vandaag ontdekte ik bij toeval dat de belastingdienst aangeeft dat je kosten voor een ivf-behandeling mag aftrekken bij de belasting. Ik ben altijd kerngezond geweest dus heb geen idee hoe dat werkt. Om welke kosten gaat dat? Is dat bijvoorbeeld het betaalde eigen risico? Kosten van en naar het ziekenhuis gaan? Aan welke kosten moet ik hierbij denken? Hoe registreer ik dat soort kosten zodat ik dat in april kan opgeven?
Hoi, Kosten van het eigen risico vallen er niet onder. Kosten van vervoer naar het ziekenhuis wel. Je hebt alleen wel te maken met een drempel voordat de kosten aftrekbaar zijn. Die drempel kan best hoog zijn afhankelijk van jullie inkomen. Als de ivf behandeling in NL door de zorgverzekeraar worden vergoed denk ik niet dat je boven de drempel uitkomt
Dat is in principe inderdaad mogelijk. Maar door het eigen risico en de kosten die al vergoed worden, zul je zeer waarschijnlijk niet boven die drempel uit komen. In dat geval krijg je dus helemaal niks terug en heeft het geen zin om het op te geven.