Ik word er echt waar zo moedeloos van van de belastingdienst, altijd tramelant en er gaat altijd wel wat fout daar. wacht nu inmiddels al anderhalf jaar op onze hypotheekaftrek, de defintieve aanslag van 2007. En nu ook nog in afwachting van de aanslagen van 2008. We laten het netjes door een belastingadviseur invullen dus daar kan het niet aanliggen. En nu weer het volgende: Betalen ze de zorgtoeslag opeens niet meer uit Einde klaagzang
Tja 2008 hoeft nog niet binnen te zijn he, daar hebben ze tot 1 juli de tijd voor. Definitieve mogen ze ook 3 jaar over doen, dus ook daar is weinig aan te doen. Maar ik snap dat het frustrerend is. Dient je adviseur het wel voor 1 april in of laat ie het meelopen in de uitstelregeling? Heb je wel een aanslag zorgtoeslag of ook dat niet?
Onze adviseur heeft het dit jaar 3 maart opgestuurd naar de belastindienst, dus redelijk op tijd. We hebben de zorgtoeslag vorige maand nog wel gekregen, daarom vind ik het ook zo raar.
Ik hoorde van mijn vriend dat het momenteel een zooitje is bij de Belastingdienst en dat ze erg achter lopen. Een goede kennis van mijn schoonouders heeft onze belasting gedaan, is accountant en weet dus wel hoe of wat. Ik heb nog steeds mijn teruggave niet en vorige maand moest ik 18 euro betalen omdat ik geen premie volksverzekering zou betalen....om van het gezeik of te zijn die 18 euro maar betaald...krijg ik nu ineens een brief dat er nog 86 euro open staat en daar was geen sprake van bij de vorige brief. En ik betaal die premie dus netjes via mijn salaris. Dus ja, ik deel je frustratie! Die handel maar eens gaan bellen.
heb je het goede rekeningnummer erop gezet? ik kwam er achter toen bij ons de aanslag al weg was, dat er een oud nummer van 2 jaar geleden opstond. kon gelukkig nog een keer aangifte doen, anders was alles op die rekening gestrort. Ik zou dus even naar de belastingdienst bellen of het wel het juiste rekeningnummer is. wij wachten overigens ook nog steeds op de definitieve aanslag 2007. hebben nog recht op aardig wat geld.
Breek me de bek niet open over de belastingdienst!!! Normaal krijg ik altijd de 15e geld gestort van ze (loonheffingskorting, kinderkorting en zorgtoeslag) maar heb nu nog niks! Vervolgens krijg ik vandaag een brief van ze in huis dat ze het geld inhouden omdat ik een aanslag open zou hebben staan van ruim 2000 euro! Ja koekoek! Mooi niet dus! Daar zijn we nu al 2 jaar lang mee bezig! Ze hebben 2 jaar terug 2000 euro gestort op een rekening wat niet eens van mij is, maar ze hebben wel mijn naam gebruikt! Nu willen ze dus van MIJ dat geld terug... kunnen ze mooi naar fluiten hé!!! Ik krijg nog een keer een maagzweer van die kutbelastingdienst!!!
Als het eenmaal mis gaat dan gaat ook alles mis. Ik weet er helaas ook alles van. Ik heb net bezwaar moeten maken om niet alle kinderopvangtoeslag weer terug te moeten betalen. Ze hadden namelijk mijn documenten van 2007 nooit ontvangen. Die had ik natuurlijk wel gestuurd. Sterker nog, ik heb zelfs 4 keer er nog over gebeld omdat ik zeker wilde zijn of ik het goed zou doen. En nu dus nog een keer alles weer sturen inclusief bezwaar. Pfffffffffffffffffffff
Ik snap dat écht niet hé! Bijna iedereen heeft problemen met de belastingdienst, maar er is helemaal NIEMAND die ze daar eens een keer flink over de vingers tikt! Het is toch fokking niet normaal dat ze hier telkens mee weg komen? Ik wordt er zó ontzettend schijtberoerd van en dat is ECHT een understatement! Het is nu al zelfs zo ver dat als er een brief van de belastingdienst op de mat ligt dat ik er gewoon hartkloppingen van krijg en de brief niet open durf te maken. HOE FOKKED UP IS DAT!?!?!?!?!
Zo'n soort geintje heb ik ook meegemaakt, dachten ze dat we in 2007 dubbele zorgtoeslag gekregen hadden. ik er achter aan gebeld, ja mevrouw het is wel gestort, ik vragen naar de bankrekening. Sorry is prive mogen we niet geven het zijn toch mijn gegevens #-o Hebben ze het waarschijndelijk op een verkeerde rekening gestort. Heb toen daarna heel wat aanmaningen van ze gehad, accountant heel wat brieven erachter aan gestuurd en gebeld niets hielp. De gouden tip MELDEN bij de OMBUDSMAN. Heb tot nu toe nog niks weer erover gehoord. Ben blij dat ik mijn frustratie kan delen
We hebben vrijdag wéér een gesprek op kantoor (zoveelste keer...) en als dat niets meer uithaalt schakelen we inderdaad een ombudsman in! Laat ze toch lekker allemaal de hik krijgen daar bij die stomme belastingdienst!!! ARRRRRGGGHHH!!!!
ik moet zeggen dat we eenmaal een probleem hebben gehad met de belastingdienst. Toen hadden we huurtoeslag aan gevraagd. We wisten niet zeker of we er recht op hadden maar we dachten niet geschoten is altijd mis. We kregen een brief dat we per maand een bedrag kregen. Opeens bleek na een jaar dat we er helemaal geen recht op hadden volgens hen. (je moet er toch vanuit kunnen gaan dat zij je iets toekennen als je er recht op hebt?) mochten we alles weer terugbetalen. In maandelijkse termijnen want anders konden we het niet betalen. Waren we klaar hadden we er blijkbaar wel recht op dus kregen we alles weer terug. Echt te erg. gelukkig verder nooit geen problemen gehad. Hebben nu ook netjes de teruggaaf weer terug (ik klop af op hout want anders zal je zien dat we opeens allemaal problemen krijgen)
Ja, dat wellus-nietus spelletje van de belastingdienst heb ik ook mijn buik van vol. 'Heee mevrouw, u heeft recht op huurtoeslag!' Jaar later: 'sorry mevrouw, toch geen recht op huurtoeslag. Terugbetalen en wel NU!' Regeling getroffen -> toch wel weer recht op dat bedrag volgens belastingdienst. Ruim een jaar later wéér brief in de bus: 'Mevrouw, u had toch geen recht. Terugbetalen A.U.B. ' Dat ze er mee wegkomen hé?!?! Dat snap je toch niet?!?!
Precies wat hier boven wordt gezegt. Eerst wel recht dan niet. Wij hebben nu alles stop gezet. En dan met de aangifte weer aan vragen. Maar hoop dus niet dat we dit keer weer het welles nietes spelletje krijgen. Het is niet een paar euro dat je dan terug moet betalen. Hebben jullie ook zoveel brieven van de belasting?? Heb toevallig gister alle papieren uitgezocht, echt niet normaal wat een brieven...en ook echt veel per week... pfff gek wordt je er van... Zo heerlijk dat klagen haha
Bij mijn moeder is het net zo! Ze is alleenstaande moeder, krijgt een uitkering van rond de 1.000 euro waar ze het mee moet doen. En in plaats van dat ze geld krijgt van de Belastingdienst, betaalt ze ELK JAAR weer grote bedragen terug. Op een gegeven moment wisten we niet meer wat ze nou aan het betalen was! En dat is nog steeds gaande. Elke keer die aanslagen elk jaar... Ik vind het onwijs slordig van de Belastingdienst. Ze snappen er volgens mij zelf niets meer van...hoe moeten wij het dan nog snappen?
Belastingsdienst zuigt! Ik heb het niet breed en ontvang huursubsidie,maar het heeft bijna 2 jaar geduurd voordat het rond was! 10x moeten bellen en schrijven dat het bedrag op MIJN rekening moest worden bijgeschreven en niet op rekening van oude woningstichting! (ik was verhuisd) Gelukkig kon ik nog net rondkomen. Ik heb medelijden met mensen die in de WAO/bijstand zitten en hetzelfde probleem hebben en hun huis uit moeten.
jezus wat erg zeg ik vind ook heel eerlijk gezegd, dat de belasting wel eens op hun sodemieter mogen krijgen en niet te zuinig ook. Het is niet normaal dat mensen hier geestelijk en soms lichamelijk kapot aan gaan.