belastingdienst: gigantisch verschil voorlopige en definitieve aanslag.

Discussie in 'De lounge' gestart door Zonnebloem92, 22 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    Dat is niet mis.
    Wij hebben het 1 keer gehad ( onze aangifte en besluit van belastingen) zat ook een paar duizend tussen..
    Uiteindelijk gebeld en een vriendelijke meneer heeft meegekeken, toen bleken zij een fout te hebben gemaakt met mijn loon ( was echt iets doms.. 0 teveel of iets dergelijks.. Snap het nog niet omdat wij het invullen.. Maar ja)

Dus mijn advies.. Gewoon bellen!

2. Sic

Sic Bekend lid

17 dec 2010
    777
    691
    93
    Het klopt dat een fout in de voorlopige aanslag 2014 zou worden verrekend met de definitieve aanslag, maar dit zou om maximaal een paar honderd Euro per persoon moeten gaan, dus bij dit soort verschillen (duizenden Euros) zou ik zeker contact opnemen met de belastingdienst of in ieder geval nogmaals alles laten doornemen/nakijken/doorberekenen. Of in de voorlopige aanslag of in de definitieve zou toch ergens een fout moeten zitten.

Succes met uitzoeken!

3. kusjes1986

kusjes1986 Bekend lid

24 jan 2015
    830
    0
    16
    NULL
    NULL
    het enigste wat ik mij kan bedenken is dat je man met die 50 euro in de maand in een andere box terecht is gekomen waardoor hij eigenlijk te veel is gaan verdienen en daar onvoldoende belasting over heeft betaald. anders gewoon even bellen

4. Lyt

Lyt Actief lid

21 dec 2009
    296
    0
    0

Een andere belastingschijf bedoel je. Een andere box is iets anders.
    Het lijkt me heel stug dat het aan het loon van haar man ligt omdat je werkgever (als je maar 1 werkgever hebt) gewoon het juiste bedrag aan loonheffing inhoudt. En daar kan best een keer € 100 tussen zitten maar geen € 5.000.

Deel Deze Pagina