Belastingdienst aan de deur..........

Discussie in 'De lounge' gestart door mama van Marit, 11 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amfy

Amfy Niet meer actief

nee hoor dit doen ze veel vaker. vooral bij kleine bedrijven.

mijn oom is 1x telaat geweest 8 jaar terug omdat de boekhouder achterbleef en nu staan ze netjes ieder jaar op de stoep

2. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden
    Wellicht dat ze wouden zien wat voor webshop je hebt?

Niet dat je aangifte doet voor 2 producten per maand, terwijl je hele huis vol met verpakkingen ligt. Ik noem maar wat...

Ik kan me namelijk niet voorstellen dat ze zomaar langs komen zonder reden. :(

3. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    eh dan kijken ze toch online, ze hebben je webadres echt wel als je een webshop hebt.

4. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden

Ja dat lijkt me logisch. Maar dat bedoelde ik niet.

Ik bedoelde, nogmaals, dat ze even willen controleren dat ze wel aangifte heeft gedaan voor het juist aantal producten wat ze heeft verkocht.

Niet dat het in de afgelopen maanden bleek dat ze ongeveer rond de 15 producten verkoopt per maand, maar dat er in haar huis zo'n 50 pakketten klaar staan voor verzending.

Snap je wat ik bedoel? :)

Goed, dit was maar speculeren he. Ik snap eerlijk gezegd niet anders waarom ze zomaar langs zouden komen.

5. Aszz

Aszz Niet meer actief

Waren het geen lekkere kerels... ?? :p

6. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Het heeft in ieder geval indruk gemaakt.
    Misschien voor jou overbodig, voor een ander een betere methode dan bellen. Hier verdient de belastingdienst Misschien wel meer geld door omdat e preventief iets doen in plaats van achteraf.

7. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    manlief was een paar jaar geleden ook te laat, en toen ook hier iemand voor de deur, alleen niet strak in het pak,. en toen gelukkig maar 1

8. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Mijn buuf werk bij de bd. Ik heb haar gevraagd of ze de heren kende. Die kende ze en ze vertelde dat het de bedoeling is dat de bd meer de weg op gaat. Ze vroegen wel naar welke produkten ik verkoop en hoe maar ze hoefde niks te zien.
    Dus ik denk dat we allemaal (ondernemers) ws meer van de belastingdienst zullen zien.

9. Gemma79

Gemma79 Fanatiek lid

19 feb 2011
    1.105
    2
    0
    NULL
    NULL
    Mijn gevoel zegt dat het toch een soort controle is..
    Heb vaker met de belastingsdienst te maken gehad ( had ook klein bedrijfje )
    Komen ze ineens met een brief dat ze jonge ondernemers willen "helpen" met de boekhouding.. (jaja)
    Komt dus een hele administratie controle achterweg he?
    alles moet je kunnen uitleggen en verantwoorden.
    Bijvoorbeeld: ik had een pinapparaat dat wel eens stoorde, dan pin je, om te testen, soms ee dubbeltje om te kijken of hij het weer doet.
    Zelfs dat geloofden ze niet!!
    Een boel stress geweest en ze vinden altijd wat hoor!!
    Ik heb precies 1 jaar een winkeltje gehad, nooit een cent winst gemaakt en na de controle ook nog 7000,- lichter..
    Leuker kunnen we het niet maken... ( ook niet makkelijker.. )

Deel Deze Pagina