellen, die weten het vast wel.
     
  11. janineke

    janineke Actief lid

    15 dec 2010
    376
    0
    0
    NULL
    Limburg
    Ik heb geen rekeningnr ingevuldt bedenk ik me net, zou dit een probleem zijn? Ik heb mijn aangifte 3 februari al verzonden. Moet ik nu afwachten of nog een keer verzenden? Maar dan snapen ze het daar misschien niet meer?
     
  12. limmeke

    limmeke VIP lid

    28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    ik heb hem net nog keer ingevuld en opgestuurd.. ze krijgen bericht van gewijzigde aangifte
     
  13. vive2

    vive2 Fanatiek lid

    Janineke: Ja, dat moet je wel doen, de belastingdienst checkt wat je hebt afgelost en wat er nog openstaat. En bovenal: hoeveel hypotheekrente je hebt betaald. De hypotheekrente krijg je terug. Zonder dat rekeningnummer kunnen ze dat niet nagaan. Ga er maar vanuit dat ze je een brief sturen of je het alsnog wilt doorgeven (je weet nu wat er bedoeld wordt met bankrekekning, de rekekning waarnaar je je hypotheek overmaakt) en ze berekenen het. Nu zal je wel buiten de bericht-voor-1-juli-regeling vallen maar je hoeft niet bang te zijn voor boetes. Je definitieve aanslag zal waarschijnlijk wat langer op zich laten wachten.
     
  14. vive2

    vive2 Fanatiek lid

    Limmeke: dan is het nu goed. Mooi nog voor 1 april ;)
     
  15. Sann

    Sann VIP lid

    27 jan 2007
    16.307
    1
    38
    Brabant
    ow gelukkig, heb ik het toch goed gedaan. Krijg een leuk bedragje terug:)
     
  16. janineke

    janineke Actief lid

    15 dec 2010
    376
    0
    0
    NULL
    Limburg
    IK heb net maar even gebeldt, kon zijn dat de 1e aangifte al in behandeling was, maar kom hem gewoon nog een keer insturen, dus dat heb ik maar gedaan. Nog net op tijd, dankzij dit topic ;)
     
  17. zo79

    zo79 Fanatiek lid

    27 nov 2007
    3.925
    0
    36
    Misschien ben ik kippig, maar in mijn aangifte kan ik nergens vinden dat ik een rekeningnummer in moet vullen?

    Wel stond bij mij al het bedrag van de betaalde hypotheekrente ingevuld, zou het daarmee te maken hebben?
     
  18. janineke

    janineke Actief lid

    15 dec 2010
    376
    0
    0
    NULL
    Limburg
    In dat stukje vragen ze ook het rekeningnr, ik heb het over het hoofd gezien blijkbaar. Ik kan me ook niet herinneren dat ik het andere jaren heb ingevuldt, moest het toen ook al? Ik kwam er gelukkig net op tijd achter ;)
     
  19. zo79

    zo79 Fanatiek lid

    27 nov 2007
    3.925
    0
    36
    Nou heb nog een keer gekeken, maar bij mij staat er echt niets :(

    Maar ik denk dat het dan toch te maken heeft met het feit dat het bedrag bij mij al vooringevuld was (heb alle gegevens gedownload via DigiD, dus salaris en WOZ waarde stond al ingevuld, net als het bedrag van de betaalde hypotheekrente dus..)
     
  20. janineke

    janineke Actief lid

    15 dec 2010
    376
    0
    0
    NULL
    Limburg
    Bij mij staat het bij de specificatie aftrekbare rente, die kun je aanklikken en dan de hypotheekvorm invullen met rekeningnr en bedrag
     

Deel Deze Pagina