De toeslagen moet je wijzigen met een daarvoor bestemd progamma. Je kan ook bellen, maar uit eigen ervaring weet ik dat dat soms niet helemaal goed gaat. Op www.toeslagen.nl kan je de desbetreffende progamma's downloaden. Succes!
Ik zit met een vraagje, de toetsinginkomen wat op je brief staat van de belasting is dat bruto of netto? Misschien een domme vraag hoor, maar ik zit even te vechten wat nu wat is
Hey Annetske, is de belastingdienst deze week gesloten? Ik belde en kreeg niemand aan de lijn (de verbinding werd verbroken) Misschien kan jij mij helpen met mijn vraag. Ik heb mijn toetsingsinkomen veranderd. naar aanleiding hiervan kreeg ik de melding dat ik een bedrag moest terugbetalen. Ik heb daarna het toetsingsinkomen weer veranderd, een lager bedrag genomen (de vorige wijziging was te hoog) ik kreeg opnieuw een nieuwe berekening van de BD. Tussen die 2 wijzigingen heeft minstens een maand gezeten. Die betreffende maand kreeg ik geen KOT. Nu staat het inkomen dus nog zoals ik het laatst gewijzigd heb. Ik ben van mening dat ik dat bedrag niet hoef terug te betalen, omdat dat al verrekend is met die maand waarin ik geen KOT gekregen heb. Ik heb hiervoor gebeld met de BD en dit klopte. Ik kreeg nu 21.12 een betalingsherinnering dat ik de terugvordering kindertoeslag/kindgebonden budget 200 nog niet of niet volledig heb betaald. Ik probeerde dus te bellen om te verifiëren, en er werd niet opgenomen. Weet jij hoe het nu zit?
( heb niet alles gelezen maar misschien is de vraag al gesteld) We moesten in september de jaaropgaves versturen van 2009 van de kinderopvang. Blijkbaar is deze niet aangekomen want ik moest het nogmaals doen. Echter nog niks gehoord. Heb je misschien enig idee hoe lang dit ongeveer gaat duren?
Laat mijn vraag maar zitten. Ik heb de BD toch kunnen bereiken, en heb antwoord gekregen op mijn vraag.
Krijg ik net de voorlopige aanslag voor 2011 binnen. Maar ik neem ouderschapsverlof op sinds november en per 1 januari gaat een gedeelte van de hypotheekrente omhoog. Die gegevens kan ik pas invoeren na 1 januari dus. Ben ik dan nog op tijd? Mijn salaris moet ik dan dus schatten? Ik wou eigenlijk de ouderschapsverlofkorting achteraf aanvragen, kan dat dan nog? Of is dit allemaal niet zoveel dat ik gewoon niets hoef te doen? (qua salaris blijf ik wel in dezelfde schaal volgens mij)